2013-12-25, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KulturBladet
Är absolut ingen expert på området men skillnaden mellan vänstern och SD är väl att att vänster tillhör ett "block" dvs att de har stöd från andra partier i sina frågor. SD är ju ensamma.
Miljöpartiet tillhörde ursprungligen inte något block heller. Men så är det inte längre. Eller hur.
Citera
2013-12-25, 01:51
Medlem
Sverige är ett fritt land och man får rösta vad man vill. Jag lärde mig i skolan att man skulle respektera andras politiska åsikter. Detta gör inte trådstartaren men men..
Alltid samma tjaffs i Sverige.
Citera
2013-12-25, 01:58
Bannlyst
Klargörande om mina uppmaningar om att ni ska lägga ner.

Hade ni varit någorlunda smarta så hade ni förstått att innebörden av "lägg ner" bottnar i att ni inte ska ha så höga förväntningar på SD. Jag uppmanar inte att ni ska sluta rösta på SD. Ni får göra vad fan ni vill, ni kan få heila hemma också om ni vill. Så nu har vi rätt ut det här era små apatiska fittor som bara vill leta fel.
Citera
2013-12-25, 02:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Min poäng är att 14 % hjälper inte, speciellt när inget annat parti vill samarbeta med er. Vad fan är problemet? Svårt att svälja sanningen?

Sedan kan jag inte vara anti-svensk, jag skriver ju på svenska?

Nej det räcker inte 2014 för att få majoritet. Men det kanske räcker 2018, 2022, 2026. Vad du inte fattar är att man inte bygger politik kortsiktigt. Det blir värre när ingen längre accepterar att välfärden skärs ner på alla plan vilket håller på att hända, då vaknar svensken. Alla fattar att det inte går att ösa in invandrare, det förgör det här landet, det fattar gemene svenne.
Citera
2013-12-25, 02:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Nej det räcker inte 2014 för att få majoritet. Men det kanske räcker 2018, 2022, 2026. Vad du inte fattar är att man inte bygger politik kortsiktigt. Det blir värre när ingen längre accepterar att välfärden skärs ner på alla plan vilket håller på att hända, då vaknar svensken. Alla fattar att det inte går att ösa in invandrare, det förgör det här landet, det fattar gemene svenne.
Men hur förklarar du då att det finns stora fanatiska vänstergrupperingar som kan göra allt för att inte stoppa invandringen? Du och alla andra måste förstå att situationen i Sverige är unikt. Vi är inte i Norge, vi är i Sverige där även gemene svenne är så angelägna om att SD är "rasister", eller i alla fall majoriteten.
Citera
2013-12-25, 02:12
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Men hur förklarar du då att det finns stora fanatiska vänstergrupperingar som kan göra allt för att inte stoppa invandringen? Du och alla andra måste förstå att situationen i Sverige är unikt. Vi är inte i Norge, vi är i Sverige där även gemene svenne är så angelägna om att SD är "rasister", eller i alla fall majoriteten.
Vet du vad "gemene svenne" innerst inne anser om SD och invandringen?
Citera
2013-12-25, 02:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer

Efter några öl tycker "gemene svenne" att invandringen är ett stort problem.
Citera
2013-12-25, 02:21
Bannlyst
Citat:
Det vet jag, men då röstar man på ett av moderaterna eller socialdemokraterna då man anser att det finns viktigare frågor än invandringen.

Massmedia är även smarta som enbart fokuserar på M och S precis innan valet, det gör att SD tappar röster.
Citera
2013-12-25, 02:21
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Efter några öl tycker "gemene svenne" att invandringen är ett stort problem.
Exakt. Undrar om TS är medveten om det.. Svenska folket vill inte ha nån större invandring.
Citera
2013-12-25, 02:22
Bannlyst
Citat:
Exakt. Undrar om TS är medveten om det.. Svenska folket vill inte ha nån större invandring.
Du vet inte hur svenskar fungerar.
Citera
2013-12-25, 02:27
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Du vet inte hur svenskar fungerar.
Och det vet du?
Citera
2013-12-25, 02:28
Bannlyst