2013-12-24, 20:56
Medlem
HerrPs avatar
Jag tror TS har rätt med sin rubrik. För att en politik enligt SD skulle kunna funka så skulle det här partier vunnit valet nån gång på 80 talet.

Däremot är samhället på väg att totalt förändras. Sverige är redan dött, det är bara en zombie kvar som alla tror fortfarande är i livet eftersom hon ju rör på sig.

Invandringen är bara en del av samhällets totala förändring. Oavsett etnicitet så bryts Sverige upp i massa små grupperingar av egenintresse som har noll intresse av varandra. Tror ni kristna syrier kommer vilja skatta till muslimska syrier? Tror ni företag kommer anställa folk från en politisk falang som är direkt fientlig till dem själva? Tror ni människor kommer att vilja bidra till ett välfärdssystem som de inte litar på? Tror ni människor kommer vända sig till en lag som man själv inte ens erkänner som legitim?

Nej, de som kommer klara sig bra i framtiden är de som inser hur landet ligger och lever i verkligheten. Snälla pojkar får inte kyssa flickan, och de kommer få ett helvete med allt annat också. SD kanske är första steget på nått helt nytt, vad vet jag, men om man biter sig fast i svensk politik som den sett ut i nått århundrade så stämmer trådens rubrik rätt bra.
Citera
2013-12-24, 21:00
Medlem
Nu är jag kluven angående vem jag ska rösta på men det är inte så simpelt som du säger. Ju större SD blir desto mer tror jag de andra partierna kommer inse att de måste göra något åt invandringspolitiken och där är sänkt invandring en mycket möjlig utgång. Du får nog tänka om lite i tankesättet, god jul
Citera
2013-12-24, 21:00
Medlem
Och? det finns väl knappt något parti som kan ändra något överhuvudtaget helt på egen hand. Vi kan ju ta t.ex. Vänsterpartiet med sina 6%, de kommer ju aldrig få igenom några av sina mer extrema förslag, samma gäller KD och MP.

Däremot så kan de påverka politiken mer om de får fler röster och växer, vilket innebär att folk inte kommer sluta rösta på dem. Undantaget är väl då Centerpartiet som sänkt sig själva med en svag partiledare och flertalet rent idiotiska uttalanden, har för mig att de tappade ca 2% i undersökningarna efter uttalandet om fri invandring och öppna gränser.
Citera
2013-12-24, 21:12
Medlem
KulturBladets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pat.Magroin
Och? det finns väl knappt något parti som kan ändra något överhuvudtaget helt på egen hand. Vi kan ju ta t.ex. Vänsterpartiet med sina 6%, de kommer ju aldrig få igenom några av sina mer extrema förslag, samma gäller KD och MP.

Däremot så kan de påverka politiken mer om de får fler röster och växer, vilket innebär att folk inte kommer sluta rösta på dem. Undantaget är väl då Centerpartiet som sänkt sig själva med en svag partiledare och flertalet rent idiotiska uttalanden, har för mig att de tappade ca 2% i undersökningarna efter uttalandet om fri invandring och öppna gränser.

Är absolut ingen expert på området men skillnaden mellan vänstern och SD är väl att att vänster tillhör ett "block" dvs att de har stöd från andra partier i sina frågor. SD är ju ensamma.

Detta är inte riktat till dig men hur tänker SD minska invandringen? Hur gör man med alla lagar och konventioner? EU och allt annat sånt trevligt.
Citera
2013-12-24, 21:33
Medlem
Ni kan glömma alla nuvarande partier. Om 30-40 år har muslimerna förökat sig till majoritet och de röstar alla på det nya partiet "Muslimerna", vinner "valet" och instiftar sina härliga sharialagar.

Undrar hur många år det dröjer efter det till dess "det svenska" är helt utsuddat?

Lyssna lite på YT "Sharia4Belgium". Ersätt därefter i dina tankar Belgium med Sverige.
https://www.youtube.com/watch?v=Ne6W3ceMc_c

Eller varför inte Islam4UK
https://www.youtube.com/watch?v=zIOi0Iid3QI

Skrämmande...
Citera
2013-12-24, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KulturBladet
Är absolut ingen expert på området men skillnaden mellan vänstern och SD är väl att att vänster tillhör ett "block" dvs att de har stöd från andra partier i sina frågor. SD är ju ensamma.

Detta är inte riktat till dig men hur tänker SD minska invandringen? Hur gör man med alla lagar och konventioner? EU och allt annat sånt trevligt.

Vilka lagar och konventioner tänker du på? Samma som Finland har skrivit under och inte tar in fler än ett par tusen asylsökare om året?
Citera
2013-12-24, 21:40
Medlem
Lillbubbens avatar
Varför skulle de vilja sänka invandraringen? De vill väl stoppa den tills alla i Sverige är 100% sysselsatta sedan kan man väl öppna slussarna igen när det finns vakanser?

Att vi ska ge flyktingar en fristad för några år ser jag inga problem med men jag vill att alla ska dra sitt strå till stacken. Så skulle iallafall jag vilja ha det.
Citera
2013-12-24, 21:46
Medlem
KulturBladets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackham.den.Rode
Vilka lagar och konventioner tänker du på? Samma som Finland har skrivit under och inte tar in fler än ett par tusen asylsökare om året?

Tänker på de lagar som möjliggör asylinvandring, måste man inte korrigera dom? Gällande konventioner har jag ingen aning om vad Sverige har skrivit på. Jasså vilka är det Finland har skrivit på?
Citera
2013-12-24, 22:03
Medlem
Chillfires avatar
Idag kommer mest kristna syrier som flyr från islamister, majoriteten av flyktingarna från Syrien i nutid kommer rösta SD i framtiden.
Citera
2013-12-24, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chillfire
Idag kommer mest kristna syrier som flyr från islamister, majoriteten av flyktingarna från Syrien i nutid kommer rösta SD i framtiden.

Precis som de flesta berikare som kom på 80 och 90-talet. Många är egna företagare och har slitit för brödfödan och är lika less som vi på att vår nya adel får allt serverat. Precis som det ska vara.
Citera
2013-12-24, 22:23
Medlem
Sanningen är ju den att ingen faktiskt vet hur stort stödet för SD verkligen är. I den bemärkelsen ter sig t.s. slutsatser rätt så märkliga faktiskt.
Citera
2013-12-24, 22:23
Medlem
P1ngvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Vi är inte svenskar.

Om du inte är svensk är dina åsikter irrelevanta. De invandrare som ej vill bli svenska ska då inte lägga sig i svenskarnas politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in