2013-12-24, 01:07
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Fick lov att skjuta upp leveransen både av mina EG Galway och G&G Oxford eftersom jag insåg att jag aldrig skulle hinna få skorna innan jag ska på tjänsteresa efter nyår. Blev ju lite antiklimax när Galwaysen äntligen var klara och sen är jag inte hemma när de ska komma...merde
Jag skulle nog kunna hämta och "se efter" dem åt dig .
Citera
2013-12-24, 11:28
Medlem
jonnizs avatar
Tänkte beställa ett par Meermin att ha till våren. Hur provar ni storlekar och passform? Finns det något annat skomärke som har motsvarande storlekar eller läster?

God Jul!
Citera
2013-12-24, 11:30
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonniz
Tänkte beställa ett par Meermin att ha till våren. Hur provar ni storlekar och passform? Finns det något annat skomärke som har motsvarande storlekar eller läster?

God Jul!
Då är det hög tid att beställa igår. Storleken på de flesta lästerna är TTS. Några av de smalare lästerna kan man behöva gå upp en halv storlek i. Har du mått på din fot kan du alltid mejla och fråga vilken storlek de rekommenderar.
Citera
2013-12-24, 14:27
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Nu vet jag inte om jag säger någonting kontroversiellt, men såg precis en bild från instagram på en medskribents nya Vasspjuck i Museum Calf, måste ändå påstå att nya garveriet (Haag?) ser lite vassare ut än Ilceas.

Kul att ni gillar mina nya Vass! Ska bli kul att ge sig på en putsövning när jag kommer hem från julfirandet.

God jul på er!
Citera
2013-12-24, 19:14
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Failminen
Om det är en lång resa inom Schengen så kanske du kan ta emot dem där du är?

Tanken att skicka till hotellet har slagit mig men jag men jag vill inte riskera något med tanke på innehållet.

Citat:
Ursprungligen postat av kebabsvarv
Jag skulle nog kunna hämta och "se efter" dem åt dig .

Det är ju därför såna här forum är så bra, man kan hjälpa varandra
Citera
2013-12-24, 23:25
Medlem
Chydeniuss avatar
Jag har nu i julklapp fått möjligheten att göra en MTM från LSC i Helsingfors. Har ni några goda tips på vad man ska välja? Jag går i gymnasiet och hyser i min samling ett par ljusbruna Weejuns, ett par mörkbruna captoes, ett par ljusa derbykängor och ett bar kastanjebruna fullbrouges, vad är nästa steg?

I min fantasi ser jag mig själv strosandes ner för kullerstensgatorna iförd ett par tassels eller ett par Oxfords i mocka, hur låter det?
Citera
2013-12-25, 09:53
Medlem
bleus avatar
Riktigt snyggt det där lädret från Haag. Hur mycket extra kostade lädervalet? En wholecut från Vass med museum-lädret hade kunnat var snygg på U-lästen
Citera
2013-12-25, 13:32
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Riktigt snyggt det där lädret från Haag. Hur mycket extra kostade lädervalet? En wholecut från Vass med museum-lädret hade kunnat var snygg på U-lästen

Jag betalade €525.
Citera
2013-12-25, 14:38
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC
Jag betalade €525.

Tack!
Citera
2013-12-26, 18:04
Medlem
Det här måste vara flashbacks sämsta tråd om man lever på studiebidrag. En del skor här är ju rena konstverk.

Jag har tänkt köpa mig ett par ökenkängor och har kollat mycket på dessa (http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=2792) från Meermin. Är kvalitén fortfarande lika bra som man hörde i början, för det lindriga priset? Om det är någon som har ett par skor från Meermin i Hirolästen undrar jag hur den är? Jag har ett par comfort craftsman från RMW som sitter som gjutna på mina fötter och av det som står verkar det vara liknande läst i skorna?
Citera
2013-12-26, 22:23
Medlem
Jag är på väg att köpa ett par nya skor som jag ska ha på jobbet, och jag tänkte se om det fanns några tillverkare som jag glömt bort. Jag har tänkt titta på Carmina, Church's, AE och C&J. Prisklassen <4500:-. Fler tips? Jag befinner mig i Stockholm.
Citera
2013-12-26, 22:25
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Jag är på väg att köpa ett par nya skor som jag ska ha på jobbet, och jag tänkte se om det fanns några tillverkare som jag glömt bort. Jag har tänkt titta på Carmina, Church's, AE och C&J. Prisklassen <4500:-. Fler tips? Jag befinner mig i Stockholm.

AS tillverkar för J Lindeberg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in