2013-12-22, 22:59
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaPro
Brukar det bli någon julrea på olika kvalitetsskor?
A Fine Pair Of Shoes brukar köra en hyfsad rea efter jul. Hade ca £100 rabatt förra svängen om jag minns rätt. Köpte två par AS då.
Citera
2013-12-22, 22:59
Medlem
csts avatar
Citat:
Septieme Largeur brukar köra en rätt ordentlig rea i varje fall.
Citera
2013-12-23, 00:32
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:

Jo då, absolut. Några som brukar köra reor (och i nåt fall tom redan dragit igång) är förutom AFPOS och Septieme Largeur som nämns ovan Herring Shoes, Upper Shoes, Markowski, Robinson's Shoes och Pediwear.
Citera
2013-12-23, 15:37
Medlem
bleus avatar
Uppmärksammade idag ett litet, litet hål i lädersulan på mina Aldwych (inköpta våren 2011) eftersom de var mina första kvalitetskor har de använts flitigt och har funkat bra. Får bli till att lägga på gummisula.
Citera
2013-12-23, 17:58
Medlem
ShogunAssasins avatar
Nu vet jag inte om jag säger någonting kontroversiellt, men såg precis en bild från instagram på en medskribents nya Vasspjuck i Museum Calf, måste ändå påstå att nya garveriet (Haag?) ser lite vassare ut än Ilceas.
Citera
2013-12-23, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Nu vet jag inte om jag säger någonting kontroversiellt, men såg precis en bild från instagram på en medskribents nya Vasspjuck i Museum Calf, måste ändå påstå att nya garveriet (Haag?) ser lite vassare ut än Ilceas.

Jag noterade också bilden. Lädret var mycket vackert. Om det är vassare än Ilcea? Kanske. Jämnt skägg iaf. Det vi med glädje kan konstatera är att museum calf inte stod och föll med Ilcea.
Citera
2013-12-23, 18:42
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:

Svårt att bedöma från den bilden men oavsett så ser jag inte att det skulle vara kontroversiellt. Det är väl läder av hög kvalitet och den speciella infärgningen man vill åt, inte att det kommer från ett visst garveri? För min del kan det komma från IKEA om det håller måttet
Citera
2013-12-23, 18:51
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:

Nästan, Haas Jag har jämfört Ilcea och Haas museum calf sida vid sida, och det är i princip omöjligt att säga vilken som är vilken, ser i princip identiska ut. Kan vara större skillnader mellan olika batcher än mellan garveriernas olika läder i princip. Därmed sagt då att Haas precis som Ilcea håller grymt hög kvalitet. Och Rolles skor ser fantastiskt fina ut.
Citera
2013-12-23, 19:49
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Nästan, Haas Jag har jämfört Ilcea och Haas museum calf sida vid sida, och det är i princip omöjligt att säga vilken som är vilken, ser i princip identiska ut. Kan vara större skillnader mellan olika batcher än mellan garveriernas olika läder i princip. Därmed sagt då att Haas precis som Ilcea håller grymt hög kvalitet. Och Rolles skor ser fantastiskt fina ut.
Haas, såklart!
Jag tar dina ord för sanning, men på bilden jag såg tyckte jag det verkade som att lädret (dark brown) var lite mer "storflammigt" och subtilt. Men det är väl som du säger, det har väl säkert mer med fotoförhållandet att göra.

Fantastiska skor f.ö.
Citera
2013-12-23, 22:42
Medlem
Kopparstadens avatar
Fick lov att skjuta upp leveransen både av mina EG Galway och G&G Oxford eftersom jag insåg att jag aldrig skulle hinna få skorna innan jag ska på tjänsteresa efter nyår. Blev ju lite antiklimax när Galwaysen äntligen var klara och sen är jag inte hemma när de ska komma...merde
Citera
2013-12-23, 23:39
Medlem
Failminens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Fick lov att skjuta upp leveransen både av mina EG Galway och G&G Oxford eftersom jag insåg att jag aldrig skulle hinna få skorna innan jag ska på tjänsteresa efter nyår. Blev ju lite antiklimax när Galwaysen äntligen var klara och sen är jag inte hemma när de ska komma...merde
Om det är en lång resa inom Schengen så kanske du kan ta emot dem där du är?
Citera
2013-12-23, 23:47
Medlem
Spodes avatar
Prisa Gud för Alister. Satt och putsade skorna inför morgondagen, fick den förbannade matta fläcken men blev återigen räddad av inlägget på Shoegazing. (Även om fläcken blev större innan den gav med sig...)

Ett Julmirakel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in