Citat:
Ursprungligen postat av
DagsForEnRiesen
Är just nu level 30 på min Sorc och tröttnat lite på att farma Cyclopolis med stealth ring. Det har gått riktigt snabbt att levla för övrigt, ligger på runt 80k exp i timmen med bonus xp från prem (spelar på Aurea). Undrar om det finns andra ställen som ger samma exp i timmen för min level? Är riktigt välbärgad i spelet så pots och avalanche/icicle runes är inget problem.
Har även bytt ut min focus cape och mad hat till Demon Helmet och Demon armor, eftersom de två extra mlvl är ganska omärkvärdiga.
Har just nu Demon Helmet, Demon armor, demon shield, blue legs, amulet of loss och BOH som eq + min wand såklart. Undrar om detta gear är värt för min level? Satsar såklart på max armor för att levla så safe som möjligt. En polare jag fått i spelet sa att det var waste och jag borde köra på focus cape, jag tänker olika men vad tycker ni? Borde jag köra på ml gear med mindre armor? Har inte spelat på länge så tiderna kanske ändrats när det gäller armors osv?
Btw brukar streama wow när jag raidar med guilden, men nu har vi jullov från raidandet så jag nötar Tibia 100%, tänkte börja streama lite Tibia när jag levlar min Sorc på twitch. Finns det intresse av detta? Har inte riktigt kollat hur det ligger till med tibia streams på Twitch, men antar att det inte är så populärt?
Har inte riktigt tillgång till min dator just nu för att kolla upp det, då jag ligger i sängen och skriver på mobilen och orkar inte ta mig upp ^^
Mvh
Varför fokusera på def när du ändå använder stealthring? Jag skulle nog köra med focus cape, hat of the mad, wand och boh endast för att kunna cappa så mycket manas som möjligt.
Om du vill ha grym exp så ska du gå omruc tomb med blocker. Blockern drar en e-wall i gången mot rummet och du står på andra sidan och skjuter gfb/ava.
Finns folk som streamar tibia, dock inte allt för populärt. Tror aldrig jag har sett mer än 10 streama samtidigt. Den som är populärast heter Bubbagaming och har en 470 ms som main men spelar oftast på andra gubbar. Hans högsta donation är runt 40USD/euro, kommer ej ihåg valutan. Han brukar ligga mellan 100-250 viewers har jag för mig.
Däremot är tibiacast mycket populärare om du inte vet vad det är.
Som redan har sagts så ska du absolut inte använd aol, blessings i din lvl kostar kanske 25k och du tappar ingen exp/skills.