2013-12-22, 14:05
Medlem
RolleFCs avatar
Sådär.

Hove i antique chestnut beställd. Det där kan kallas spontanköp...
Får väl skippa den där planerade Dovern. Eller klippa den oxå i mars...

God jul till er alla!
Citera
2013-12-22, 14:53
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC
Sådär.

God jul till er alla!

Kul! Hoppas att de passar.

God jul till dig också
Citera
2013-12-22, 16:40
Medlem
doughies avatar
Hmm, trevligt erbjudande. Någon som vet hur KN14-lästen sitter? Blir lite smått sugen på Antibes.
Citera
2013-12-22, 17:33
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC
Sådär.

God jul till er alla!

Nämen, se där! Bra köp där med! Men jag tror inte du ska skippa Dovern - den skiljer sig en del från Hove ändå. Dels är det ju dubbel lädersula på Dovern, och dels är framdelen på skon (framför snörningen - kommer inte ihåg vad det kallas just nu) längre på Hove. Jag tycker Hove ger ett bra mer dressat intryck i jämförelse med Dover. Men, men - skaffar du båda har du ju täckt in hela spektrat!

Edit: är det "vampen" möjligen?
Senast redigerad av hoodog 2013-12-22 kl. 18:27.
Citera
2013-12-22, 18:39
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Nämen, se där! Bra köp där med! Men jag tror inte du ska skippa Dovern - den skiljer sig en del från Hove ändå. Dels är det ju dubbel lädersula på Dovern, och dels är framdelen på skon (framför snörningen - kommer inte ihåg vad det kallas just nu) längre på Hove. Jag tycker Hove ger ett bra mer dressat intryck i jämförelse med Dover. Men, men - skaffar du båda har du ju täckt in hela spektrat!

Edit: är det "vampen" möjligen?

Vampen, korrekt. Hove är "högre skuren" eller vad man nu ska kalla det, med fyra snörpar i stället för Dovers fem. Du har så klart rätt; visst "behöver" jag båda! Dover i DOAK och Hove i chestnut så är det ju HELT olika skor 😄
Citera
2013-12-22, 19:12
Medlem
VaGKs avatar
Är det någon här som beställt från Meermin? Jag la en order för, på dagen, en månad sen men har ännu inte hört eller sett något. Hur lång tid har det tagit för er? Mailade dem för några dagar sedan men inte fått svar...
Citera
2013-12-22, 19:13
Medlem
Point Blanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaGK
Är det någon här som beställt från Meermin? Jag la en order för, på dagen, en månad sen men har ännu inte hört eller sett något. Hur lång tid har det tagit för er? Mailade dem för några dagar sedan men inte fått svar...

Om minns rätt tog det en dryg månad. Kolla skräpposten om mailet landat där.
Citera
2013-12-22, 19:16
Medlem
VaGKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Point Blank
Om minns rätt tog det en dryg månad. Kolla skräpposten om mailet landat där.
Tack för omänskligt snabbt svar! Bara att vänta vidare då.
Citera
2013-12-22, 19:33
Medlem
Mekhs avatar
Någon som vet vem som gör Ovadia and Sons skor som är gjorda i Italien? Jag trodde det var Alfred Sargent som tillverkade deras skor men såg sedan att de var "made in italy". Det är de här som jag är sugen på: http://www.ovadiaandsons.com/shop/products/Snuff-Suede-Bedford-Single-Buckle-Shoe.html
Citera
2013-12-22, 21:07
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaGK
Leverans efter en och tre månader.
Citera
2013-12-22, 22:35
Medlem
MegaPros avatar
Brukar det bli någon julrea på olika kvalitetsskor?
Citera
2013-12-22, 22:40
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaPro
Brukar det bli någon julrea på olika kvalitetsskor?

Det är vad jag vet ingen som kör vanliga säsongsreor på kvalitetsskor. De gånger skorna säljs med rabatt är det butiker som kör någon drive eller säljer sista paren i en butiks-MTO. Man får helt enkelt hålla ögonen öppna året runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in