2014-03-09, 14:41
  #4765
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Ännu en dag med vackert väder och ännu en dag med låga skor:

http://i.imgur.com/Ust89hV.jpg

Har förresten lyckats spilla kaffe på högerdojjan.

Åhå, alla spännen ospända!? Sprezz-overload!!!
Citera
2014-03-09, 14:42
  #4766
Medlem
Spodes avatar
Beställde ett par bruna Hallams igår. Tack Alister G för tipset, 25% rabatt är inte illa!

https://www.facebook.com/shoegazing.se/posts/10151889703800518?stream_ref=10
Citera
2014-03-09, 14:45
  #4767
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spode
Beställde ett par bruna Hallams igår. Tack Alister G för tipset, 25% rabatt är inte illa!

https://www.facebook.com/shoegazing.se/posts/10151889703800518?stream_ref=10

Se där! Riktigt bra pris på Coniston för alla intresserade - bara ca £300.
Citera
2014-03-09, 16:23
  #4768
Medlem
Vad säger ni om det här slitaget? Bör man göra något åt det?
Bild 1
Bild 2
Citera
2014-03-09, 16:31
  #4769
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBK1932
Vad säger ni om det här slitaget? Bör man göra något åt det?
Bild 1
Bild 2

Nej.
Citera
2014-03-09, 17:14
  #4770
Medlem
Spodes avatar
Satt själv och funderade på om mina Loake med liknande slitage kanske borde göras något åt, men då vet jag svaret. Tack!
Citera
2014-03-09, 17:29
  #4771
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBK1932
Vad säger ni om det här slitaget? Bör man göra något åt det?
Bild 1
Bild 2

Om du vill göra något skulle du kunna sätta dit nedfällda tåjärn i gummi aka sunken rubber toe taps. Kostar ca 250 spänn hos en "vanlig" skomakare.
Citera
2014-03-09, 17:57
  #4772
Medlem
Failminens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBK1932
Vad säger ni om det här slitaget? Bör man göra något åt det?
Bild 1
Bild 2
Det ser som om du, precis som jag, har ett steg fyllt av framåtanda och maskulinitet.

Jag förebygger problemet genom att installera tåjärn av stål så tidigt som möjligt. Någon gång skall jag även testa gummimotsvarigeheten som bleu tipsade om.
Citera
2014-03-09, 18:00
  #4773
Medlem
hoodogs avatar
Apropå tåjärn i gummi:

http://shoegazingpunktse.blogspot.se/2013/06/tipset-infallda-tajarn-i-gummi.html
Citera
2014-03-09, 19:46
  #4774
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Apropå tåjärn i gummi:

http://shoegazingpunktse.blogspot.se/2013/06/tipset-infallda-tajarn-i-gummi.html

Snygga bilder, även om jag måste få tillfälle att återigen skryta om Bengt-Olles färdigheter, eftersom han lägger avlappssömmen hela vägen genom "tåjärnet" också, vilket om inte annat får sömmen att förlängas på ett snyggt sätt. Har man ritsnedläggning är detta inte ett alternativ, men för oss skoproletärer tål det att funderas på i alla fall.

Ska försöka ta en bild imorgon.
Citera
2014-03-09, 20:29
  #4775
Medlem
Chydeniuss avatar
Bär ni era skor inomhus? Då jag tar av mig skorna känner jag mig tvungen att ta av mig kavajen, utan skor ser fötterna så nakna ut att det nästan fodras att man tar av sig kavajen. Har någon annan stött på det här "problemet"?
Citera
2014-03-09, 20:38
  #4776
Medlem
Spodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chydenius
Bär ni era skor inomhus? Då jag tar av mig skorna känner jag mig tvungen att ta av mig kavajen, utan skor ser fötterna så nakna ut att det nästan fodras att man tar av sig kavajen. Har någon annan stött på det här "problemet"?

Inte direkt. Antingen är det en tillställning utan varesig kavaj eller skor. Har jag kavaj så behåller jag både den och skorna på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in