2013-12-23, 19:59
Medlem
Det finns ju anledningar att Flashback lockar de mest begåvade och minst lämpade att öppna munnen offentligt samtidigt:

1. Flashback är gratis media för den enskilde = reklamfinansierad antagligen. Där sjönk genast nivån vad gäller djupet och svårighetsgrad i ämnesval. Nobelpristagare väljer ju med fördel andra medier att meddela sig på/samt uppdatera sig inom samhällsfrågor. Eller så har jag fel på den punkten.

2. De mest hatiska inlägg härstammar förmodligen från invandrade individer som plötsligt kunde känna att de hittat en kanal kanalisera sitt hat utan juridiska åtgärder. Förut fick man klottra på en staket...Man märker att Sverige fått en smittsam jargong vad gäller vissa kategorier av människor - kvinnohat från Balkan, judeparanoja från underutvecklade länder hittade till Flashback och förstärks med egna totala loosers.

3. Flashback har givetvis sina fördelar - den ger en viss mån av hopp att hitta korn av kunskap som man inte hittar annars. Finns enorma rikedomar och de är de som drar till sig läsare. Var "träffar" man en man som har matat en isbjörn med pepparkakor om inte här?

Givetvis finns "Forbes" men dessa är lite bandbundna i val av ämnen. "Läkartidningen" är för torr vissa dagar och "Aftonbladets läsvärde a lá 12 minuter är alldeles skadlig för hjärnsubstansen.
Citera
2013-12-23, 20:03
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosse.gote48
Håller helt klart med. Går inte ens vara ime på Aktuella ämnen längre..
Men det finns en anledning till att såpass "många" är onöjda med samhället. Även om jag inte riktigt ser den.

Varit inne på FB många år nu, bara för något år sedan fanns det knappt några rasist/nazist-trådar. Nu är dom överallt.. Och nej, jag säger inte att alla SD-anhängare är rasister/nazister.

Som sagt, det verkar gå i vågor, det har varit både betydligt värre än det är nu (mycket mycket värre) och det har varit bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Sudersvinet
Anledningen till att så många högerröster gör sig gällande på Flashback är att de är så många fler än de vänsteraktiva.
Och intellektuellt överlägsna i debatterna.
Vi såg i Kärrtorp under söndagen den totala mobb vänstern kunde uppbåda = cirka ett tusen kämpar inklusive 5-åriga barn.
Medan SD räknar över 600.000 sympatisörer enligt SIFO.
Att fem debattörer skulle ha tio konton var har det sagts...men det tillåter väl inte moderatorerna ?

Jag vet inte om du kollar på rapport, men det var enligt dem 15-20 000 personer i kärrtorp i söndags för att demonstrera mot nazister och rasister. Har SD eller för den delen den "nationella rörelsen" någonsin varit över 2000 på en manifestation?
Innan du säger att det inte är hur många som deltar i en demonstration som räknas, läs igenom ditt egna inlägg.

Och jo, det är helt okej att ha 10 (eller fler) konton på flashback.
Citera
2013-12-23, 20:13
Medlem
Tror nog att en rätt stor anledning till att det finns så mycket högerextrema kommentarer på flashback är att det ett av de få ställen där kommentarerna inte tas bort. Vilket gör att de samlas här för att kunna diskutera.

Jag kan hålla med att man får vada genom rätt mycket skit här för att hitta intressanta inlägg. Men det är varken upp till dig eller mig att bestämma vad om är värt att diskutera, eller vem som är smart nog för att få säga sin åsikt.
Citera
2013-12-23, 20:16
Medlem
AutomatKarbins avatar
Jag har faktiskt blivit rasist av att hänga på Flashback.
Fuck mig och mitt miserabla liv. Dagen innan julafton - vad fan är det.
Citera
2013-12-23, 20:18
Medlem
Draup.s avatar
Jo man kan ju verkligen förstå att frispråkigheten på Flashback sticker i era ögon. Där sitter ni med era register över åsiktsbrottslingar och fullkomligt kokar över för att ni inte kan placera någon av detta forats användare där -- än ..
Citera
2013-12-23, 20:21
Medlem
ElSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkingagain
Jag vet inte riktigt var jag vill komma med det här, vill mest se om folk håller med mig.

Nej, håller inte med i andemeningen.

Tvärtom tycker jag att Flashback ger en möjlighet att läsa av allmänna tankegångar i det Svenska samhället, många av rösterna som kommer till tals är inga jag normalt har omkring mig i min umgängeskrets.

Faktum är att Flashback fram tills nyligen varit ett av de få forum där möjligheten till yttrandefrihet varit helt fantastisk.

På senare tid har det tappats lite på den fronten, men fortfarande är man hästlängder före alla andra.

Att extremister nyttjar forum som de här för att komma till tals är lika givet som att du gör det. Men extremister är i sin natur extra övertygade om riktigheten i sina åsikter och framstår därför som extra hårdnackade. Helt normalt, de är ju just extremister...
Senast redigerad av ElSilencio 2013-12-23 kl. 20:24.
Citera
2013-12-23, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sudersvinet
Anledningen till att så många högerröster gör sig gällande på Flashback är att de är så många fler än de vänsteraktiva.
Och intellektuellt överlägsna i debatterna.
Vi såg i Kärrtorp under söndagen den totala mobb vänstern kunde uppbåda = cirka ett tusen kämpar inklusive 5-åriga barn.
Medan SD räknar över 600.000 sympatisörer enligt SIFO.
Att fem debattörer skulle ha tio konton var har det sagts...men det tillåter väl inte moderatorerna ?

Femåringarna kan ju tyvärr inte debattera mot SD intelligentian här då det råder 18 årsgräns.
Citera
2013-12-23, 20:23
Medlem
wingsawieis avatar
Vi som hänger här på flashback och inte är högerextrema kanske borde ge oss in i debatterna lite oftare? På så sätt kan det bli lite mer nyanserat.
Själv har jag dock varken orkat eller haft tid för det.
Citera
2013-12-23, 20:27
Medlem
-vaas-s avatar
PK-tomte gnäller över avsaknaden på politisk korrekthet på flashback, rond 64 251.

Denna gång går retoriken ut på att försöka anklaga "rasisterna" för att lida av samma rädsla för att sticka ut från mängden som driver TS till att vara vänstertomte.

Bla bla, beskriv dem som korkade och lågintellektuella samtidigt som TS själv utgår ifrån "VÄRDERINGAR" istället för någon form av logik.

Och vänstertomtar kan -seriöst inte- komma med någon som helst åsikt utan att det blir som att bli ögonknullad av projektioner, liksom attackera en grupp människor på fb och avsluta stycket med att gnälla över att den gruppen smutskastar människor på fb och drivs av känslostyrt "hat".

Instabanna alla som kritiserar närvaron av politiskt inkorrekta element skulle nivån på forumet dras upp.
Citera
2013-12-23, 20:27
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wingsawiei
Vi som hänger här på flashback och inte är högerextrema kanske borde ge oss in i debatterna lite oftare? På så sätt kan det bli lite mer nyanserat.
Själv har jag dock varken orkat eller haft tid för det.

Problemet är att det är få som har ork eller tid till det så det går ca 20 idiotsvar per vettigt svar.
Jag har inga som helst problem med att diskutera med rasister, men när man mestadels får svar där man blir anklagad för att vara sosse, pk eller rent utav hotad så känns det rättmeningslöst.
Ska man dra det hela till sin spets så råder det lite av en åsiktshegemoni där oliktänkare inte tillåts.
Citera
2013-12-23, 20:35
Medlem
nilleboys avatar
Anledningen att det är en överrepresentation av invandringskritiska röster kan mycket väl bero på att den sortens artiklar för det mesta inte får kommenteras på de stora nättidningarna. Det skapar ett större behov av att kunna skriva av sig någon annanstans.

Anledningen att det är just invandring, brott och straff samt yttrandefrihet som är i ropet är väl för att de är de stora frågorna i vårt samhälle idag.

S och M försöker få det att låta som att 100kr mer eller mindre i skatt är lösningen på allt eller just det som vrider vår välfärd tillbaka till medeltiden. De flesta bryr sig inte så mycket eftersom andra större utgiftsposter inte alls diskuteras. (Invandring, ineffektivitet i statsapparaten, etc.)
Citera
2013-12-23, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
PK-tomte gnäller över avsaknaden på politisk korrekthet på flashback, rond 64 251.

Denna gång går retoriken ut på att försöka anklaga "rasisterna" för att lida av samma rädsla för att sticka ut från mängden som driver TS till att vara vänstertomte.

Bla bla, beskriv dem som korkade och lågintellektuella samtidigt som TS själv utgår ifrån "VÄRDERINGAR" istället för någon form av logik.

Och vänstertomtar kan -seriöst inte- komma med någon som helst åsikt utan att det blir som att bli ögonknullad av projektioner, liksom attackera en grupp människor på fb och avsluta stycket med att gnälla över att den gruppen smutskastar människor på fb och drivs av känslostyrt "hat".

Instabanna alla som kritiserar närvaron av politiskt inkorrekta element skulle nivån på forumet dras upp.

Kan du definiera vad en "vänstertomte" är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in