2013-12-23, 18:49
Medlem
pellenicklass avatar
Jag kan hålla med om att högerextremismen tar stor plats på FB men vad ska man göra åt det? Man kan ju inte kicka folk som yttrar sina åsikter, det är väl det FB är till för.
Citera
2013-12-23, 18:52
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Instämmer till fullo.
Jag förstår varför rasister, nazister och dyligt en gång drogs till flashback och det är helt okej. Men när varenda fråga i varenda forumsdel börjar handla om invandrare eller SD blir det jävligt tröttsamt. Det verkar gå lite i vågor det där, men stundtals har det nästan varit så illa att frågor om hur man behandlar könsherpes besvaras med "rösta på sd".
Aktuella Brott och vad det nu heter verkar dock vara permanent nedlusat av spekulationer om etnicitet som ytterst sällan har någon relevans.

Håller helt med! Hårdare regler för ot!
Citera
2013-12-23, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkingagain
Nej, jag känner inte att jag har svårt att bemöta argumenten. Jag har ärligt talat gett upp på sätt och vis, för diskussionen har en tendens att gå i cirklar. Det är dock inte det som är det jag syftar på mest med denna tråden, för de diskussionerna ska också finnas. Det jag känner är att man ofta ser denna typ av åsikter spridas på trådar där de inte hör hemma, tidigare inlägg från andra på denna tråd exemplifierar det rätt tydligt.

Visst har jag också sjunkit till den nivån, framförallt innan jag insåg hur det är en del av vissa personers argumentationsteknik att hetsa upp den man debatterar mot. Man lär sig dock av sina misstag.

Jag håller med att det är trist att det sprids över hela forumet. Dock är jag inte överens att det endast är höger-extrema som gör det. Min erfarenhet är att bägge läger blir så frustrerade på varandra att de tar ut det på alla olika forum utanför I&I och de andra politiska forumen. Några av dem har faktiskt postat i den här tråden.

Du ser kanske inte detta. Men jag tror inte att de högerextrema "ser" det när deras kompisar gör det heller.

Och nu är du så frustrerad att du startade den här tråden. Samma anledning, men mer korrekt. Så det är därför jag tog upp att du kanske inte kunde bemöta argument. För från din sida brukar det vara så att man kommer in utifrån och har anammat den officiella berättelsen med dennas officiella argument och upplever hur dessa inte funkar på användarna här inne och då byggs frustrationen stadigt upp tills man själv tar ut det på alla håll. Du är inte den förste att starta en sådan här missnöjestråd nämligen, och det är samma mönster som upprepar sig. Då blir man misstänksam mot din berättelse.
Citera
2013-12-23, 18:58
Medlem
Se där, ytterligare en punkt att lägga till nazisternas förbrytarregister.

Punkt 228: orsakat Flashbacks förfall
Citera
2013-12-23, 19:04
Medlem
Voltecs avatar
Tyvärr är detta ett bekymmer för flashback, går knappt att diskutera något utan att SD och invandringspolitik dras in.
Citera
2013-12-23, 19:05
Medlem
bosse.gote48s avatar
Håller helt klart med. Går inte ens vara ime på Aktuella ämnen längre..
Men det finns en anledning till att såpass "många" är onöjda med samhället. Även om jag inte riktigt ser den.

Varit inne på FB många år nu, bara för något år sedan fanns det knappt några rasist/nazist-trådar. Nu är dom överallt.. Och nej, jag säger inte att alla SD-anhängare är rasister/nazister.
Citera
2013-12-23, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfot
Håller inte med TS till hundra, men det ligger ändå något i att debattklimatet påverkar Flashback negativt. Jag tycker själv att Flashback till största del är ett fantastiskt forum, men när andra "icke flashbackare" ser att man sitter här en hel del kommenteras det ofta att det är skumt forum. Dessa människor har i regel ingen egentlig koll på forumet, men tack vare de tjommar som håller till här och ofta syns i de mest populära trådarna har de fått en negativ bild av Flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av Thinkingagain
Det skapas en tragisk stereotyp kring vad en flashbackare är, det håller jag helt med dig om.

Flashback är Sveriges mest besökta hemsida, större en samtliga medier.

Att flashbackarn skulle vara någon stereotyp är bara löjligt att påstå då alla använder sidan. Spelar ingen roll vad du söker på google.se Flashback ligger alltid i topp tillsammans med wikipedia.

Sen är det synd att många trollar på forumet och att det finns så många dårar som huserar här, men samtidigt är det det som gör Flashback så unikt.
Tänk om FB skulle banna alla vänsterextremister, det skulle ju döda hela forumet om en sida blev bannad.

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kolla bara i (FB) Öltråden - för ölkännare /mod, där det dykt upp nån nazistdåre som bara vill dricka arisk öl...

Det där är ett vänstertroll, som hoppar runt i diverse trådar och skriver rasistiska grejer för att väck anstöt, ett praktexempel på användare som bör ip-bannas.
Citera
2013-12-23, 19:10
Medlem
Skuggvarelses avatar
Förbannat festligt att ta del av alla upprörda regimtrogna röster som högljutt protesterar mot att det finns en plats i det svenska samhället där sådana som jag kan skriva att jag är rasist för det är naturligt och sunt och inte få kommentaren borttagen och bli åtalad för innehav av icke-demokratisk åsikt. En plattform i Sverige där vi kan diskutera fördelar med rasism, diskutera genetik med hänvisning till ras, diskutera judedominansen i svensk media, politik och näringsliv etc. EN PLATS. Och regimtrogna röster samlas och surar i en tråd på Flashback över att vi tillåts skriva här. Hur festligt som helst. Ni skriver oemotsagda överallt. Vad ni aldrig behöver möta är ideologiskt motstånd och när ni då kommer körandes i 130 km/h och möter väggen av nationalister på Flashback blir konfrontationen explosiv. 卐 HEIL HITLER! 卐
Citera
2013-12-23, 19:29
Medlem
acerblazerlols avatar
Jag älskar dessa trådar,
visst är det förjävla hemskt att folk kan uttrycka sina åsikter anonymt för att undvika hembesök
Citera
2013-12-23, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flashwound
Idioter finns det gott om, i alla läger. Ignorera dem du inte tycker är värd att lägga tid på istället för att skapa gnälltrådar om din intellektuella överlägsenhet.

En stor anledning till den låga IQn på FB får nog tillskrivas "Björklundskolan" där vinster vart den största målsättningen, isf att förmedla kunskap så har skattepengar förmedlats till skatteparadis.
Citera
2013-12-23, 19:38
Medlem
Sudersvinets avatar
Anledningen till att så många högerröster gör sig gällande på Flashback är att de är så många fler än de vänsteraktiva.
Och intellektuellt överlägsna i debatterna.
Vi såg i Kärrtorp under söndagen den totala mobb vänstern kunde uppbåda = cirka ett tusen kämpar inklusive 5-åriga barn.
Medan SD räknar över 600.000 sympatisörer enligt SIFO.
Att fem debattörer skulle ha tio konton var har det sagts...men det tillåter väl inte moderatorerna ?
Citera
2013-12-23, 19:59
Medlem
Det jag tycker är tråkigt är att så många trådar bygger på felaktig information, när alla klagar på mediedrev så uppkommer precis samma sak i många trådar fast vi får väl kalla det flashbackdrev. Det gör att diskussionen faller bort från sanningen och istället bara bygger på fördomar vilket leder till att det ofta blir samma sak som nämns i tråd efter tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in