2013-12-23, 09:57
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penisen
Tror iof inte att det handlar om nån hjärntvätt utan helt enkelt att folk i allmänhet insett att Nazism och rasism inte är något positivt. Men det är bra att du verkar ha tålamod i alla fall, det lär behövas...

Att "nästan alla" skulle vara "emot" är väl ändå en enorm överdrift, närmare 6% stödde tex öppet SD 2010 genom att rösta på dom, hur många fler som stödjer men inte röstade är svårt att veta men det finns en hel del därute.
Citera
2013-12-23, 10:14
Medlem
HunkiDunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaIIo
Sarkasm kan vara svårt att förstå för vissa individer.
Jag har inte svårt att uppfatta ironi men hur ska jag veta om du är nynazist eller inte?
Citera
2013-12-23, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Att "nästan alla" skulle vara "emot" är väl ändå en enorm överdrift, närmare 6% stödde tex öppet SD 2010 genom att rösta på dom, hur många fler som stödjer men inte röstade är svårt att veta men det finns en hel del därute.

Nu gällde det ju iofs stöd till Nazister och rasister vilket framgår om du läser mina inlägg...
Citera
2013-12-23, 10:47
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Hur ni nazister än vrider och vänder på det med IQ-tester, PK-media, censur, ovs ovs, så är det ett faktum att nästan ALLA svenskar, dem ni säger er kämpa för, INTE håller med er utan istället tycker ni står för nåt avskyvärt. Så vad ni vill uppnå med era aktioner, förutom att dra till er fler våldsbenägna idioter, har jag svårt att förstå.

Uppenbarligen har dom svårt att sympatisera med vänstern också:

Citat:
"Detta tillsammans med aggressiva utfall från scenen, sånger om "Jimmie Åkesson - skicka grisen till slakt" och långa tal om helt andra politiska frågor fick mig till slut att förstå att jag inte alls, som jag trott, var på en antinazistisk demonstration, utan på ett vänstermöte med extrema inslag. 15 000 av demonstrationsdeltagarna droppade av, kvar var 1000 frälsta med knytnävarna i luften.

Jag tror det var den största politiska och medmänskliga miss jag någonsin sett någon göra.
Jag åkte linje 17 tillbaka hem, nedslagen. På ena sidan dessa vidriga nazister. Och på den andra detta hat."

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-raddare-och-ledsnare-an-nar-jag-akte-dit/
Citera
2013-12-23, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Uppenbarligen har dom svårt att sympatisera med vänstern också:

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-raddare-och-ledsnare-an-nar-jag-akte-dit/

Ja, bara för att man avskyr nazism och rasism, betyder inte det att man gillar extremvänstern heller.
Citera
2013-12-23, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Kärrtorpskravallerna: Vänsterextremist begärs häktad för dråpförsök:

http://avpixlat.info/2013/12/22/karrtorpskravallerna-vansterextremist-begars-haktad-for-drapforsok/

Han är AFA-veteranen som misstänks för dråpförsök:

http://www.friatider.se/han-ar-afa-veteranen-som-haktats-for-drapforsok

Joel Bjurströmer Almgren från Revolutionära Fronten häktad misstänkt för försök till dråp:

http://www.exponerat.info/joel-bjurstromer-almgren-fran-revolutionara-fronten-haktad-misstankt-for-forsok-till-drap/

Tatuerad på halsen, säger väl allt!

Djävla slaskmänniskor, kan dom inte bara försvinna så att vi övriga slipper se dom! Kan någon, någonsin ta en människa som är tatuerad i ansiktet på allvar?
Citera
2013-12-23, 12:01
Medlem
Citat:
Ja, bara för att man avskyr nazism och rasism, betyder inte det att man gillar extremvänstern heller.

Ja den opolitiska massan är bra konstig den med. Man är säker på att man inte gillar knarkluffarna i vänstern och deras tokiga 1800-tals religion, och man gillar inte dödzgazkammarknarkarnazizm. Vad gillar massan då? Man frågar sig vilka tendenser man ofta hittar i de bredare folklagren som inte är vidare politiskt intresserade där röstandet inte är en fråga om att ha satt sig in i politiken i sig utan snarare är en om vad päronen röstade på. Slapphänt uppfostran, fri abort, fredagsmys, rasblandning, journalistliberalism, att rasism = pepparkaksgubbar och adventsstakar i fönstret, 106 sexpasrtners innan man fyllt 20, "demokrati" och "åsiktsfrihet" a la vitrysslandsverige osv osv? Utan en ideologi fladdrar den dumma massan som ljus i vinden och jag skiter högaktningsfullt i vad vanligt folk tycker. Dom är får som följer strömmen oavsett ändå.
Citera
2013-12-23, 12:02
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Tror iof inte att det handlar om nån hjärntvätt utan helt enkelt att folk i allmänhet insett att Nazism och rasism inte är något positivt. Men det är bra att du verkar ha tålamod i alla fall, det lär behövas...

Den "nazism" är "rasism" du talar om är ju hjärnspöken. De rasistiska folkmordsnazisterna du talar om är etablissemanget, som för en politik som kommer leda till en värld utan svenskar. Hela Västeuropa leds av ett sådant rasistiskt folkmordsetablissemang.

Svenskar är naturligtvis inte rasister som vill utrota folk (alltså sitt eget), det har du rätt i. Tvärtom flyttar de ifrån kolonisatörerna i den mån de kan, samt rör sig inom etniskt väldigt homogena områden privat i stora drag.

Det är dock sant att majoriteten av svenskarna ogillar sinnebilden av "nazismen" som består av 10 miljoner dödade, gasade, utmärglade och torterade judar, samt kravallutrustade unga män som mördar och misshandlar antirasister och homosexuella. Men det har ju väldigt lite med verkligheten att göra.
Citera
2013-12-23, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov2
Den "nazism" är "rasism" du talar om är ju hjärnspöken. De rasistiska folkmordsnazisterna du talar om är etablissemanget, som för en politik som kommer leda till en värld utan svenskar. Hela Västeuropa leds av ett sådant rasistiskt folkmordsetablissemang.

Svenskar är naturligtvis inte rasister som vill utrota folk (alltså sitt eget), det har du rätt i. Tvärtom flyttar de ifrån kolonisatörerna i den mån de kan, samt rör sig inom etniskt väldigt homogena områden privat i stora drag.

Det är dock sant att majoriteten av svenskarna ogillar sinnebilden av "nazismen" som består av 10 miljoner dödade, gasade, utmärglade och torterade judar, samt kravallutrustade unga män som mördar och misshandlar antirasister och homosexuella. Men det har ju väldigt lite med verkligheten att göra.

Det är väl där problemet ligger för er. Nästan ALLA människor delar inte er syn på att vi leds av ett "rasistiskt folkmordsetablissemang", eftersom de själva har röstat fram det.
Citera
2013-12-23, 12:54
Medlem
huggybares avatar
Mikael Saxlind, aktivist i Motståndsrörelsen, ger sin syn på vad som egentligen hände i Kärrtorp:

https://www.nordfront.se/vad-hande-i-karrtorp.smr

Saxlind påstår att det första angreppet kom från vänsterextremisternas håll. Med tanke på hur dessa människor brukar bete sig så låter ju inte det särskilt otroligt.
Citera
2013-12-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvFrian
Media har främst använt sig av två klipp från händelsen. Ett filmat på Kärrtorpsplan när de börjar bråka, och ett filmat från mitt köksfönster. De folk får på film och tror kan ha nyhetsvärde säljer man såklart till media.

SMR attackerade en stor grupp demonstranter däri det fanns en hel del barnfamiljer. Ungarna var där för att föräldrarna skulle demonstrera.
Att folk säljer filmer till media är inget konstig men att allting går så fort är inte vanligt!
Dom första artiklarna som kom ut var så detaljerade och med så mycket info plus en film och det brukar dom inte vara! Bruka ta några timmar innan informationen kommigt upp till den nivån!

Att det var många barn familjer på plats vet jag inte är sant! Det vara några enstaka men "många" nej
Citera
2013-12-23, 13:25
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Jag har naturligtvis inte hävdat att någon grupp bytt ideologi, vad jag syftade på var det vidriga gemensamma stödet för våld och hat mot svenskar.
Hat och våld mot svenskar!??
Har jag aldrig känt eller märkt något av, förutom ett fåtal puckon som man råkat stöta ihop med på krogen några enstaka gånger. Men då har det nästan alltid gällt någon idiot som inte stått ut med att man råkar nämna något om att man tycker att rasism är fel och att invandringen generellt sett inte är något problem... Nassar kanske? Vad vet jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in