2013-12-23, 05:12
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabina66
Ooops. Här glömde FS av sig lite under de första förhören:

Citat:
"Man kan säga att.. hon levde sitt liv och jag lever mitt liv

Pdf sid 983 i Fup
Sannerligen gjorde han det, ja.
Citera
2013-12-23, 06:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vem har sagt att det var ett misstag; det är inte givet. Däremot kanske det blev ett misstag - när han hunnit tänka över saken ytterligare. Från början kan han ha tänkt att MJ skulle ha berättat för honom att hon skulle åka till L-köping. Men sedan, när han börjat inse att hon då kanske inte hade begärt att han skulle hålla sig borta från bostaden, kände han sig föranledd att ändra sin strategi och kom på att mormors grav skulle kunna ge honom alibi. Han kan också ha kommit att inse det långsökta i att MJ skulle åka till L-köping för att hämta hem en dejt samt även att utbudet av alternativa gm var alltför begränsat. - En annan variant på temat är att FS trott sig ha skickat sms:et till systern men först senare sett att han skickat det till sig själv. MJ:s mobil kan vid tidpunkten för hans upptäckt (dvs när han kom hem till sin mobil) redan ha varit förstörd, och det var då för sent att skicka något mer sms till systern - och för den delen även till någon annan:

Jag blir kvar tills i morgon

...läste han i displayen på sin egen mobil - och det var inte långt ifrån att han förstört även denna.
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Jag har mina teorier och du har dina.

Jag finner det extremt osannolikt att en alternativ GM har tagit Marinas telefon och SMSat till FS. För det andra undrar jag varför denna GM skulle SMSa till FS att hon blir kvar tills i morgon. Kvar i hemmet eller vad? Det var ju där hon var, kl 10 på förmiddagen, vart skulle hon annars bli kvar någonstans?

SMSet försöker ge sken av att hon har åkt iväg dagen innan och blir kvar där hon vaknar på förmiddagen kl 10. Det stämmer bra in på FS genidrag nr 1, att hon åkte hemifrån och sedan aldrig kom tillbaka. För övrigt en populär förklaring vid mord i hemmet där mannen är mördare.
Om han låtsades vara Marina och skrev att hon var på väg till Lin/dköping, skulle han aldrig ha skrivit Jag blir kvar tills i morgon från Stora Höga dagen därpå. Jag är övertygad om att han kände till mobilmastning.
Citera
2013-12-23, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om han låtsades vara Marina och skrev att hon var på väg till Lin/dköping, skulle han aldrig ha skrivit Jag blir kvar tills i morgon från Stora Höga dagen därpå. Jag är övertygad om att han kände till mobilmastning.

Tycker du FS verkar känna till hur mastningen fungerade?
Citera
2013-12-23, 08:38
Medlem
Citat:
Vilken mästerlig plan. Han tar ut pengarna i fullt dagsljus. Han gömmer brottsplatsen och lurar hela göteborgspolisen i ett halvår. Han gör allting rätt utom att åka till fel plats med fel mobil och skickar ett SMS till fel person.

Tycker du det är orimligt?
En alt. gm har lyckats med allt detta utan att göra ett enda misstag och utan att åka fast. Den har dessutom satt dit FS för mordet.
Det är orimligt.
Citera
2013-12-23, 08:51
Medlem
Citat:
Om haschtomten är skyldig så har han lyckats jävligt bra.

Om inte jag minns fel sitter han inlåst. Tror du han håller med dig?
Citera
2013-12-23, 09:21
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
FS-kramarna hittar hela tiden nya vinklar för att hjälpa mördaren.
Q: M kanske fejkade sin död --> M:s mördare går fri om FS fälls..
Tulpanpernilla:Indicier är inte bevis (favorit i repris från Arboga, där hon var Schurrers mest idoga försvarare.) ->>sexlek som spårade ut.
Malom: Ingen dödsorsak är konstaterad ->> M sysslade med sexutpressning.
Random teorier om självmord, vådaskott och dylikt.
Jag undrar om ni själv tror om ni tror på dessa teorier eller om meningen är att de likt små kaniner ska gömma sig i advokatens trollkarlshatt till rättegången?
Det mest intellektuellt hederliga (men möjligen inte det mest juridiskt effektiva) håller Maskroos fast vid: "Det är sant för det har Fredrik sagt."
Finns det teknisk fakta som ger en inblick i Ms sista tid så tycker jag absolut inte att man ska förkasta det.
Det finns både datum och tid.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2013-12-23 kl. 09:23.
Citera
2013-12-23, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Finns det teknisk fakta som ger en inblick i Ms sista tid så tycker jag absolut inte att man ska förkasta det.
Det finns både datum och tid.

För att inte tala om vad innehållet i Ms smygmobil kan avslöja. Nu med ny teknik som återskapande av SMS mm.

Jag tror Polis & Åklagaren biter sig själv i svansen om de inte börjar utreda detta fortsamt.
Citera
2013-12-23, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Nu var det väl så, enligt FS, att Marina skulle vara hemma och han skulle hålla sig borta.

Om "hon" då skickar ett SMS:
"Jag blir kvar tills imorgon"
bör det betyda att hon skulle stanna hemma ett dygn till.

Jag tror att FS plan från början var att Marina åkte hemifrån sen såg han inte henne nåt mer, och det var därför SMSet skickades som det gjorde.

Sen ändrades planen till att det var FS som åkt hemifrån (till kyrkogården) och Marina var hemma. Anledningen till det skrev jag om i mina tidigare inlägg. Då raderades SMSet och han hade aldrig sett det för det passade inte in längre.
Citera
2013-12-23, 09:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Tycker du FS verkar känna till hur mastningen fungerade?
Ja, eftersom han är fullt på det klara med vad det handlar om så fort det kommer upp i förhör.
Citat:
Tycker du det är orimligt?
En alt. gm har lyckats med allt detta utan att göra ett enda misstag och utan att åka fast. Den har dessutom satt dit FS för mordet.
Det är orimligt.
Nej, inte om polisen utgår från att "han har haft ihjäl henne".
Citat:
Om inte jag minns fel sitter han inlåst. Tror du han håller med dig?
Det vet jag inte, men om han är skyldig har det gått mycket bra hittills. I normalfallet hade han dömts för länge sedan.
Citera
2013-12-23, 10:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Så du vet inte hur lång tid MJ pratade i sina olika telefoner den 6 juli? - Om svaret är ja, varför redovisar du då inte klockslag resp. antalet minuter? Fram till dess att du gör det befinner sig din hypotes på tippen.
Telefonkontakter JE<->Marina 6 juli, smygmobilen oräknat
SMS JE->Marinas privatmobil 15:04:33
SMS Marinas privatmobil->JE 15:06:01
Samtal JE->Marinas röstbrevlåda 18:26:08 3 sek
Samtal JE->Marinas röstbrevlåda 18:35:32 1 sek
Samtal JE->Marinas röstbrevlåda 19:07:59 6 sek
SMS Marinas privatmobil->JE 19:09:27
SMS JE->Marinas privatmobil 19:11:35
SMS Marinas privatmobil->JE 19:12:52
SMS JE->Marinas privatmobil 19:13:31
SMS Marinas privatmobil->JE 19:14:46
Samtal Marinas privatmobil->JE 19:26:52 4 min 43 sek
Samtal JE->Marinas röstbrevlåda 19:34:23 4 sek

Man ser mönstret komma igen, Marina svarar på ett samtal till röstbrevlådan med ett SMS.

Och frågan kvarstår, vad gjorde JE:s bil i Övre Röra fm 7/7?
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-23 kl. 10:27.
Citera
2013-12-23, 10:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det som är underligt i detta är också att Marina så sent som 00.38 (tror jag det var) beklagar sig över att dagen "gått åt helvete".

Borde de inte varit sams efter att FS gått med på att hålla sig borta? Något FS hävdar gjordes under kvällen.

Om det var MGM som LJ såg vid rastplatsen, går dessa tider ihop?
Dessutom så borde ju hela resan väl tagit mer än 20 minuter från dödsfallet tills det att kroppen dumpades och då hade dödslukten redan börjat avsöndras.
Citera
2013-12-23, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
I Marinas chattlogg så framkommer det att M fotat förnedringsbilder av en del män och hon tycks gilla någonslags utpressningslek. Detta framkommer i chattlogg juli 2010

Ja, och det här med att alla MJs SMS är raderade ur JEs telefon men inga andras, varför ?

JE var i kontakt och träffade en annan kvinna som rörde sig i tunga kriminella kretsar den 28e-29e ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in