2013-12-22, 18:01
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Såvitt jag vet har ett mord ägt rum och gm kan ha vidtagit en hel del kamouflerande åtgärder inkl. ommöbleringar. - I FUP, s. 168, bild 90, ser man en fåtölj. Denna fåtölj hör samman med den ljusa soffgruppen utanför sovrummet – men synes nu helt malplacerad och inträngd (bild 89). Den kan ha flyttats för att dölja att en större matta tagits bort under soffgruppen. – I övrigt synes en fårskinnsmatta ha försvunnit från sovrummet.

Ok, jag trodde du var säker på att det försvunnit mattor från vardagsrummet. Fårskinnsmattor är varma, jag har en själv och jag har den bara under vinterhalvåret och enbart för att jag har iskallt golv just i det rummet. Under sommarhalvåret tar jag undan den. Behöver ju inte vara så i Marinas fall såklart.
Citera
2013-12-22, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur skulle han kunna hitta på en historia utan GM, som det såg ut i sovrummet?

Jag vet inte hur FS tänkte där. Det vet han nog inte själv.
Han måste haft en grym ångest över det sms:et.
Citera
2013-12-22, 18:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Jag vet inte hur FS tänkte där. Det vet han nog inte själv.
Han måste haft en grym ångest över det sms:et.
Annars finns det en enkel förklaring. GM ville fördröja upptäckten ett dygn, så FS inte gick in i Marinas sovrum och upptäckte något.
Citera
2013-12-22, 18:12
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Är det så han raderar mord också? Raderat så har det aldrig funnits? Pinsamt det kommer att bli för honom då han kommer pressas i domstolen.
Undrar om han hunnit radera nattvardskåpet också. - Alla tomhylsorna kan dock konstateras vara helt utplånade ur minnet; inte en enda återfanns efter den provskjutning som sägs ha ägt rum i slutet av april. Man kan därför inte utesluta att hela hårddisken är raderad inkl. en madrassrulle i källaren. - Han försökte kanske rädda det som räddas kunde genom att följa MJ:s goda exempel och fixa till en liten flerfärgad skum kodnyckel - men risken finns att han glömt bort hur han skulle tyda den - vilket iofs inte haft någon större betydelse om han också glömt var han lagt den. Så man kanske kan säga att även hans kodnyckel är bortglömt - om den inte tillsammans med hans raderade sms flugit in i någon buske vid Ålevatten.
Citera
2013-12-22, 18:15
Avslutad
Citat:
Annars finns det en enkel förklaring. GM ville fördröja upptäckten ett dygn, så FS inte gick in i Marinas sovrum och upptäckte något.
Snararecvar det så att FS ville lämna fältet öppet för så många möjligheter som möjligt. Därav att han låtsades att marina var i Linköping, inför hennes syster. Samtidigt såg han till att hitta på en historia där han var borta ur huset, för att lämna öppet för möjligheten att det kunde hänt henne nåt i huset också. Självklart kunde han inte tillverka en historia som gick ut på att peka ut någon specifik gm.
Citera
2013-12-22, 18:18
Medlem
Citat:

Ja, eftersom mördaren var tvungen att städa, bädda och vädra där innan FS kikade in så kunde ju sms:et skapa denna möjlighet.
Nej du, den förklaringen köper jag inte.
Citera
2013-12-22, 18:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Smart GM du laborerar med - som visste precis när FS skulle dimpa ned från sin gravstenskant, och som visste att FS inte skulle se att någon vänt upp och ned på hela huset - eller att han skulle passa på detta gyllene tillfälle att inventera MJ:s sovrum...
Citera
2013-12-22, 18:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Snararecvar det så att FS ville lämna fältet öppet för så många möjligheter som möjligt. Därav att han låtsades att marina var i Linköping, inför hennes syster. Samtidigt såg han till att hitta på en historia där han var borta ur huset, för att lämna öppet för möjligheten att det kunde hänt henne nåt i huset också. Självklart kunde han inte tillverka en historia som gick ut på att peka ut någon specifik gm.
Genom att skicka ett SMS från Marinas mobil i Stora Höga till sin egen i Övre Röra och förneka det? Jag har svårt att se hur han kunde lämna fältet öppet för så många möjligheter som möjligt med det. Kan du?
Citera
2013-12-22, 18:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Smart GM du laborerar med - som visste precis när FS skulle dimpa ned från sin gravstenskant, och som visste att FS inte skulle se att någon vänt upp och ned på hela huset - eller att han skulle passa på detta gyllene tillfälle att inventera MJ:s sovrum...
Marina hade väl talat om att de hade fram till klockan tio på sig att leka med pistolen.
Citera
2013-12-22, 18:23
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Berry kan inte stava till lag ens om han såg den. Han ljuger för fan kontinuerligt och klarar inte leda ett förhör. Än mindre vet han vad en sajt är.

Skamligt för fan. Läs min signatur.
Att bilen har varit i området 2-3 gånger innebär inte att den kört upp till parkeringen 2-3 gånger. - FS har den enda gång bilen kört upp till parkeringen och släppt av MJ stått och lurpassat på MJ och lyckats läsa bilens reg.nr; därav fordonsfrågan 7/7.
Citera
2013-12-22, 18:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Marina hade väl talat om att de hade fram till klockan tio på sig att leka med pistolen.
Det hade hon inte litat på. - Skulle du lita på en labil inneboende?
Citera
2013-12-22, 18:30
Medlem
Citat:
Det hade hon inte litat på. - Skulle du lita på en labil inneboende?

Det som är underligt i detta är också att Marina så sent som 00.38 (tror jag det var) beklagar sig över att dagen "gått åt helvete".

Borde de inte varit sams efter att FS gått med på att hålla sig borta? Något FS hävdar gjordes under kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in