2013-12-21, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StureTheMighty
Ja, jag vet inte om detta är rätt tråd.
Men 0.9g ritalin, snortat, borde det ge ett rus?
Eller ska man ta mer?

Hur lång tidsintervall måste man hålla sig inom, när man intar det?
Generellt, hur ska jag gå till väga för att få ett rus på ritalin, genom snortning?
NEJ du borde INTE ta 0,9g runt 30mg borde du ta!
Citera
2013-12-21, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
NEJ du borde INTE ta 0,9g runt 30mg borde du ta!

För att känna av ett rus, är du på skämt?
Citera
2013-12-21, 18:55
Medlem
Citat:
För att känna av ett rus, är du på skämt?
Har du tolerans? Jag körde en gång på 54mg depot och då var jag speedad i 12h. Visst du kan väll köra flera hundra mg om du vill men varför om man inte har någon tolerans? Personligen slänger jag nog i mig 30-40 mg nästa gång jag provar.
Citera
2013-12-22, 13:22
Medlem
M_Wittmanns avatar
Citat:
Ja, jag vet inte om detta är rätt tråd.
Men 0.9g ritalin, snortat, borde det ge ett rus?
Eller ska man ta mer?

Hur lång tidsintervall måste man hålla sig inom, när man intar det?
Generellt, hur ska jag gå till väga för att få ett rus på ritalin, genom snortning?

900 mg är på tok för mycket. Du kommer förmodligen att må skit (om du inte redan har en extremt hög tolerans dvs).

Vill du ha ett rus, eller är du ute efter att må dåligt? Om det är ett rus du vill ha, så börja med max 150 mg och ta det därifrån...
Citera
2013-12-22, 13:25
Medlem
M_Wittmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixion
Är 54mg concerta mycket om man testar för första gången eller skall man försöka få tag i in lägre dos ?

54 mg är en terapeutisk dos för barn under 18 år. Det är med andra ord väldigt lite.
Citera
2013-12-22, 13:40
Medlem
absynthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_Wittmann
54 mg är en terapeutisk dos för barn under 18 år. Det är med andra ord väldigt lite.

Det är inte lite för mig kan jag säga.
Citera
2013-12-22, 13:52
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Det beror ju på. För det första så är doserna väldigt individuella, vissa behöver väldigt mycket och vissa behöver väldigt lite. Sedan är det ju skillnad på att bara svälja det, tugga det, snorta, röka, skjuta och så vidare.
Citera
2013-12-23, 00:55
Medlem
Jag menade inte 0.9g.
Jag skrev fel och var full, tagit ungefär 0.15 kanske lite mer, men inget händer.
Citera
2013-12-23, 01:21
Medlem
Numes avatar
Citat:
Tar man bort depoteffekten så gott det går (krossa skiten, och hugg gärna bort det gröna inuti) tror jag en hel del åpersoner bli höga på 54mg. Åtminstone första gångerna man rör centralstimulantia.
Citera
2013-12-23, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Tar man bort depoteffekten så gott det går (krossa skiten, och hugg gärna bort det gröna inuti) tror jag en hel del åpersoner bli höga på 54mg. Åtminstone första gångerna man rör centralstimulantia.
Det gröna är depot tror jag.

Men en 54 blev inte jag påverkad av, jag tog 3 stycken, gjorde det du skrev, men kände inte av ett smack.
Jag kan vara lite tolerant då jag haft concerta i flera år, men inte tagit det så mycket dem 2 sista åren.
Är jag väldigt tolerant då?
Citera
2013-12-23, 06:43
Medlem
Numes avatar
Citat:
Det gröna är depot tror jag.

Men en 54 blev inte jag påverkad av, jag tog 3 stycken, gjorde det du skrev, men kände inte av ett smack.
Jag kan vara lite tolerant då jag haft concerta i flera år, men inte tagit det så mycket dem 2 sista åren.
Är jag väldigt tolerant då?
Jag tror det är möjligt att man aldrig kan få samma potentiella rus när man använt dessa substanser en period förut.

Första 1-2 gångerna jag tog metylfenidat, 50-100mg, var mycket annorlunda jämfört med nå¨gra veckor senare när jag örsökte mig på de tigen.
Citera
2013-12-23, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Jag tror det är möjligt att man aldrig kan få samma potentiella rus när man använt dessa substanser en period förut.

Första 1-2 gångerna jag tog metylfenidat, 50-100mg, var mycket annorlunda jämfört med nå¨gra veckor senare när jag örsökte mig på de tigen.

Jag hoppas inte du var ren när du skrev det där! Hehe.

Jag har aldrig "knarkat" innan, jag har druckit alkohol, man känner en förändring väldigt tydligt.
Känns som man borde göra det på metylfenidat också, väl?
För folk jag pratat med, som testat detta har känt skillnad, inte bara förändringarna som att dem blev socialare, men de kände verkligen ett rus.

Jag tycker att det är konstigt när jag överdoserar ett medicinskt ämne som skall likna amfetamin(?), det är i alla fall fultjack, med uppåtrus.
Men kanske måste ta mer. Men att snorta concerta blir riktigt äckligt i näsan, det klibbar som satan, borde jag ta dem oralt utan depot då?

Ledsen om jag skriver efterblivet, skriv om det är något ni (som läser så klart) inte förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in