2013-12-23, 03:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
För att varit medlem en halv månad och 90 inlägg är du lite för styv i korken... Men vad vill du säga med ditt inlägg? Det är väl ingen som påstått att Helin inte betalt miljoner för att bo i ett område han trivs i? Snarare tvärtom, det är ju det jag säger.

Hur är min medlemstid relevant för diskussionen?

Läs mitt inlägg igen, hyckleri är ledordet.

Shit vad du yrar. Lycka till med bloggen ingen läser, prova annonsera en Helin-avsugning. Vem vet? Plötsligt händer det.
Citera
2013-12-23, 09:12
Medlem
Paradocss avatar
Om inte journalisterna vill komma till mångkulturen får mångkulturen komma till journalisterna...

Jag brukar alltid ha några lappar i plånboken med adresser till olika PK-journalister. Dessa lappar brukar jag dela ut till alla Romer jag stöter på och säga att på denna adressen finns "viel geld und essen". Hade jag haft tid och möjlighet hade jag bussat in stora lass med Romer till dessa journalister. Bara för att hjälpa dem på traven att leva som de lär.
Varför inte arrangera ett tältläger på en utvald gräsmatta i Bromma? Ägarna har väl inget emot det, eller hur...
Citera
2013-12-23, 10:40
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Om inte journalisterna vill komma till mångkulturen får mångkulturen komma till journalisterna...

Jag brukar alltid ha några lappar i plånboken med adresser till olika PK-journalister. Dessa lappar brukar jag dela ut till alla Romer jag stöter på och säga att på denna adressen finns "viel geld und essen". Hade jag haft tid och möjlighet hade jag bussat in stora lass med Romer till dessa journalister. Bara för att hjälpa dem på traven att leva som de lär.
Varför inte arrangera ett tältläger på en utvald gräsmatta i Bromma? Ägarna har väl inget emot det, eller hur...
Det var inte så populärt senast när Bromma fick oväntat besök...
http://www.dn.se/sthlm/husvagnarna-nara-bromma-tvingas-flytta/
Citera
2013-12-23, 11:50
Medlem
El Capitanos avatar
Konstigt att de inte vill bo nära alla fantastiska sysselsättningskreatörer vi importerat..
Citera
2013-12-23, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krick1
Christina Zedell (S) mao. Hon är dock undersköterska, så förmodligen bor hon kvar där pga hennes klass snarare än fri vilja.

Bor dock bara en invandrare i samma hus som henne.

Men hon brukar umgås med invandrarvänner.
Citera
2013-12-23, 21:45
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
För att varit medlem en halv månad och 90 inlägg är du lite för styv i korken... Men vad vill du säga med ditt inlägg? Det är väl ingen som påstått att Helin inte betalt miljoner för att bo i ett område han trivs i? Snarare tvärtom, det är ju det jag säger.

Du känns slak. Kommentera gärna: (FB) Kritvita journalister...
Senast redigerad av Dogrust 2013-12-23 kl. 21:51.
Citera
2013-12-24, 01:06
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
givetvis rör det sig "internationella" element där under vissa månader på sommaren, när alla blattar lallar runt där
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Jag är uppväxt vid Zinken och har bott i området nästan hela mitt liv. Tanto har ingen 'variationsrikedom', det är vita familjer i huvudsak, bortsett från ett välintegrerade medelklassinvandrare.
"Bortsett"? BORTSETT? B O R T S E T T ?
Det + att du tycks vara totalt färgblind förklarar väldigt mycket. I bästa fall är du brara hemmablind. (Lustigt i a f att du gav en helt annan beskrivning av invandrarna i Tanto i det första inlägget. Du ser ut att ha ett väldigt kreativt förhållande till sanningen.)
Senast redigerad av Eulenspiegel 2013-12-24 kl. 01:35.
Citera
2013-12-24, 01:32
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
"Bortsett"? BORTSETT? B O R T S E T T ?
Det + att du tycks vara totalt färgblind förklarar väldigt mycket. I bästa fall är du brara hemmablind.

Jo, polisen är ju jätteskraj i Tantolunden på kvällarna. Det känns verkligen som Rosengård där
Citera
2013-12-24, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
Tantolunden på kvällarna känns verkligen som Rosengård
Tror inte att man i Sveriges huvudstad vill ge sig in på några paralleller med landsorten.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2013-12-24 kl. 02:04.
Citera
2013-12-24, 02:22
Medlem
Jag framlägger härmed följande förslag:

Bygg stora villor ute i invandrarförorterna, som journalisterna kan flytta in i, och arrangera skolbuss så att deras barn kan få åka till sina "bättre" skolor varje morgon och därmed slipper byta till en "sämre" skola.

På detta vis skulle journalisterna kunna bo mitt bland invandrarna utan att behöva uppoffra sin priviligierade livsstil! Betänk även att de skulle få obegränsat material för artiklar om "klasskillnader", "priviligierade vita svenskar" och "kränkta/diskriminerade invandrare"! Detta skulle ju alla vinna på! Invandrarna som har tjatat om att svenskarna borde komma ut till förorten för att se hur invandrare har det, istället för att sitta i sina priviligierade områden och gissa, får som de vill. Journalisterna som har velat komma närmare invandrarna, men enligt t.ex. Bullen inte vill bli av med sin levnadsstandard, får som de vill. De svenskar och integrerade invandrare som är utleda som på invandrarpropagandan, och bara vill slippa se och höra skiten, får som de vill.

Jag eftersöker intresse bland flashbackarna för en inslamling åt detta projekt. Ifall intresset är tillräckligt stort så kan vi fixa ett insamlingskonto som man kan betala in ett bidrag till. Kom ihåg bara att vi måste bestämma hur mycket pengar vi är beredda att lägga på målarfärg och tapeter och sånt innan vi kör igång.
Citera
2013-12-24, 02:25
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Tror inte att man i Sveriges huvudstad vill ge sig in på några paralleller med landsorten.

Du menar att det känns lika tryggt i Rosengård som i Tanto?
Citera
2013-12-24, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennartEricsson
Hur är min medlemstid relevant för diskussionen?

Medlemstiden är relevant eftersom du måste ha varit medlem på FB en längre tid för att fullt kunna uppskatta hur fullkomligt borttappad Bullen är i politiska och mediala frågor. Vi förlåter dig för den här gången, men kom ihåg i framtiden att kolla inläggshistoriken hos medlemmar som uppvisar suspekt intellektnivå innan du försöker inleda en seriös diskussion med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in