2013-12-24, 02:55
Medlem
OffT
Citera
2013-12-25, 00:43
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Skitsnack. Stora gräsplätten intill Draken är hur internationell som helst. Samma gäller nere vid vattnet och på Långholmen. Men du kanske aldrig rör dig längre än mellan hemmet och bolaget. Det skulle förklara en hel del.

Kritvitt.
Citera
2013-12-25, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
Kritvitt.
Du är hjärtligt välkommen till Södermalm för att se med egna ögon. Oavsett bakgrund kommer du gilla det du ser. Södermalm har något för alla.
Citera
2013-12-25, 14:46
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Du är hjärtligt välkommen till Södermalm för att se med egna ögon. Oavsett bakgrund kommer du gilla det du ser. Södermalm har något för alla.

Absolut, jag är där dagligen - men det är inte topic.

Hur många med icke svenskt klingande efternamn bor i husen runt Tantolunden?
Citera
2013-12-25, 16:57
Medlem
Citat:
Hur många med icke svenskt klingande efternamn bor i husen runt Tantolunden?
På den frågan kan jag anse att jag redan har svarat för några dagar sedan

För övrigt kan tilläggas att många invandrare väljer att byta ut sitt ursprungliga namn mot ett svenskklingande. Jag känner också till ett flertal familjer där man bytt efternamn till ett namn med utländsk bakgrund i samband med giftermål. Därför torde det bli knepigt att göra en korekt bedömning av antal personer med invandrarbakgrund med hjälp av endast namnet.
Citera
2013-12-25, 20:59
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
På den frågan kan jag anse att jag redan har svarat för några dagar sedan

För övrigt kan tilläggas att många invandrare väljer att byta ut sitt ursprungliga namn mot ett svenskklingande. Jag känner också till ett flertal familjer där man bytt efternamn till ett namn med utländsk bakgrund i samband med giftermål. Därför torde det bli knepigt att göra en korekt bedömning av antal personer med invandrarbakgrund med hjälp av endast namnet.

En länk säger mer än tusen ord:

http://www.birthday.se/sok?a=drakenbergsgatan&c=stockholm
Citera
2013-12-26, 00:25
Medlem
Just i det fallet hade det nog räckt med ett enda ord: Äldreboende. (Personerna på länken är mellan 74 och 101 år gamla.)
Senast redigerad av Eulenspiegel 2013-12-26 kl. 00:38.
Citera
2013-12-26, 10:17
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Just i det fallet hade det nog räckt med ett enda ord: Äldreboende. (Personerna på länken är mellan 74 och 101 år gamla.)

Du hävdar att hela den gatan är ett äldreboende? lol
Citera
2013-12-26, 10:39
Medlem
hazzos avatar
Citat:
En länk säger mer än tusen ord:

http://www.birthday.se/sok?a=drakenbergsgatan&c=stockholm

O då ska vi veta att Drakenberg är ett stort miljonprogramsområde på Södermalm. Hittade ett utlandsklingande namn i närheten, Zimmerman, reporter i p1.

Nu visas ju bara de 100 första av över 800 boende.
Citera
2013-12-26, 12:06
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazzo
O då ska vi veta att Drakenberg är ett stort miljonprogramsområde på Södermalm. Hittade ett utlandsklingande namn i närheten, Zimmerman, reporter i p1.

Nu visas ju bara de 100 första av över 800 boende.

Så är det.
Citera
2013-12-27, 11:44
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennartEricsson
Hur är min medlemstid relevant för diskussionen?

Läs mitt inlägg igen, hyckleri är ledordet.

Shit vad du yrar. Lycka till med bloggen ingen läser, prova annonsera en Helin-avsugning. Vem vet? Plötsligt händer det.

Det är högst relevant när du påstår saker om mig du inte vet ett skit om. Så då kan man ju utgå ifrån att du i övrigt levererar på samma grunder. Trovärdighet, du vet..?
Citera
2013-12-27, 12:09
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Det är högst relevant när du påstår saker om mig du inte vet ett skit om. Så då kan man ju utgå ifrån att du i övrigt levererar på samma grunder. Trovärdighet, du vet..?

Kanelbullen, kan du ge en förklaring på varför vi har problem med segregering i Sverige med tanke på att vi har så många svenskar som säger att de älskar mångkultur? Att dom flesta invandrare som kommer hit inte tycker om mångkultur det vet redan alla friska, men alla dessa svenskar som beklagar sig över segregering varför agerar man inte, de är ju som sagt minst ett par miljoner så vi borde med andra ord inte ha någon segregering i Sverige.

Varför väljer dessa svenskar som (utåt sätt) älskar det mångkulturella Sverige att bosätta sig i områden som är kulturellt svenska?

Det är inga problem för en svensk familj att få lägenhet i ett invandringsområde för att kommunen vill att fler svenskar och heltidsarbetare ska flytta dit, så förklaringen att det inte går att få en bostad i dessa områden håller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in