Citat:
Det viktigaste är att gå till botten med händelseförloppet, vad vittnena såg osv osv. Mvagrippa är säkert väldigt påläst men varför lägga energi på helt ointressanta fakta som är så långt ifrån Dekorimahörnet så man tror knappt det är sant. Det går snart skriva en bok om Mvagrippa och Boboslacke:s inlägg men ändå inte hitta ett smack som ens är i närheten av Sveavägen och mordet?
Vilken funktion har dessa 2 herrar i tråden ?
Vilken funktion har dessa 2 herrar i tråden ?
Håller med om att det (fortfarande efter snart 30 år!!) är viktigt att gå till botten med händelseförloppet och vittnena kring MOP. Allt för mycket är fortfarande otillräckligt förklarat eller osammanhängande. Lär själv återkomma till delar av detta när det blir lite mer tid över. Men jag vill också få klart för mig hur man bör se på det mycket sensationella Itac-dokumentet. Om det inte är en förfalskning så faller många pusselbitar på plats som jag ser det. Bitar som i så fall kan förklara den händelseutveckling som leder fram till MOP. (T.ex. en infiltrerad kuppövning, vilket automatiskt medför att även alla omedvetet inblandade också kommer att ha ett egenintresse att bidra till mörkläggningen). Om det å andra sidan kan fastslås att dokumentet är falskt, så kan ytterligare ett "spår" avskrivas, vilket gör att bättre fokus kan hållas på kvarvarande mysterier. Därför är det i alla fall i mina ögon en poäng att forska vidare kring det s.k. Nato-spåret.