2013-12-22, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Det här var naturligtvis en fantastisk manifestation av helt vanliga människor som tar ställning mot rasism, nazism och mot våld mot oskyldiga. Ingen bitterhet här på FB kan ändra på det faktum att Kärrtorp är en vändpunkt för Sverige. Här börjar vanliga människor att aktivera sig. Sverige har vaknat. Bara inte på det sätt ni internetkrigare vill.

Lustigt att inte SD var på plats för övrigt, SD har ju en klar och tydlig nolltolerans mot rasism, då borde man ju ha gått i första ledet och gjort demonstrationen till sin sak.
När till och med Journalister grinar och inser vad demonstrationen handlade om så säger det ganska mycket.

Jimmie Åkesson skulle bli mördad om han åkte till torget. Fullständigt begripligt. Endel från SD var dock där som privatpersoner.
2013-12-22, 20:40
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Det fanns vissa formuleringar som jag inte höll med om. Jag tror att det är oundvikligt när det är 15-20000 personer på samma plats att inte alla tycker exakt likadant. Jag tror att det är det som kallas demokrati. 99% av det som sades var dock tolerant, demokratiskt, hjärtligt och hoppingivande. Det var fantastiskt att höra olika människor tala och sjunga, alltifrån 15-åriga tjejer från Kärrtorp, till teaterkören med pensionärer som sjöng Kents "Välkommen hit".

Problemet är väl när dessa formuleringar kommer från arrangörerna. Till och med Lena Melin anser att detta var problematiskt, och då är det allvarligt.
2013-12-22, 20:41
Medlem
Abalams avatar
Citat:
Du vet faktiskt inte vad du pratar om. Du har helt fel.

Här är för övrigt en sanningens krönika. Krönikörer har sedan 2 minuter sedan blivit den nya sanningen här på FB, se inlägg ovan. http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article18071206.ab

Ok vi säger väl så (länken till Mellins krönika övertygade mig om att du har helt rätt). Hon är ju så mysig...

Du, dina gelikar, Adam Tensta, Yakumbe, Teaterkören Kärrtorp och sist men inte minst Megafonen har en gång för alla stoppat de invandringskritiska rösterna.
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Jimmie Åkesson skulle bli mördad om han åkte till torget. Fullständigt begripligt. Endel från SD var dock där som privatpersoner.

Så är det. Skulle våga påstå att ingen politiker gick helt säker där idag.
Medlem
alibjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Manifestationen var en enda stor hatfest.

Svårt det där ibland: Har man en manifestation mot mobbning är det ju inte helt omöjligt att mobbarna känner sig just mobbade: "manifestation var en enda stor mobbningsfest!"
2013-12-22, 20:42
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Manifestationen var en enda stor hatfest.

Ja, och krig är fred, frihet är slaveri och okunskap är styrka.

Citat:
Ursprungligen postat av 19pints
Antingen är du väldigt dum eller också extremt oinformerad.
Våldsvänstern lyckades kapa en demonstration mot nazism och politiskt våld, alternativt lyckades de ge sken av att det var en demonstration mot detta när det i själva verket var något helt annat.

I nästa opionsundersökning bör rimligen S ha tappat flera procentenheter, om nu inte sveriges befolkning har somnat in helt i julefriden.

M kanske klarar sig lite bättre eftersom statsministern ( allas vår husneger säger kanske rasisterna ) var där.

Sd kanske ökar lite.

Mängden osäkra stiger nog desto mer.

För många kommer valet 2014 bli ett val mellan pest och kolera. Den så kallade 7-klövern tävlar om att vara mest lika, samtidigt som Aftonblaskan kör sin gilla olika kampanj. Jag får inte detta att gå ihop.

Inget av det du skriver är sant och resten är ren spekulation, så det är klart att du inte får något att gå ihop. Det var en demonstration som började som en manifestation mot nazistiskt klotter i Kärrtorp. De två kvinnor, helt vanliga sådana, som satte igång den manifestationen talade naturligtvis idag och gav bakgrunden till det som hände. Det är vanliga människor som engagerar sig nu, mot rasism och nazism. Jag förstår inte varför det är ett problem om man inte själv är rasist eller nazist.

Och du, håll en trevligare ton tack.
2013-12-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massa1212
Du menar att svenskarnas IQ kommer att sjunka så drastiskt, så att fler idioter röstar på SD?

Så bra! Kan du inte ta och berätta vilket parti jag och ca 1,2-2 miljoner svenskar skall rösta på?

Vi vill se

1. Minskad invandring.
2. Att Sverige följer EU's asylinvandring, dvs en avsevärt mindre asylinvandring.
3. Att Sverige följer EU's lagar kring arbetskraftsinvandring, fri rörlighet, dvs INGA utländska tiggare!
4. Att BRÅ krävs att utföra ordentlig statistisk då Sverige genom åratal försummat detta med motiveringen till att det kan användas i rasistiska sammanhang.
5. Att tidningar som inte håller sig oberoende blir av med presstödet. Jag vill dra mins egna slutsatser, media skall enbart granska, ta fram ALL fakta.
6. Hårdare straff. utvisa alla utlänningar som begår grova brott i Sverige.

Vilja skall vi rösta på? Vi blir ju faktisk fler för varje dag som går.
2013-12-22, 20:43
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Den där krönikan var väldigt dålig och beskriver inte i det närmaste den oerhört positiva rörelse so sattes igång i Kärrtorp. Men det är intressant att FBs anti-PK elit som vanligtvis hatar slaskmedia hänvisar till en extremt subjektiv krönika i Expressen (tidningen som hatar alla sverigedemokrater och hänger ut dem) som fakta. Självmål.

Självmål?

Det fanns inga positiva rörelser, bara hat mot oliktänkande.
När Expressen skriver att det var ett vänstermöte för extrema åsikter, då jävlar är det fan det också.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jikmao
Ja.. fan tycker verkligen SMR borde göra det, utan dom hade det inte bilvit nån.

Bajen, AIK eller Djurgården.. Vi brukar ju pröjsa deras evenemang.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibjorn
Looser

Lösare?

OnT: Fyfan vad trött jag är på detta. Inte för att jag på något sätt sympatiserar med nazisterna som denna "manifestation" nu så godhjärtat protesterade mot, men dessa tölpar som står och skriker att slakta SD med kniv och beter sig som att Jimmy Åkesson är djävulen själv är såna enorma hycklare och fjantar att man ibland undrar om inte deras beteende skulle gå att diagnostisera hos en läkare.

Skärpning för fan.
2013-12-22, 20:44
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Problemet är väl när dessa formuleringar kommer från arrangörerna. Till och med Lena Melin anser att detta var problematiskt, och då är det allvarligt.

Ja detta är extremt allvarligt.

Konstnären Vilks som åkte ner till USA för att delta i en anti-islamistisk konferens och fick i flera veckor förklara sig hur han kunde delta i detta. Hur han kunde beblanda sig med en del personer som inte är politiskt korrekta.

Men nu när etablissemanget, MP, S, V, FP och mediaeliten samarbetat med våldsvänstern som uppmuddrar till politiskt våld och antidemokratiska metoder hoppas jag att de ska få svara på samma frågor och möta samma hat från media som Vilks fick.
2013-12-22, 20:45
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alibjorn
Svårt det där ibland: Har man en manifestation mot mobbning är det ju inte helt omöjligt att mobbarna känner sig just mobbade: "manifestation var en enda stor mobbningsfest!"

Om mobbningsmanifestation slutar med att människor dansar och sjunger om att mobbarna ska mördas så kan man nog kalla det för en mobbningsfest. Fast i det här fallet så gick man inte ens på mobbarna (nazister) utan SD och partiets företrädare. Vad de motsvarar i mobbningsliknelsen vet jag inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in