2013-12-22, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Det enda positiva är väl att 15.000 människor lämnade detta spektakel i protest när vänstern kom med sina hot och hatretorik.

Hoppas filmer från hattalen kommer upp, då ska de svenska PK-politikerna få förklara sig vad de gjorde där med detta hat och uppmuntran till politiskt våld som samtliga partier tycker är ett enormt problem!
Alltså, jag måste ha missat dessa hattal, kanske var några som rappade om SD som jag inte hörde?
Talen höll en god ton, ingen snackade om att använda våld mot SD, även om sakerna som sades om SD inte var de bästa.
2013-12-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankantrettio
Vilka får betala för detta polispådrag?...
Ja.. fan tycker verkligen SMR borde göra det, utan dom hade det inte bilvit nån.
2013-12-22, 20:20
Medlem
Jeremy.Clarksons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alibjorn
Jag tycker också det finns en skillnad mellan nazister och SD, men det var din "polare" som drog in SD: "Grattis. Får se om du tycker det är lika "gött" efter valet din sopa." (se ovan)

När det gäller procent av antalet röster kanske SD får runt 10% men jag tror inte, runt 5-6 tror jag. Men 10% av rösterna är ju inte detsamma som 10% av den röstberättigande befolkningen.

Hur som, vi kommer nog vara rätt många som INTE kommer rösta på sd i valet...

Skönt!
Bara för att man inte röstar på SD betyder det inte att man helt är mot deras idéer. Att hålla på som vänstern och skrika att 95 % av befolkningen är mot SD är tämligen felaktigt. Det vore som att säga att runt 90 % av Sveriges befolkning är mot alla Miljöpartiets idéer vilket också är felaktigt.
2013-12-22, 20:22
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Det här var naturligtvis en fantastisk manifestation av helt vanliga människor som tar ställning mot rasism, nazism och mot våld mot oskyldiga. Ingen bitterhet här på FB kan ändra på det faktum att Kärrtorp är en vändpunkt för Sverige. Här börjar vanliga människor att aktivera sig. Sverige har vaknat. Bara inte på det sätt ni internetkrigare vill.

Lustigt att inte SD var på plats för övrigt, SD har ju en klar och tydlig nolltolerans mot rasism, då borde man ju ha gått i första ledet och gjort demonstrationen till sin sak.
2013-12-22, 20:22
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jikmao
Alltså, jag måste ha missat dessa hattal, kanske var några som rappade om SD som jag inte hörde?
Talen höll en god ton, ingen snackade om att använda våld mot SD, även om sakerna som sades om SD inte var de bästa.

Var du full eller är du bara PK-blind??

Han glömde berätta att en 34-årig ledare från Revolutionära fronten misstänks för dråpförsök vid samma demonstration.

Detta tillsammans med aggressiva utfall från scenen, sånger om "Jimmie Åkesson - skicka grisen till slakt" och långa tal om helt andra politiska frågor fick mig till slut att förstå att jag inte alls, som jag trott, var på en antinazistisk demonstration, utan på ett vänstermöte med extrema inslag. 15 000 av demonstrationsdeltagarna droppade av, kvar var 1000 frälsta med knytnävarna i luften.
Jag tror det var den största politiska och medmänskliga miss jag någonsin sett någon göra. Jag åkte linje 17 tillbaka hem, nedslagen. På ena sidan dessa vidriga nazister. Och på den andra detta hat.

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-raddare-och-ledsnare-an-nar-jag-akte-dit/
2013-12-22, 20:26
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Megafonens företrädare:

Sverigedemokrater är rasister och varenda politiker som inte tar avstånd från Sverigedemokraterna är rasister själva.

Härligt med guilt by association..

Jävla dårhus det här landet har blivit..
2013-12-22, 20:27
Medlem
traskes avatar
Citat:
Jag tycker också det finns en skillnad mellan nazister och SD, men det var din "polare" som drog in SD: "Grattis. Får se om du tycker det är lika "gött" efter valet din sopa." (se ovan)

När det gäller procent av antalet röster kanske SD får runt 10% men jag tror inte, runt 5-6 tror jag. Men 10% av rösterna är ju inte detsamma som 10% av den röstberättigande befolkningen.

Skönt!

Var det verkligen han som drog in SD? Var det inte några nötter med megafon på eran demonstration som gjorde det?

Om SD får under 13% i valet skall jag personligen öppna upp dörrarna till mitt hem och välkomna varenda flykting dit, men det finns inte en chans att det kommer hända.

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska svara på ditt sista påstående, självklart kommer inte alla att rösta i valet men jag förstår verkligen inte vart du vill komma med det? Man kan ju enbart räkna dom som faktiskt röstar, vill man ägna sig åt fantasier så kan man ju spekulera hur mycket man vill om hur dessa hade röstat.

Vi kommer vara ännu fler som inte röstar på: V,MP,C,KD eller Fp.
2013-12-22, 20:28
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Var du full eller är du bara PK-blind??

Han glömde berätta att en 34-årig ledare från Revolutionära fronten misstänks för dråpförsök vid samma demonstration.

Detta tillsammans med aggressiva utfall från scenen, sånger om "Jimmie Åkesson - skicka grisen till slakt" och långa tal om helt andra politiska frågor fick mig till slut att förstå att jag inte alls, som jag trott, var på en antinazistisk demonstration, utan på ett vänstermöte med extrema inslag. 15 000 av demonstrationsdeltagarna droppade av, kvar var 1000 frälsta med knytnävarna i luften.
Jag tror det var den största politiska och medmänskliga miss jag någonsin sett någon göra. Jag åkte linje 17 tillbaka hem, nedslagen. På ena sidan dessa vidriga nazister. Och på den andra detta hat.

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-raddare-och-ledsnare-an-nar-jag-akte-dit/

Den där krönikan var väldigt dålig och beskriver inte i det närmaste den oerhört positiva rörelse so sattes igång i Kärrtorp. Men det är intressant att FBs anti-PK elit som vanligtvis hatar slaskmedia hänvisar till en extremt subjektiv krönika i Expressen (tidningen som hatar alla sverigedemokrater och hänger ut dem) som fakta. Självmål.
2013-12-22, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Det här var naturligtvis en fantastisk manifestation av helt vanliga människor som tar ställning mot rasism, nazism och mot våld mot oskyldiga. Ingen bitterhet här på FB kan ändra på det faktum att Kärrtorp är en vändpunkt för Sverige. Här börjar vanliga människor att aktivera sig. Sverige har vaknat. Bara inte på det sätt ni internetkrigare vill.

Lustigt att inte SD var på plats för övrigt, SD har ju en klar och tydlig nolltolerans mot rasism, då borde man ju ha gått i första ledet och gjort demonstrationen till sin sak.

SD gjorde inte det eftersom demonstrationen är mot rasism mot invandrare men för rasism mot svenskar.
2013-12-22, 20:29
Medlem
Varför är man rasist om man vill begränsa invandringen? Jag tycker inte illa om någon pga hudfärg eller ursprung. Jag ogillar islam och deras knepiga värderingar men jag skulle ogilla dig lika mycket om du var Norrman som irakier.

Anledningen till att jag kommer rösta sd är pga invandringen vi har idag håller inte och någon måste ta tag i det. Bättre att lägga pengarna på dom som redan är här och integrera dom innan vi plockar in mer.

tyvärr så förstår inte dom två stora partierna detta.
2013-12-22, 20:29
Medlem
Abalams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive

Helt vanliga svenskar? Yeah, right. Exakt vad får ni ut av detta? Det är ju en manifestation för redan frälsta (vänsterextrema, PK, batikhäxor och annat löst pack som hatar Sverige).
2013-12-22, 20:31
Avslutad
Citat:

Skönt!
18,6% av männen ska rösta SD enligt Yougov i dagsläget. Detta gäller män i alla åldersgrupper. Bland Unga väljare är SD ikapp M och S. 50-60 % av befolkningen vill ha minskad invandring. Så att babbla om att många inte kommer rösta SD betyder bara att de inte har vaknat än eller att de symppatiserar med annat parti .
Andelen "Antirasister" som i kärrtorp hörs mycket men är inte en betydande del.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in