2013-12-22, 20:31
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abalam
Helt vanliga svenskar? Yeah, right. Exakt vad får ni ut av detta? Det är ju en manifestation för redan frälsta (vänsterextrema, PK, batikhäxor och annat löst pack som hatar Sverige).

Du vet faktiskt inte vad du pratar om. Du har helt fel.

Här är för övrigt en sanningens krönika. Krönikörer har sedan 2 minuter sedan blivit den nya sanningen här på FB, se inlägg ovan. http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article18071206.ab
2013-12-22, 20:31
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Den där krönikan var väldigt dålig och beskriver inte i det närmaste den oerhört positiva rörelse so sattes igång i Kärrtorp. Men det är intressant att FBs anti-PK elit som vanligtvis hatar slaskmedia hänvisar till en extremt subjektiv krönika i Expressen (tidningen som hatar alla sverigedemokrater och hänger ut dem) som fakta. Självmål.

Precis, Expressen hatar SD och ändå skriver de detta. Det betyder att det måste ha varit extremt mycket kommunistsnack, politiskt hat och sånger som uppmuntrar till politiskt våld.

Ska bli kul att höra från PK-politiker hur de ska kunna försvara sig från detta.

Reinfeldt hade information från säpo att detta skulle hände och skickade in MP, S och V i fällan, riktigt underhållande
2013-12-22, 20:34
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Den där krönikan var väldigt dålig och beskriver inte i det närmaste den oerhört positiva rörelse so sattes igång i Kärrtorp. Men det är intressant att FBs anti-PK elit som vanligtvis hatar slaskmedia hänvisar till en extremt subjektiv krönika i Expressen (tidningen som hatar alla sverigedemokrater och hänger ut dem) som fakta. Självmål.

Jag har en del vänner som var där som bekräftar hennes krönika och menar att krönikan är väldigt talande för demonstrationens "mer problematiska" inslag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Precis, Expressen hatar SD och ändå skriver de detta. Det betyder att det måste ha varit extremt mycket kommunistsnack, politiskt hat och sånger som uppmuntrar till politiskt våld.

Det var det inte. Du kan inte sitta och spekulera hej vilt och betrakta det som en sanning.
Medlem
traskes avatar
Citat:
Det här var naturligtvis en fantastisk manifestation av helt vanliga människor som tar ställning mot rasism, nazism och mot våld mot oskyldiga. Ingen bitterhet här på FB kan ändra på det faktum att Kärrtorp är en vändpunkt för Sverige. Här börjar vanliga människor att aktivera sig. Sverige har vaknat. Bara inte på det sätt ni internetkrigare vill.

Lustigt att inte SD var på plats för övrigt, SD har ju en klar och tydlig nolltolerans mot rasism, då borde man ju ha gått i första ledet och gjort demonstrationen till sin sak.

Jag har visserligen inte sett några filmer från just denna demonstration men jag antar att det var samma komiska klientel som vanligt. Jag har faktiskt aldrig sett en film från vänsterns demonstrationer utan att brista ut i skratt när man ser dessa ufon. Att kalla dessa för vanliga människor känns väldigt överdrivet.
Senast redigerad av traske 2013-12-22 kl. 20:36.
2013-12-22, 20:37
Medlem
igelkotten85s avatar
Ser att multikulti-kramarna har tagit sig hem till sina flotta villor i Bromma nu,med tanke på alla hjärndöda inlägg😊 alltså...i sthlm bor det ca 2 miljoner människor,16k va på detta kommunistmöte,vadå "vändningen" tillåt mig att asgarva!!
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Solkors kan vara olämpligt. Det vore underbart om vi fick en rödgrön minoritets regerings med SD på som vågmästare nästa år. Eftersom folk inte kan skilja SD åt ifrån andra "höger" grupper, så kan de vara bra om SMR och m fl höll sej på mattan.

Även jag tycker personligen att har man rätt måla en skära och hammare, så har man rätt att måla ett hakkors, båda är en symbol för ondskan.

På vilket sätt är hakkorset en symbol för ondska? Vad är ondska? Att arbeta för vita intressen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Jag har en del vänner som var där som bekräftar hennes krönika och menar att krönikan är väldigt talande för demonstrationens "mer problematiska" inslag.

Det fanns vissa formuleringar som jag inte höll med om. Jag tror att det är oundvikligt när det är 15-20000 personer på samma plats att inte alla tycker exakt likadant. Jag tror att det är det som kallas demokrati. 99% av det som sades var dock tolerant, demokratiskt, hjärtligt och hoppingivande. Det var fantastiskt att höra olika människor tala och sjunga, alltifrån 15-åriga tjejer från Kärrtorp, till teaterkören med pensionärer som sjöng Kents "Välkommen hit".

Citat:
Ursprungligen postat av traske
Jag har visserligen inte sett några filmer från just denna demonstration men jag antar att det var samma komiska klientel som vanligt. Jag har faktiskt aldrig sett en film från vänsterns demonstrationer utan att brista ut i skratt när man ser dessa ufon. Så att kalla dessa för vanliga människor känns väldigt överdrivet.

Det var inte samma klientel som vanligt. Sitt inte och spekulera.
2013-12-22, 20:38
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Det var det inte. Du kan inte sitta och spekulera hej vilt och betrakta det som en sanning.

Som jag skrev:
Reinfeldt hade förmodligen information från säpo att detta skulle hände och skickade in MP, S och V i fällan, riktigt underhållande.

Nu kan i alla fall SD använda detta och fråga sig om S, V, MP, FP verkligen menar att de inte gillar politiskt våld eller om de ljuger när de säger detta? Hur fan de kan gå i denna manifestation som uppmuntrar till politiskt våld och antidemokratiska metoder.

Eller ska S, V MP och FP börja sammarbeta med extremvänstern kanske?
Medlem
SmokeOns avatar
Manifestationen var en enda stor hatfest.
Medlem
Citat:

Antingen är du väldigt dum eller också extremt oinformerad.
Våldsvänstern lyckades kapa en demonstration mot nazism och politiskt våld, alternativt lyckades de ge sken av att det var en demonstration mot detta när det i själva verket var något helt annat.

I nästa opionsundersökning bör rimligen S ha tappat flera procentenheter, om nu inte sveriges befolkning har somnat in helt i julefriden.

M kanske klarar sig lite bättre eftersom statsministern ( allas vår husneger säger kanske rasisterna ) inte var där.

Sd kanske ökar lite.

Mängden osäkra stiger nog desto mer.

För många kommer valet 2014 bli ett val mellan pest och kolera. Den så kallade 7-klövern tävlar om att vara mest lika, samtidigt som Aftonblaskan kör sin gilla olika kampanj. Jag får inte detta att gå ihop.

Korrigering: missade ett ord
Senast redigerad av 19pints 2013-12-22 kl. 20:40.
Medlem
alibjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy.Clarkson
Bara för att man inte röstar på SD betyder det inte att man helt är mot deras idéer. Att hålla på som vänstern och skrika att 95 % av befolkningen är mot SD är tämligen felaktigt. Det vore som att säga att runt 90 % av Sveriges befolkning är mot alla Miljöpartiets idéer vilket också är felaktigt.

Nu skrev inte jag "Att hålla på som vänstern och skrika att 95 % av befolkningen är mot SD är tämligen felaktigt." utan runt 90 % inte kommer rösta på sd och att jag tycker det är skönt...

Men jag fattar din poäng och instämmer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in