2013-12-22, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Att bilen har varit i området 2-3 gånger innebär inte att den kört upp till parkeringen 2-3 gånger. - FS har den enda gång bilen kört upp till parkeringen och släppt av MJ stått och lurpassat på MJ och lyckats läsa bilens reg.nr; därav fordonsfrågan 7/7.

Källa på att det är 7/7 JE kör upp till MJ.
Citera
2013-12-22, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
GrrlPower. Jodå jag vet fler. Det är inte svårt att ställa ultimatum och glöm inte att FS var i en beroende situation. Han bodde i Marinas hem. Även om det inte skulle stämma med sanningen så ser jag inget konstigt i det heller. Men i mitt fall handlar det om att respektera varandra. Jag hade hållt mig borta efter ett gräl jag med om min gubbe bad mig om det för att få andas och tänka igenom saker. Han hade dock fått betala hotell

Jovisst, i ett stabilt och normalt förhållande kanske det skulle funka.
Men det såg inte riktigt ut så i detta fallet:

En minst årslång konflikt lurade under ytan och den verkar exploderat den där dagen.
FS kände sig tvungen att slå på båtplatsens bärande balkar, på boxnings-säcken tills hans hand skadade sig och fick en svullnad. Han var dessutom tvungen att "ta lite luft" ett tag, så upprörd var han.
Tror knappast heller att hårdrocken på hög volym hjälpte till att stilla humöret.

Marina grät i sitt samtal med systern och fortsatte att beklaga sig om att dagen "gått åt helvete" och om sin "labila inneboende" långt in på småtimmarna.

Det finns ingen chans att Marina skulle ställa ett sådant ultimatum mitt under det kaos som skapats. Alltså att FS skulle hålla sig borta.
FS skulle ännu mindre accepterat en sådan förfrågan.
Senast redigerad av Fin 2013-12-22 kl. 19:43.
Citera
2013-12-22, 19:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, den är inte alls irrelevant. Om hon har sagt till GM att FS kommer hem kl 10, och inte sagt att han är labil så tror GM att han har till kl 10 på sig.
Den är irrelevant eftersom gm bevisligen befunnit sig i MJ:s bostad och MJ inte skulle ha tagit med sig någon dit så länge som den bevisligen kontrollerande FS fanns med i bilden. - Det har nu också visats att FS sysslat med fordonsförfrågningar för att söka ringa in de killar som MJ träffat. MJ ringde också hellre från sin bil än hemifrån eftersom FS hade henne under uppsikt och intervenerade i hennes göranden och låtanden.
Citera
2013-12-22, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Jovisst, i ett stabilt och normalt förhållande kanske det skulle funka.
Men det såg inte riktigt ut så i detta fallet:

En minst årslång konflikt lurade under ytan och den verkar exploderat den där dagen.
FS kände sig tvungen att slå på båtplatsens bärande balkar, på boxnings-säcken tills hans hand skadade sig och fick en svullnad. Han var dessutom tvungen att "ta lite luft" ett tag, så upprörd var han.
Tror knappast heller att hårdrocken på hög volym hjälpte till att stilla humöret.

Marina grät i sitt samtal med systern och fortsatte att beklaga sig om att dagen "gått åt helvete" och om sin "labila inneboende" långt in på småtimmarna.

Det finns ingen chans att Marina skulle ställa ett sådant ultimatum mitt under det kaos som skapats. Alltså att FS skulle hålla sig borta.
FS skulle ännu mindre accepterat en sådan förfrågan.

Vad är det för ultimatum som ställts ?
Citera
2013-12-22, 19:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Den är irrelevant eftersom gm bevisligen befunnit sig i MJ:s bostad och MJ inte skulle ha tagit med sig någon dit så länge som den bevisligen kontrollerande FS fanns med i bilden. - Det har nu också visats att FS sysslat med fordonsförfrågningar för att söka ringa in de killar som MJ träffat. MJ ringde också hellre från sin bil än hemifrån eftersom FS hade henne under uppsikt och intervenerade i hennes göranden och låtanden.

En övervakare då en som kontrollerar allt hon gjorde.
Han visste att hon tömde sin cash efter sig då hon surfat osv.
Allt va lugnt så länge hoppet fanns om att det skulle bli bra igen.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-22 kl. 20:00.
Citera
2013-12-22, 19:59
Avslutad
Citat:
Är det PIN-kod du menar? På mina mobiler behövs det bara när mobilen är avstängd. Det har vi redan diskuterat i tråden.
Nej, inte pin utan låsning. Det trodde jag var standard när man har mail, fb osv kopplat till mobilen.
Citera
2013-12-22, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Vad är det för ultimatum som ställts ?

Det var Pastakrydda som använde detta begrepp i en konversation med mig.
Var detta det enda du hade att anmärka på i texten, så borde du struntat i att kommentera över huvud taget.
Citera
2013-12-22, 20:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Enligt FUP, s. 558, stod JE:s bil registrerad på hans far. - Vad är det som säger att FS gjorde sin fordonsförfrågan i omedelbar anslutning till sin observation?
Jag vet. Det är naturligt.
Citera
2013-12-22, 20:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är ditt antagande att MJ inte skulle ta hem någon. Marina kan mycket väl ha litat på FS. Det har inte alls visat sig att FS sysslat med fordonsförfrågningar för att söka ringa in killar, han såg troligen en bil uppe vid bostaden en förmiddag.
Citera
2013-12-22, 20:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nej, inte pin utan låsning. Det trodde jag var standard när man har mail, fb osv kopplat till mobilen.
Finns det sådan låsning som du talar om på hennes mobilmodell?
Citera
2013-12-22, 20:13
Medlem
MrsMagoos avatar
G uppger också att överlag i samband med alkohol så blev Fredrik väldigt svartsjuk. G
uppger att det var hjärnspöken och obefogad svartsjuka från hans sida.

En kontrollerande typ alltså. Och han gjorde även förfrågan om Nilssons bil vid Ålevatten.
Hans spontana berättelse om denna promenad är för att gardera ifall någon såg honom.
Det är ju knepigt med ett så pass viktigt sms den 29 juli 10:01 som han blånekar till. Han borde sagt jag är inte säker i stället. Men icke han är så säker som 100%.
Godnatt sagan är snart slut som tur är.
Citera
2013-12-22, 20:14
Avslutad
Citat:
Finns det sådan låsning som du talar om på hennes mobilmodell?
Ingen aning, därav att jag ställde frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in