Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda

GrrlPower. Jodå jag vet fler. Det är inte svårt att ställa ultimatum och glöm inte att FS var i en beroende situation. Han bodde i Marinas hem. Även om det inte skulle stämma med sanningen så ser jag inget konstigt i det heller. Men i mitt fall handlar det om att respektera varandra. Jag hade hållt mig borta efter ett gräl jag med om min gubbe bad mig om det för att få andas och tänka igenom saker. Han hade dock fått betala hotell

Jovisst, i ett stabilt och normalt förhållande kanske det skulle funka.
Men det såg inte riktigt ut så i detta fallet:
En minst årslång konflikt lurade under ytan och den verkar exploderat den där dagen.
FS kände sig tvungen att slå på båtplatsens bärande balkar, på boxnings-säcken tills hans hand skadade sig och fick en svullnad. Han var dessutom tvungen att "ta lite luft" ett tag, så upprörd var han.
Tror knappast heller att hårdrocken på hög volym hjälpte till att stilla humöret.
Marina grät i sitt samtal med systern och fortsatte att beklaga sig om att dagen "gått åt helvete" och om sin "labila inneboende" långt in på småtimmarna.
Det finns ingen chans att Marina skulle ställa ett sådant ultimatum mitt under det kaos som skapats. Alltså att FS skulle hålla sig borta.
FS skulle ännu mindre accepterat en sådan förfrågan.