2013-12-22, 19:12
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Oj. Jag vet nog inget förhållande som hade klarat en sådan förfrågan utan problem efteråt.

GrrlPower. Jodå jag vet fler. Det är inte svårt att ställa ultimatum och glöm inte att FS var i en beroende situation. Han bodde i Marinas hem. Även om det inte skulle stämma med sanningen så ser jag inget konstigt i det heller. Men i mitt fall handlar det om att respektera varandra. Jag hade hållt mig borta efter ett gräl jag med om min gubbe bad mig om det för att få andas och tänka igenom saker. Han hade dock fått betala hotell
Citera
2013-12-22, 19:12
Medlem
Quarrels avatar
FS fordonsfråga ställdes kl 10:47 en onsdag. Sannolikt var Marina på jobbet. Vad katten gjorde JE:s bil i faggorna då? Knappast en dejt med Marina.

Tillägg: Marina ringde tre gånger till sin bostad från mobilen den förmiddagen, två gånger före 10:47 och en gång efter.
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-22 kl. 19:21.
Citera
2013-12-22, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jaha, så för att du "förklarar det" så är det så? Jag skulle vilja påstå att teorin att fidde blandar ihop två mobiler som han sitter och fipplar med, är otroligt mycket troligare än att marina tappat sig själv på blod och skjutit en gnagare för att kunna försvinna ostört. Det var rätt många som förklarade för dig hur otrolig den teorin var utan att du lät dig rubbas.

Har du glömt att man hittade röka hos fidde? Hur svårt tror du att det är att blanda ihop vem som skulle ha ett sms från vem när man är hög som ett hus?

Självklart öppnar det för fler möjligheter om fidde skulle påstått sig vara borta två istället för en natt.

Tror det var NightHawks som hade en variant på din teori.
Att sms:et egentligen var menat åt systern, som en förlängning av de två tidigare sms:en om li(d|n)köping.
Den kan man också fundera lite på.

Ett misstag kan nog (nästan) alla vara överens om att detta sms var.
Speciellt med tanke på att FS så ihärdigt förnekade det.
Senast redigerad av Fin 2013-12-22 kl. 19:22. Anledning: Ipad
Citera
2013-12-22, 19:16
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har hon sagt labil inneboende till GM?
Hon hade en labil inneboende - och hennes chattar vittnar också om detta - samt olika vittnen plus den f.d. inneboende själv genom sitt uppträdande. - Så din fråga är irrelevant.
Citera
2013-12-22, 19:22
Avslutad
Citat:
Att min teori var felaktig gör inte din bättre. Använder man en Sony Ericsson till vardags vet man knappt hur man skickar SMS från Nokia.

Hur öppnar det för fler möjligheter?
Att inte klara av att skicka sms från två olika mobiler får stå för dig. Jag noterar att knarkkortet gärna används när det gynnar FS, men när det kan förklara misstag som han gjort underkänns det tydligen. Nån särskild anledning till att du använder det så selektivt?
Citera
2013-12-22, 19:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hon hade en labil inneboende - och hennes chattar vittnar också om detta - samt olika vittnen plus den f.d. inneboende själv genom sitt uppträdande. - Så din fråga är irrelevant.
Nej, den är inte alls irrelevant. Om hon har sagt till GM att FS kommer hem kl 10, och inte sagt att han är labil så tror GM att han har till kl 10 på sig.
Citera
2013-12-22, 19:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Att inte klara av att skicka sms från två olika mobiler får stå för dig. Jag noterar att knarkkortet gärna används när det gynnar FS, men när det kan förklara misstag som han gjort underkänns det tydligen. Nån särskild anledning till att du använder det så selektivt?
Citera
2013-12-22, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Tror det var NightHawks som hade en variant på din teori.
Att sms:et egentligen var menat åt systern, som en förlängning av de två tidigare sms:en om li(d|n)köping.
Den kan man också fundera lite på.

Ett misstag kan nog (nästan) alla vara överens om att detta sms var.
Speciellt med tanke på att FS så ihärdigt förnekade det.
Jo, jag läste det och jag håller med om att det kan vara så. Dock styr det väldigt mot att ge sken av att marina skulle ha varit borta bägge nätterna, och då blir det problem med de blodiga resårbottnarna. FS kunde ju inte vara säker på att polisen skulle missa dem, så han måste ju öppna för möjligheten att marina även träffat någon hemma. Därav at jag tycker det är lite mindre troligt att han skulle ge ett villospår att hon var borta bägge nätterna. Men han kan ha räknat med att sms:et skulle spåras till närområdet och inte alls Linköping, och att det därmed skulle tas för ett sms som gm skickat.

Nån som vet om marina hade kod på mobilen? Hur skulle ngn annan än hennes fd pojkvän kunnat känna till den?
Citera
2013-12-22, 19:30
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nej, den är inte alls irrelevant. Om hon har sagt till GM att FS kommer hem kl 10, och inte sagt att han är labil så tror GM att han har till kl 10 på sig.

Fast.. Om Marina sagt till en alt GM: 1. Inneboende (så tillika x) är labil. 2. Vi kan leka till kl 10....
Om du tänker dig in i alt GM´s värld nu... Skulle du lita på att din flyktiga bekanstskaps (eller vad det nu sak vara) x stannar borta till 10 dagen därpå? Han är ju labil. Det betyder att man inte kan lita på honom. Han kan således dyka upp 30 minuter efter din egen ankomst.

Jag skulle inte chansa. Inte obeväpnad. Men nu var det ju Marinas vapen som var borta...? Och som använts?
Citera
2013-12-22, 19:31
Avslutad
Citat:
Om FS var borta två n
Om FS var borta två nätter istället för en öppnas ett större tidsfönster och därmed större möjligheter för alternativa teorier rent allmänt.
Citera
2013-12-22, 19:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jo, jag läste det och jag håller med om att det kan vara så. Dock styr det väldigt mot att ge sken av att marina skulle ha varit borta bägge nätterna, och då blir det problem med de blodiga resårbottnarna. FS kunde ju inte vara säker på att polisen skulle missa dem, så han måste ju öppna för möjligheten att marina även träffat någon hemma. Därav at jag tycker det är lite mindre troligt att han skulle ge ett villospår att hon var borta bägge nätterna. Men han kan ha räknat med att sms:et skulle spåras till närområdet och inte alls Linköping, och att det därmed skulle tas för ett sms som gm skickat.

Nån som vet om marina hade kod på mobilen? Hur skulle ngn annan än hennes fd pojkvän kunnat känna till den?
Är det PIN-kod du menar? På mina mobiler behövs det bara när mobilen är avstängd. Det har vi redan diskuterat i tråden.
Citera
2013-12-22, 19:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
FS fordonsfråga ställdes kl 10:47 en onsdag. Sannolikt var Marina på jobbet. Vad katten gjorde JE:s bil i faggorna då? Knappast en dejt med Marina.

Tillägg: Marina ringde tre gånger till sin bostad från mobilen den förmiddagen, två gånger före 10:47 och en gång efter.
Enligt FUP, s. 558, stod JE:s bil registrerad på hans far. - Vad är det som säger att FS gjorde sin fordonsförfrågan i omedelbar anslutning till sin observation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in