2013-12-22, 00:27
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
De ville ha en mittfältsbackup som hade fysiken att vikariera som mittback, men han har visat sig vara för dum för båda rollerna. Min åsikt är att det inte är en bra fotbollsspelare, det är utifrån mina kriterier. Sen vet jag som sagt att han kan funka bättre i andra lag.

Han "funkar" i dum fotboll. Typ brittisk sådan.

Tyckte det var en given flopp redan på förhand.
2013-12-22, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Ett lag i synnerhet som borde vilja ha honom. Känns spontant som det bästa man kan få loss i ett vinsterfönster. Men det får räcka med van Persie.

Jag hade faktiskt tänkt nämna United som alternativ. Jag tror att han hade varit en suverän värvning. Vad finns det liksom för alternativ? Herrera?

Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
De ville ha en mittfältsbackup som hade fysiken att vikariera som mittback, men han har visat sig vara för dum för båda rollerna. Min åsikt är att det inte är en bra fotbollsspelare, det är utifrån mina kriterier. Sen vet jag som sagt att han kan funka bättre i andra lag.

Åtminstone i rollen som mittback. Det var tydligt redan i Arsenal.
2013-12-22, 00:43
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Jag hade faktiskt tänkt nämna United som alternativ. Jag tror att han hade varit en suverän värvning. Vad finns det liksom för alternativ? Herrera?

Ja. Herrera eller Cabaye känns väl mest realistiskt. Har snackats om Fernando men känns lite som fel spelartyp. Koke, men det finns det väl ingen som tror på.
2013-12-22, 00:47
Medlem
Stickerzs avatar
Såg någonting om att messi var påväg till PSG? Någon som kan bekräfta ryktet? Själv tror jag inte att messi skulle lämna barcelona för något.
2013-12-22, 00:48
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokan
Naa fotboll är ett lagspel och så som Liverpool spelar nu så är det mer än bara Suarez och Sturridge.
Akta er för Liverpool som bara har att fokusera på ligan medans alla konkuranter kämpar på flera fronter, en dark horse med Suarez i spetsen såklart.
Ja, det är en lagsport men blir Suarez borta så kommer Liverpool säcka ihop fullständigt. Snart kommer det att börja gå lite sämre och då får vi se hur det blir med någon ligatitel.
2013-12-22, 00:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Ja, det är en lagsport men blir Suarez borta så kommer Liverpool säcka ihop fullständigt. Snart kommer det att börja gå lite sämre och då får vi se hur det blir med någon ligatitel.

Kommer säkerligen bli så, men borde du inte fokusera på ditt Arsenal som har inte vunnit någon titel på åtta år?

Arsenal kan aldrig mäta sig med Liverpool när det gäller titlar, när ska ni förstå det? Har verkligen inget emot Arsenal eller deras fans men man är en betydligt mindre klubb än Liverpool både titelmässigt och historiskt.
2013-12-22, 01:11
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Kommer säkerligen bli så, men borde du inte fokusera på ditt Arsenal som har inte vunnit någon titel på åtta år?

Arsenal kan aldrig mäta sig med Liverpool när det gäller titlar, när ska ni förstå det? Har verkligen inget emot Arsenal eller deras fans men man är en betydligt mindre klubb än Liverpool både titelmässigt och historiskt.
Jag har ju bara svarat på inlägg ang Liverpool, får jag inte göra det som Arsenalsupporter?
Jag har aldrig jämfört Liverpool och Arsenal, har bara sagt att Liverpool har en sämre trupp och är betydligt mer beroende av 2 spelare än vad de övriga "topplagen" är.
2013-12-22, 01:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Jag har ju bara svarat på inlägg ang Liverpool, får jag inte göra det som Arsenalsupporter?
Jag har aldrig jämfört Liverpool och Arsenal, har bara sagt att Liverpool har en sämre trupp och är betydligt mer beroende av 2 spelare än vad de övriga "topplagen" är.

Det är ju något som de flesta vet. Kan ha svarat lite "aggressivt" men känns som att Arsenal kan också hamna på den väg som du beskrev kan komma att bli Liverpools resten av säsongen.

Fast jag vet att dagens Arsenal är bättre än Liverpool.

Sorry för offtopic.Vi kan ta det på PM.
2013-12-22, 01:36
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Det är ju något som de flesta vet. Kan ha svarat lite "aggressivt" men känns som att Arsenal kan också hamna på den väg som du beskrev kan komma att bli Liverpools resten av säsongen.

Fast jag vet att dagens Arsenal är bättre än Liverpool.

Sorry för offtopic.Vi kan ta det på PM.
Joja, de flesta bör veta det kan man tycka, men eftersom dessa två herrar som jag svarade inte verkade göra det så var jag tvungen att upplysa dom. Absolut, det kan hända men jag har svårt att se det i nuläget, men allt kan förändras snabbt.

Yes, vill du fortsätta att diskutera så skicka ett PM.
2013-12-22, 13:03
Medlem
Viking-s avatar
Bara spekulationer för tillfället, men kan vara intressant att se vad det ryktas om innan fönstret öppnar.

Till Chelsea så ser det för tillfället ut på detta sätt (rangordnat efter hur starka ryktena är):

1. Freddy Guarin (ca £12m), CM från Inter
2. Luke Shaw (£20m) LB från Soton
3. Kurt Zouma (£12m) CB från Saint-Etienne
4. Nemanja Matic (20-25m euro), DM/CM från Benfica
5. Diego Costa (38m euro) ST från Atletico

Förutom första namnet så tycker jag att det vore väldigt smarta köp, unga men ganska etablerade spelare som kan förbättra laget rejält redan nu. Om vi skulle göra oss av med Ba, Eto'o och Torres under sommaren så vore det perfekt med en anfallsuppsättning bestående utav Lukaku & Costa.
Senast redigerad av Viking- 2013-12-22 kl. 13:29.
2013-12-22, 18:11
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Bara spekulationer för tillfället, men kan vara intressant att se vad det ryktas om innan fönstret öppnar.

Till Chelsea så ser det för tillfället ut på detta sätt (rangordnat efter hur starka ryktena är):

1. Freddy Guarin (ca £12m), CM från Inter
2. Luke Shaw (£20m) LB från Soton
3. Kurt Zouma (£12m) CB från Saint-Etienne
4. Nemanja Matic (20-25m euro), DM/CM från Benfica
5. Diego Costa (38m euro) ST från Atletico

Förutom första namnet så tycker jag att det vore väldigt smarta köp, unga men ganska etablerade spelare som kan förbättra laget rejält redan nu. Om vi skulle göra oss av med Ba, Eto'o och Torres under sommaren så vore det perfekt med en anfallsuppsättning bestående utav Lukaku & Costa.

Tydligen verkar det dessutom vara väldigt nära med Guarin. Förstår mig verkligen inte på den värvningen, åtminstone inte för dom pengarna. I mina ögon är han alldeles för ojämn för att kunna prestera på den höga nivån (och för den prislappen). Engelska ligan är visserligen mer "rakt på" och det kommer givetvis gynna hans genombrottskraft. Men det känns ändå som ett långskott.
2013-12-22, 18:36
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Tydligen verkar det dessutom vara väldigt nära med Guarin. Förstår mig verkligen inte på den värvningen, åtminstone inte för dom pengarna. I mina ögon är han alldeles för ojämn för att kunna prestera på den höga nivån (och för den prislappen). Engelska ligan är visserligen mer "rakt på" och det kommer givetvis gynna hans genombrottskraft. Men det känns ändå som ett långskott.
Samma journalist som var en av de första att rapportera om MVG till Chelsea skrev häromdan att Mou föredrar Matic framför Guarin, man får anta att Guarin är plan B om inte Benfica accepterar Chelsea's värdering. Man kan också undra ifall Guarin inte används som en bricka för att få ett bättre förhandlingsläge.
Jag känner själv inte till Guarin särskilt bra, men de som verkar gladast över värvningen är Inter-fansen vilket säger en hel del.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in