Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Jag ser inte Song som någon större uppgradering på någon av Inler eller Behrami. Den sistnämnde har ju faktiskt utvecklats till en ruskigt bra bollvinnare, det är egentligen inga större fel på honom. Inler är dock ett mer kuriöst fall. Han har många fina egenskaper men verkar aldrig få till det hela vägen.
Enligt mig skulle man behöva en mer utpräglad spelfördelare. Song, Behrami och Inler håller alla relativt hög klass men är inte rätt spelartyp ifall man vill nå högre. Valero hade varit ett bra namn när han lämnade Spanien men honom knep ju Fiorentina som bekant...
Ja, Song kanske inte är en utpräglad spelfördelare men han har passningsfoten och kreativiteten som krävs för att kunna bli en bra spelfördelare.
Det är väl en av anledningarna till varför jag tror att just Song skulle bli en uppgradering. Varken Inler eller Behrami är passningsspelare av hög klass. Det tycker åtminstone jag att Song är.
Men nja, egentligen så tror jag knappat att han vill gå till Napoli. Han verkar trivas bra i Barcelona och dessutom så finns det säkert många lag i England som skulle vilja ha honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
flirk
Jeremy Menez i PSG (det är väl honom vi pratar om) är i grunden inte en särskilt bra fotbollsspelare för CL-nivå. Dålig speluppfattning, dåligt passningsspel, svaga avslut och för egoistisk.
Är såklart en spelare som kan vara ordinarie i en toppliga i ett sämre än topp 4-lag men är inget för ett lag med ambitioner att vinna CL, förutom att ha på bänken.
Han har svaga avslut, ja, men dåligt passningsspel eller speluppfattning? Nja, det tycker jag inte. Han är ju inte någon playmaker men en duglig länkspelare och kan utan problem ibland bjuda på lite mer kreativa passningar.
13 assist i Ligue 1 2011/2012 och 7 stycken 2012/2013. Ett hyfsat facit.