2013-12-21, 21:44
Medlem
qhz.s avatar
Menez till Juventus? Har man inte ambitioner att vinna CL i Turin? Varför värva en sådan medelmåtta?

Samma sak med Skrtel till Napoli. Det är knappast en spelare Napoli är i behov av, men jag antar att det är Benitez personliga relation till honom som eventuellt kommer föra honom till Neapel.
2013-12-21, 22:12
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Nu är du ute och cyklar i tunn luft. Reds har redan ett lag som är kapabelt att vinna PL redan i denna säsong dock är förstaelvan känslig för skador.
Men snälla någon .. Det är ju Suarez/Sturridge som bär laget. Varken Henderson, Coutinho, Leiva, Allen, Moses, Skrtel, Enrique, Sterling etc .. Skulle få starta i City, Chelsea eller Arsenal.
2013-12-21, 22:35
Medlem
Sokans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Men snälla någon .. Det är ju Suarez/Sturridge som bär laget. Varken Henderson, Coutinho, Leiva, Allen, Moses, Skrtel, Enrique, Sterling etc .. Skulle få starta i City, Chelsea eller Arsenal.

Naa fotboll är ett lagspel och så som Liverpool spelar nu så är det mer än bara Suarez och Sturridge.
Akta er för Liverpool som bara har att fokusera på ligan medans alla konkuranter kämpar på flera fronter, en dark horse med Suarez i spetsen såklart.
2013-12-21, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Menez till Juventus? Har man inte ambitioner att vinna CL i Turin? Varför värva en sådan medelmåtta?

Samma sak med Skrtel till Napoli. Det är knappast en spelare Napoli är i behov av, men jag antar att det är Benitez personliga relation till honom som eventuellt kommer föra honom till Neapel.

Skrtel var det snack om innan säsongen, nu snackades det mest om Agger. Napoli skall ha fått ett nej nu när man ville ha Agger på lån.
2013-12-21, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.

Menez är i grunden en bra fotbollsspelare så det hade varit en hyfsad värvning av Juventus. De saknar dessutom den spelartypen.

Och Skrtel är i nuläget så bra att han har gått från att vara utfryst till helt ordinarie. Petar både Touré och Agger. Och med all rätt måste jag tillägga. Han håller högre klass än vad övriga mittbackar i Napoli gör. Det hade varit en bra värvning.

EDIT: Det snackades om Mascherano och Song och där snackar vi bra värvningar. Speciellt den sistnämnde. Mycket kan man säga om Napolis mittfält men varken Inler eller Behrami håller enligt mig särskilt hög klass.

Song har kreativiteten som de två saknar.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-12-21 kl. 22:52.
2013-12-21, 22:58
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Menez är i grunden en bra fotbollsspelare så det hade varit en hyfsad värvning av Juventus. De saknar dessutom den spelartypen.

Och Skrtel är i nuläget så bra att han har gått från att vara utfryst till helt ordinarie. Petar både Touré och Agger. Och med all rätt måste jag tillägga. Han håller högre klass än vad övriga mittbackar i Napoli gör. Det hade varit en bra värvning.

EDIT: Det snackades om Mascherano och Song och där snackar vi bra värvningar. Speciellt den sistnämnde. Mycket kan man säga om Napolis mittfält men varken Inler eller Behrami håller enligt mig särskilt hög klass.

De har nog betydligt större chans att få loss Song än Mascherano. Det hoppas jag verkligen. Vet inte vad Barcelona betalade för Song, men det är väl rimligt att värdet sänkts en del, och Barcelona är ju notoriskt dåliga på att få betalt för sina spelare, så det vore nog en bra värvning för Napoli. Sen tycker jag inte att det är någon bra spelare, även om han kan se bättre ut i andra klubbar.

Menez till Juventus fattar jag inte. De kunde ju fortsatt satsa på Krasic istället då.
2013-12-21, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Sen tycker jag inte att det är någon bra spelare, även om han kan se bättre ut i andra klubbar.

Jodå, det är han. Då kommer vi återigen in på problemet med Barcas värvningspolicy. Där de värvar en spelare och sedan förväntar sig att han ska spela i en slags roll som han inte är bekväm i.
Det är klart att inte Song klarar av att spela som Busquets. Han har inte den disciplinen, den spelförståelsen eller det positionsspelet. Han hade nog gjort det bra i ett lag som spelar lite mer direkt och i en roll där han spelar tillsammans med en annan sittande mittfältare.

En aning obegriplig, den där värvningen. Ville de (Tito?) ha en spelförstörare? Då var Song helt fel val. Hans styrkor är med bollen, inte utan den.
2013-12-21, 23:22
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Jag ser inte Song som någon större uppgradering på någon av Inler eller Behrami. Den sistnämnde har ju faktiskt utvecklats till en ruskigt bra bollvinnare, det är egentligen inga större fel på honom. Inler är dock ett mer kuriöst fall. Han har många fina egenskaper men verkar aldrig få till det hela vägen.

Enligt mig skulle man behöva en mer utpräglad spelfördelare. Song, Behrami och Inler håller alla relativt hög klass men är inte rätt spelartyp ifall man vill nå högre. Valero hade varit ett bra namn när han lämnade Spanien men honom knep ju Fiorentina som bekant...
2013-12-21, 23:38
Medlem
Citat:

Jeremy Menez i PSG (det är väl honom vi pratar om) är i grunden inte en särskilt bra fotbollsspelare för CL-nivå. Dålig speluppfattning, dåligt passningsspel, svaga avslut och för egoistisk.
Är såklart en spelare som kan vara ordinarie i en toppliga i ett sämre än topp 4-lag men är inget för ett lag med ambitioner att vinna CL, förutom att ha på bänken.
2013-12-21, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag ser inte Song som någon större uppgradering på någon av Inler eller Behrami. Den sistnämnde har ju faktiskt utvecklats till en ruskigt bra bollvinnare, det är egentligen inga större fel på honom. Inler är dock ett mer kuriöst fall. Han har många fina egenskaper men verkar aldrig få till det hela vägen.

Enligt mig skulle man behöva en mer utpräglad spelfördelare. Song, Behrami och Inler håller alla relativt hög klass men är inte rätt spelartyp ifall man vill nå högre. Valero hade varit ett bra namn när han lämnade Spanien men honom knep ju Fiorentina som bekant...

Ja, Song kanske inte är en utpräglad spelfördelare men han har passningsfoten och kreativiteten som krävs för att kunna bli en bra spelfördelare.

Det är väl en av anledningarna till varför jag tror att just Song skulle bli en uppgradering. Varken Inler eller Behrami är passningsspelare av hög klass. Det tycker åtminstone jag att Song är.

Men nja, egentligen så tror jag knappat att han vill gå till Napoli. Han verkar trivas bra i Barcelona och dessutom så finns det säkert många lag i England som skulle vilja ha honom.

Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Jeremy Menez i PSG (det är väl honom vi pratar om) är i grunden inte en särskilt bra fotbollsspelare för CL-nivå. Dålig speluppfattning, dåligt passningsspel, svaga avslut och för egoistisk.
Är såklart en spelare som kan vara ordinarie i en toppliga i ett sämre än topp 4-lag men är inget för ett lag med ambitioner att vinna CL, förutom att ha på bänken.

Han har svaga avslut, ja, men dåligt passningsspel eller speluppfattning? Nja, det tycker jag inte. Han är ju inte någon playmaker men en duglig länkspelare och kan utan problem ibland bjuda på lite mer kreativa passningar.

13 assist i Ligue 1 2011/2012 och 7 stycken 2012/2013. Ett hyfsat facit.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-12-22 kl. 00:00.
2013-12-22, 00:13
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:

Men nja, egentligen så tror jag knappat att han vill gå till Napoli. Han verkar trivas bra i Barcelona och dessutom så finns det säkert många lag i England som skulle vilja ha honom.

Ett lag i synnerhet som borde vilja ha honom. Känns spontant som det bästa man kan få loss i ett vinsterfönster. Men det får räcka med van Persie.
2013-12-22, 00:24
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Jodå, det är han. Då kommer vi återigen in på problemet med Barcas värvningspolicy. Där de värvar en spelare och sedan förväntar sig att han ska spela i en slags roll som han inte är bekväm i.
Det är klart att inte Song klarar av att spela som Busquets. Han har inte den disciplinen, den spelförståelsen eller det positionsspelet. Han hade nog gjort det bra i ett lag som spelar lite mer direkt och i en roll där han spelar tillsammans med en annan sittande mittfältare.

En aning obegriplig, den där värvningen. Ville de (Tito?) ha en spelförstörare? Då var Song helt fel val. Hans styrkor är med bollen, inte utan den.

De ville ha en mittfältsbackup som hade fysiken att vikariera som mittback, men han har visat sig vara för dum för båda rollerna. Min åsikt är att det inte är en bra fotbollsspelare, det är utifrån mina kriterier. Sen vet jag som sagt att han kan funka bättre i andra lag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in