Citat:
Ursprungligen postat av
callon
Är det inte lite konstigt att inget icke-italienskt lag försökt köpa Hernanes? När jag följde serie A lite mer så var han iallafall grym.
Sett till spelintelligens och teknik så hade Hernanes kunnat vara en startspelare i alla lag. Han är väldigt oförutsägbar och har gjort flera drömmål med båda fötterna. Den klart bästa spelare jag sett i Lazio.
Det enda minuset är att han inte är så snabb, och därmed hade haft svårt som offensiv spelare i Premier League och La Liga. Lösningen på detta hade varit att spela honom som playmaker lite längre ner i banan, vilket även var hans position i São Paulo, och numer i La Seleção. Han har även fått kritik för att vara ojämn, men det håller jag inte med om. Han bidrar mycket även under en "dålig" match.
De tre första säsongerna i Lazio var han bland de bästa spelarna i Serie A. Den här säsongen har gått något sämre, men det kanske inte är så oväntat då han spelade mest av alla spelare i Serie A förra säsongen (Nästan alla ligamatcher plus cuper, där Lazio gick långt i både EL och Coppa Italia). Sedan hade han Confederations Cup nu i somras, vilket tyvärr har fått effekt den här hösten.
Hernanes är fortfarande bara 28 år och har fler bra säsonger framför sig.