Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetarmakten
Alltså ni lever ju inte i VERKLIGHETEN.
Här är dina miniterrorister...
http://blogg.dn.se/epstein/files/2013/12/528.jpg

Varför inte höra vad ett oberoende vittne sa om "verkligheten"?
"Linje 17 demonstranter försökte ta gisslan!
Jag hade oturen att hamna mitt i denna skit, då jag lovat att köra ett gäng ungar till en dansuppvisning som skulle ske just där (dom hade inget med denna demonstration att göra alls).
Vi kom dit före 11 och parkeringarna vid torget var fulla så vi hittade till slut en parkering bakom Coop. När vi lastar av och går mot lokalen står det en snubbe i helskägg och uppträder väl mysko bakom buskarna, han har tweedkavaj med trenchcoat och snackar i en rakel-radio på gångvägen ner till torget. Förmodligen var denna snubbe en civilare, eller så var han Säpo, vem mer har tillgång till rakel i civila kläder….?När jag återkommer före lunch till bilen för att hämta fler grejor har det börjat samlats folk på torget och killen med rakeln har nu ställt sig lite längre bort i en nisch till en lastbrygga, jag var då övertygad att han bevakade något som ev kunde ha med folket på torget att göra. Väl nere på torget igen har gruppen ställt sig mitt i och är runt 3-400, jag snackar med några utanför ICA och de flesta på torget har kommit dit med t-banan. Det som är slående är att många av demonstranterna bär på dyra systemkameror med rejäla objektiv.
Sen lite före 12 börjar det spåra ur lite för många av demonstranterna ställer sig då rakt framför utgångarna till den hyrda bion och framför ICA affären så att man nästan tvingas klättra över dom. Det är nu som någon av dessa tappar en kniv, den hittas före bråket av en gästande barnfamilj till dansen precis utanför entrén. Det är nu som en del föräldrar på dansen ber en av ledarna för ”linje 17 att inte stå framför entredörrarna då dom hindrar in och utpassage.Effekten blir tvärtom, sakta börjar då hela högen med 4-500 pers att omgruppera sig och ställer sig precis framför entrén och blockerar då helt, stämningen börjar bli mycket irriterad, här tar sig då en av linje 17:s arrangörer sig in på bion och klistrar upp lappar om demonstrationen på glasdörrarna, han blir snällt avhyst av en förälder på bion och sen tas beslutet att låsa entredörrarna och ha vakt.
Det är bara minuter efter detta som ett gäng på 25-35 pers attackerar demonstranterna utanför och man börjar kasta rökfacklor+smällare. Många får panik och försöker ta sig in på bion som då är låst, en del släpps in, vilka blir de som skadats av röken samt några som fått pepparspray på sig av polisen.
Runt 13:30 börjar så demonstrationen att droppa av och polisen håller sig kvar till runt 15.
Min uppfattning är helt klar här:
1: Det var arrangerat , påminde mycket om när fotbollsfirmor gör upp, och det var 17-gänget som hade knivar. Eftersom nazisterna gick i samlad tropp borde larmet ha gått långt tidigare än var det nu gjorde.
2: Den extremt rikliga mängden med systemkameror på demonstranterna gav mer intrycket av ett gäng ornitologer som gått fel…..
3: Linje 17:s uppträdande mot de barn och föräldrar som hyrt bion var rent förjävligt, eftersom dom med stor sannolikhet visste om att det skulle bli bråk var omplaceringen av demonstranterna framför affär och bion en rent gisslan-agerande, så att barnfamiljerna där inte skulle kunna ta sig från kravallområdet.
4: Den skumma ”civilaren” placering tyder på att man väntade sig att trubbelmakarna skulle komma från ett helt annat håll, när dom faktiskt anföll från ett helt öppet fält från bussparkeringen.
Nu skriver pressen om barnfamiljer, men av demonstranterna var det bara ett fåtal som hade barn med sig, och jag såg en 5-åring som stod med ett plakat med överkorsad hakkors. Den stora gruppen barn fanns alltså inne på bion och hade inte ett skit med detta att göra alls.
Men det säger mycket om kvalitén på linje 17:s demonstranter som använder 5 åringar som plakatbärare och medvetet utsätter sina barn för risker och sen tar några hundra barn och föräldrar som en slags gisslan.
Att sen pressen bara minuter efter rökfacklorna har videos och artiklar kan ju ge vem som helst konspiratoriska idéer om hur valåret 2014 blir, så folket i Kärrtorp har nog större problem än att några sura nazister, och dom har väl aldrig varit speciellt modemedvetna av sig så kolla gärna deras klädsel på alla bataljfotona som pressen nu visar, speciellt skorna….
Dom du har bilder på är de poliser som fick kasta sig dit, jag kutade ut i ”halvtid” för att kolla hur illa det var utanför, jag sprang på 2 panikslagna poliser (aldrig sett 2 poliser så rädda) som lastade ut 2 svarta duffy-bagar med förmodad kravallutrustning ur en Volvo kombi som dom ställt på tvären invid busshållplatsen.Vad gäller själva demonstrationen så fanns det 4-6 ”eldsjälar” som sen ledde 3 olika grupper".
http://robsten.blogspot.se/p/obeoroende-vittne.html