Citat:
Idag infaller vintersolståndet och följaktligen ska jag ikväll dricka en av mina årligen återkommande favoriter, Brasserie Dieu Du Ciels Solstice d'Hiver. Letade upp en flaska i källaren, bäst före 2013-12-31, så jag antar att denna köptes 2009 eller 2010, någon som har full koll? Gillar verkligen denna barley wine, tyvärr så verkar inte Systembolaget ta in den mera, men inte omöjlig att leta upp via andra kanaler...
När jag kollar på Beeradvocate så verkar ölen som Dieu Du Ciel brygger för att markera sommarsolståndet bara finnas på fat. Någon som haft möjlighet att testa? Berliner weisse med olika sorters frukt (blåbär, hallon, mango, körsbär och plommon) från en duktig bryggare kan bli riktigt intressant.
När jag kollar på Beeradvocate så verkar ölen som Dieu Du Ciel brygger för att markera sommarsolståndet bara finnas på fat. Någon som haft möjlighet att testa? Berliner weisse med olika sorters frukt (blåbär, hallon, mango, körsbär och plommon) från en duktig bryggare kan bli riktigt intressant.
Citat:
Tack för den upplysningen! Jag njöt i fulla drag igår kväll, passade utmärkt till den ost jag köpt (Terroir Du Pays Normande). Humlebeskan var mer eller mindre försvunnen, mycket vinöst, men ändå friskt och lättdrucket. Blir att köpa ett par flaskor till i februari då. Fast vän av ordning undrar ju varför ett öl som ska drickas till vintersolståndet släpps på bolaget i februari? Eller är det underförstått att det ska lagras i nästan ett år?