2013-12-18, 19:43
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Lite annorlunda. Citrusen finns där men jag skulle säga att den har en brödigare underton också, inte riktigt lika lätt som Beervana. Tycker den passar bra som bulköl nu till vintern.

Testade den nyss och kan bara instämma i vad du säger. För drygt 20 spänn litern är det här en perfekt bulköl som torde slå allt i samma eller något högre prisklass.
Citera
2013-12-18, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Testade den nyss och kan bara instämma i vad du säger. För drygt 20 spänn litern är det här en perfekt bulköl som torde slå allt i samma eller något högre prisklass.

Kalas! Denna måste bara testas! Brutal Brewing vet hur man gör billig men smakrik lager
Citera
2013-12-18, 22:21
Medlem
Disco-Mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggve67
Provsmakade precis en NÍce Chouffe. Väldigt len i smaken för att vara 10 %. Ska lagra min andra flaska ett tag för att jämföra

N’Ice Chouffe är en av mina favoriter bland alla dessa julöl. Den har en tydlig kryddig smak samt en trevlig smak av aprikoser
Senast redigerad av Disco-Mannen 2013-12-18 kl. 22:25.
Citera
2013-12-20, 20:23
Medlem
loomiss avatar
Ångbryggeriet i Nynäs gör förbannat goda öl, det vet ju alla. Personligen tycker jag att fler sorter än Bedarö och Landsort ska finnas i det ordinarie. Brännskär Brown Ale bl a.
Svängde förbi ett lokalt SB idag och hittade både Brännskär och Pickla Pils. Brännskär är en utomordentlig representant för denna lite "bortglömda" ölsort. Pickla kan gott skifta plats med Landsort i sortimentet.
Ja... jag fyllde helt enkelt upp korgen rågad. Julen är räddad!
Citera
2013-12-20, 21:58
Medlem
Hestapos avatar
Har öppnat en finsk porter, Sinebrychoff Porter, vilken chock för att vara en finsk öl.
Hade tur på SB idag, en sista flaska från lagret/ en personal bjöd till, tack tack..

Någon som provat denna utsökta öl?
Citera
2013-12-20, 22:02
Bannlyst
Har kanske skrivit detta tidigare, men Bedarö Bitter är nog min absoluta favoritöl alla kategorier. Vansinnigt smakrik och god och ja, en härlig bitterhet som namnet antyder. Jag är ju ingen ölsnobb som beställer hem grejer från beställningssortimentet, men tycker om att pröva ny öl både på krogen, på systembolaget och när jag är ute och reser och har ännu inte hittat någon som tilltalar mig lika mycket som denna. Prislappen på 30:- eller strax under får ändå anses som helt okej för denna gudarnas nektar.

Någon som har tips på öl som påminner om Bedarö Bitter?
Citera
2013-12-20, 22:45
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Har kanske skrivit detta tidigare, men Bedarö Bitter är nog min absoluta favoritöl alla kategorier. Vansinnigt smakrik och god och ja, en härlig bitterhet som namnet antyder. Jag är ju ingen ölsnobb som beställer hem grejer från beställningssortimentet, men tycker om att pröva ny öl både på krogen, på systembolaget och när jag är ute och reser och har ännu inte hittat någon som tilltalar mig lika mycket som denna. Prislappen på 30:- eller strax under får ändå anses som helt okej för denna gudarnas nektar.

jävligt bra bitter, billig och väldigt lätt att komma över.
http://www.systembolaget.se/11405
Citera
2013-12-21, 14:52
Medlem
meinhoonkauns avatar
Idag infaller vintersolståndet och följaktligen ska jag ikväll dricka en av mina årligen återkommande favoriter, Brasserie Dieu Du Ciels Solstice d'Hiver. Letade upp en flaska i källaren, bäst före 2013-12-31, så jag antar att denna köptes 2009 eller 2010, någon som har full koll? Gillar verkligen denna barley wine, tyvärr så verkar inte Systembolaget ta in den mera, men inte omöjlig att leta upp via andra kanaler...

När jag kollar på Beeradvocate så verkar ölen som Dieu Du Ciel brygger för att markera sommarsolståndet bara finnas på fat. Någon som haft möjlighet att testa? Berliner weisse med olika sorters frukt (blåbär, hallon, mango, körsbär och plommon) från en duktig bryggare kan bli riktigt intressant.
Citera
2013-12-21, 14:59
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meinhoonkaun
Idag infaller vintersolståndet och följaktligen ska jag ikväll dricka en av mina årligen återkommande favoriter, Brasserie Dieu Du Ciels Solstice d'Hiver. Letade upp en flaska i källaren, bäst före 2013-12-31, så jag antar att denna köptes 2009 eller 2010, någon som har full koll? Gillar verkligen denna barley wine, tyvärr så verkar inte Systembolaget ta in den mera, men inte omöjlig att leta upp via andra kanaler...

När jag kollar på Beeradvocate så verkar ölen som Dieu Du Ciel brygger för att markera sommarsolståndet bara finnas på fat. Någon som haft möjlighet att testa? Berliner weisse med olika sorters frukt (blåbär, hallon, mango, körsbär och plommon) från en duktig bryggare kan bli riktigt intressant.
Fast den kanske kommer till februari/mars. den kom väl februari förra året? har en hemma
Citera
2013-12-21, 15:05
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet

Är väl mer som en (american) pale ale egentligen. Dra hem lite olika bärs från Oppigårds (ex. single hop, golden ale, amarillo) om du inte redan gjort det. Billigt och väldigt bra utan att sticka ut för mycket.
Citera
2013-12-21, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meinhoonkaun

Den fetmarkerade ölen kommer i februari på bolaget precis som den gjorde förra året.
Citera
2013-12-21, 21:42
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Den fetmarkerade ölen kommer i februari på bolaget precis som den gjorde förra året.
heyyy var ser du det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in