2013-12-22, 08:23
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej det har du rätt i. Som tex att tekniker ska missa en blodfläck i en säng där man utgår ifrån att Marina blivit mördad. Som sedan visade sig vara rätt, absolut. Logiskt hade det varit att kolla sängen, håller du med? Man måste vara bra puckad eller rejält jävla less på jobbet för att inte kolla den.

Jag är enig med dig att den som kastat Marinas kropp som vilka sopor som helst är bekant med platsen. Det är alltså vad jag tror, trots att jag inte är bekant med området alls, utifrån vad som beskrivits om platsen i tråden och i FUP.
Självklart har polisen inte tagit till sig att MJ troligen var mördad när dom undersökte den ev. brottsplatsen......Mycket har gått fel i undersökningen dom uteslöt av någon anledning sängen som ev. brottsplats tydligen....
Citera
2013-12-22, 08:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Självklart har polisen inte tagit till sig att MJ troligen var mördad när dom undersökte den ev. brottsplatsen......Mycket har gått fel i undersökningen dom uteslöt av någon anledning sängen som ev. brottsplats tydligen....
Konstigt att polisen inte hade tagit till sig det när anledningen till brottsplatsundersökningen var just denna. Sid 102:
Citat:
Anledning till undersökningen: Anmälan om Mord.
Citera
2013-12-22, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Enligt F så fick han se inzoomade bilder av blodet.

Inzoomade bilder?
Undrar varför inte stjärnadvokat Hansson reagerade då. Han såg samma bilder.

Tror du honom på den punkten?
Citera
2013-12-22, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Varför fick tråden se bilder från MJ:s privata album, bl a på den man som FS sms:ade en fordonsfråga på?

Jag undrar också.
Det känns som om en viss Herr Svensson ville peka finger åt ett specifikt håll med Q:s hjälp.
Citera
2013-12-22, 09:25
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alyse
Då ljuger han för dig, han fick se exakt de bilder, originalfoton som de i FUP visar.
Att han låtsas att inte förstå vad de föreställer är bara för att hinna tänka ut svar på frågorna.
Jag antar att advokaten var med under förhör som kan intyga vilka bilder F fått sett.
Citera
2013-12-22, 10:02
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghall
Istället för en lång tystnad skulle en oskyldig i det här läget protesterat och skrikigt ut i förtvivlan.
Istället säger han ingenting och det är ett mycket starkt tecken på skuld, eller hur?
Det är så inskränkt att tycka vad man borde göra och inte göra efter sitt eget tyckande.
Tänk dig att dåvarande T.Q satt och berätta hur han åt upp fingrar från den han mördat.

Varför ska man sitta och skrika ut sin förtvivlan i förhör??
Citera
2013-12-22, 10:19
Avslutad
Citat:
Istället för en lång tystnad skulle en oskyldig i det här läget protesterat och skrikigt ut i förtvivlan.
Istället säger han ingenting och det är ett mycket starkt tecken på skuld, eller hur?
Skrikigt ut sin förtvivlan vet jag inte, men han låter onekligen ganska lugn för att vara misstänkt för ett så allvarligt brott. Jaha, är det det här ni har. Jahaja.
Citera
2013-12-22, 10:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hade inte du gjort det om du hade blivit häktad för ett mord som du inte begått?
Hade du inte ens sagt att det måste vara fel ty jag har inte gjort detta, jag är oskyldig?
Hade du gått med på att bli inlåst för ett mord utan vidare och utan att protestera?
Han förnekar skuld i FUP, och är säkert fullt medveten om att det inte hjälper att skrika. Skulle det hjälpa skulle alla sitta och skrika.
Citera
2013-12-22, 10:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Skrikigt ut sin förtvivlan vet jag inte, men han låter onekligen ganska lugn för att vara misstänkt för ett så allvarligt brott. Jaha, är det det här ni har. Jahaja.
Jag tror att du har glömt att svara på en fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Precis, den som hade kontroll över marinas telefon kunde ju ge ordentlig info till mottagaren. visade sig några timmar senare när vederbörande skickade ett sms till marinas syster. Då var det inga halvkvädna visor o svårtolkade meddelanden, då var det typ "jag sticker till Linköping" osv. Hade ju inte varit svårt att formulera ett likadant till FS.
Några timmar senare än vad? SMS:et från Marinas mobil till FS mobil?
Citera
2013-12-22, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror att du har glömt att svara på en fråga.

Du har själv en hel del frågor att besvara:

Varför var svaret på FS fordonsfråga ointressant? Vilket svar hade varit intressant?
Vad tror du syftet med frågan var?
Citera
2013-12-22, 10:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Du har själv en hel del frågor att besvara:

Varför var svaret på FS fordonsfråga ointressant? Vilket svar hade varit intressant?
Vad tror du syftet med frågan var?
Därför att svaret var en bil från Ljusdal. En lokal bil, kanske. Fundering om vem som var uppe vid huset, kanske?
Citera
2013-12-22, 10:36
Bannlyst
Citat:
Hade inte du gjort det om du hade blivit häktad för ett mord som du inte begått?
Hade du inte ens sagt att det måste vara fel ty jag har inte gjort detta, jag är oskyldig?
Hade du gått med på att bli inlåst för ett mord utan vidare och utan att protestera?

Bra där!
I ett sådant läge hade man säkert protesterat och försökt förklara för förhörsledaren att man är oskyldig om man nu är det.
Nu gör han inte det eftersom han är skyldig men jag tycker att det är konstigt att han ej gör så, han kunde ju försökt med det för att bli "trovärdigare".
Antagligen så fattar han där att det är kört nu när blodiga sängen uppdagas.
Han gör det inte utan går med på att bli frihetsberövad för mord utan vidare.
Det begriper väl vem som helst att det bevisar att han är skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in