2007-01-01, 13:34
Bannlyst
Har läst alla de där när vi pluggade etnologi, antropologi & Teologi i Uppsala/stockholm och skulle göra en litterär C-blänkare om alternativa världsuppfattningar, fattar varför inte det är så mycket ståhej kring dem. Iofs vill man mystifiera dem och goofa till det så går det bra, iofs slår nog det lika väl ut med en tidning från Kalle Anka med.

Ett par böcker som alla andra böcker. Mest fjortisar som glorifierar dem när de skall impa på kompisar, men med vuxna ögon och kritiskt tänkande så småskrattar man mest åt dem. Men läs dem gärna för de kan det vara värt om man har lite tid över. De fletsa av dem fann på Old Eagle för några år sedan i olika versioner. Läs den och bli rädd eller läs den och få ett gott skratt. Vi gick runt och rabblade haranger ut LaVey´s verk till höger och vänster när vi hade tråkigt, inte ett smack hände. Vi belade en av unkiveritetets städmopp med den yttersta förbannelsen, så där fick den så den teg! Städerskan märkte då ingen skillnad, vi skitade ner lika mycket för det tyckte hon. Och vi besvor Kenta, chef för fiket, men förbannelser rätt friskt när han hade stängt eller serverade dålig mat. Men han sa att han var ateist och sket högaktningsfullt i våra latinsk-grekiska fraser, det verkade vara ett effektivt skydd mot Belsebub!

Fanns en kurs i Alternativ Kristen Eskatologi för några år sedan att läsa i Oslo där LaVey:s ver ingick i kurslitteraturen t.o.m.
Citera
2007-01-01, 14:56
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
haha en jävla låtsasbok för fan. bara för att det står så i förorden är det inte sant..

Va?
Menar du...
Citera
2007-01-01, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pitbullpower
Sannolikt så är det necronomicon.En demon "bibel" som skrevs av en galen arab på 6-700-talet.Har ett exemplar och boken är full med besvärjelser,tecken,Böner osv.Den anses tydligen vara världens ondaste bok och bringar otur och förbannelse över dess ägare.
Det har getts ut otaliga varianter som påstås vara den äkta Necronomicon. Givetvis är inte någon det då det från början är en fiktiv bok skapad av HP Lovecraft för hans skräckromaner. Det existerar alltså ingen sådan i verkligheten.
Citera
2007-01-02, 12:03
Medlem
coolbreezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -OX-
Var nu en snel hest och berätta vad som hände!
Alltså, det var så jäkla längesen att jag faktsikt glömt det... Men det var alltså inget övernaturligt som hände. Mer än att när vi läst formeln så hade vi en massa otur hela tiden som man efteråt direkt kunde relatera till formeln. Typ att någon blev av med alla pengar, matförgiftad, någon blev full och helt galen etc.
Citera
2007-01-02, 18:04
Medlem
joranimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jango
Ah, du har rätt, my bad. Jag som trodde jag hade kommit på det!
Trevlig avatar btw, man ser verkligen lidandet i ögonen.

jag har en tjock, kortväxt elak "Kompis" som ständigt påminner mej om dennna hentai. Kändes lite som självterapi att få tillrättavisa någon på internet tack detsamma för övrigt!
Citera
2007-01-02, 18:24
Bannlyst
Detta är djävulsbibeln:

http://www.kb.se/Hs/Eng/djavueng.htm
Citera
2007-01-03, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syncrotron
Detta är djävulsbibeln:

http://www.kb.se/Hs/Eng/djavueng.htm

Japp men det är inte den man brukar kallas svarta bibeln..
Citera
2007-01-03, 01:36
Bannlyst
Låter intressant med sådana här "svarta biblar" å liknande. Vet någon var man kan köpa en riktig som fungerar? Vill testa några saker .
Citera
2007-01-03, 02:04
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pitbullpower
Sannolikt så är det necronomicon.En demon "bibel" som skrevs av en galen arab på 6-700-talet.Har ett exemplar och boken är full med besvärjelser,tecken,Böner osv.Den anses tydligen vara världens ondaste bok och bringar otur och förbannelse över dess ägare.

Jag har nån svart liten pocket-akti grejj. Den e tryckt rätt tidigt har jag för mig ...60 kanske, fick den av farsan som sa att den kallades den 13 mose-boken. Jag har inte sett den på ett tag , ska leta lite i morrn o kolla upp mer. Kommer ihåg att den va tryckt i Uppsala eller om han bara köpte den där på ett antikvariat , jag vet att han köpte den där...kan den varit tryckt där oxå....måste fan upp o leta lite nu ..nyfiken.

Hur ser din ut ...e den inbunden i hård-pärm? Hur många sidor ? Bara på Hebreiska ?
Citera
2007-01-03, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
haha en jävla låtsasbok för fan. bara för att det står så i förorden är det inte sant..

Den är riktig.Jag har en från 80 talet med bara besvärjelser osv.Inte den "nya" där det står massa påhittade jävla historier som bara är jobbiga att läsa igenom.Han som skrev boken blev juh spetsad levande efter att ha skrivit den av nån kristen sekt lr nåt iaf=)
Citera
2007-01-03, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Jag har nån svart liten pocket-akti grejj. Den e tryckt rätt tidigt har jag för mig ...60 kanske, fick den av farsan som sa att den kallades den 13 mose-boken. Jag har inte sett den på ett tag , ska leta lite i morrn o kolla upp mer. Kommer ihåg att den va tryckt i Uppsala eller om han bara köpte den där på ett antikvariat , jag vet att han köpte den där...kan den varit tryckt där oxå....måste fan upp o leta lite nu ..nyfiken.

Hur ser din ut ...e den inbunden i hård-pärm? Hur många sidor ? Bara på Hebreiska ?
Hebreiska vet jag inte.Men nåt konstigt jävla språk (arabiska?) är det i dom och massa konstiga tecken å!.
Har en nyare i pocketform och en äldre i hårdpärm.Den nya är enbart på engelska (bortsett från besvärjelser på arabiska och den gamla är väll enbart på arabiska bortsett från texten där det står hur man utalar orden som är på engelska
Citera
2007-01-03, 13:35
Medlem
redflips avatar
väldigt spännande ämne
Är necronomicon något värt att läsa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem