Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
GT/koran-"herrens" existentiella lekar är ju av en annan typ. Inte ens god, gammaldags makt-lystent tyranni, men snarare SM-lekar och bondage, där människan utan att veta varför skall fjäska och krypa framför "master" i ödmjukhet och mental underkastelse .... i stort sett överge sin egen identitet.
Militärisk hierarki och lydnad kan jag förstå ..... även om jag inte sympatiserar med den ...... men denna teo-motivationspsykologi i demiurgen är oförståelig.
Överhuvudtaget vad som har anknytning till fixerin g av ideal, vilka förskjuter the inner state of conciousness, kan jag tycka är lite väl.. too much.
Är det halo-lekar eller vad egentligen kvarhåller folk år 2000 att ägna sig så mycket åt de här Mystifications..
Religion har ju tappat mark efter spontana önskemål! , och då får väl de som är fast eller kvar, i mystifications som man kallar för teologi beroende på tid och plats.. gräva djupare för att ändå se någon enda mening med den teism som så ihärdigt myntats att gälla. en kultur dr underkastelsen blivit som en andra hud på offren är väl tryggare och en slav kan väl tänkas sakna sin master, en slav kan tänkas bli förvånad över upptäckten att plötsligt få skymta sin egen identitet, som är oigenkännlig väl efter långvarig fördödmjukelse.. jag vet inte. Det är något sanslöst.
Alla denna trans, regression till den eviga utsatt-känslan på den jävla yttersta kanten hela tiden, dessa telportiva s.k böner.. alla dessa second selves.. ghosty doubles.. astraler och mitt i det ignorans.
Religion har duktigt tagit in och haft sina s.k andliga sessioner med att klyva människan till oförståelse, borde vara motsatta sdom jag också tycker.
Hör här :
... en Fader Alonsoe Benavides ingick i "The Isolita".. mission för att inleda konversation med lokala JomanoIndianer. (komer inte ihåg exakt när i tid) Till prästens förvåning var the tribelmen redan familjära med romersk-katolska ritualismen, med korsen och sessionerna inkl. cath. liturgi .. jag menar..
Och apropå transregression och vad du nämner, vad ska det då syfta til ?! att upprätta parallell-värld.. mer än maktens sötma, att ta makt över annan, det är väl klart att det för fundamentalisterna är först och främst en skam att ens tänka tanken, att ta sig ur. det väldigt possesiva religiösa etablissemangets mantranden, för sig själv är de ju inte värda något.. vem bygger egentligen värdeuppfattningen,.
Det ska ju inte rubbas några cirklar inte.