2013-12-20, 23:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av antonian
Såg precis dokumentären och det är ju verkligen att beröva människan på alla rättigheter. Fattar dock inte varför svt inte går hårdare åt Lena Arenbjörk som ger nå helt sjuka kommentarer och som verkar tycka att äldre människor inte ska få ha ett värdigt liv.

blir så förbannad då hon sitter å skrattar sig nöjd över att de är hon som är AB och det är hon som har all makt.

vart ska man vända sig för att utöva påtryckningar?
Jag har också sett dokumentären.
Alice Babs får inte träffa hennes vänner.
Alice Babs får träffa hennes familj. Hon har tre barn, och antagligen barnbarn också.
Alice Babs förvaltare gör inget som hennes barn inte önskar.
Om hennes barn hade velat att hennes naiva musikvänner skulle träffa henne, så hade de ordnat det.

AB's familj och förvaltare är onda människor som vill skada henne, och isolera henne. Är det sannolikt?
Citera
2013-12-21, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoFuckingMercy
Nu vet jag inte om beslutet från 18/7 i år från IVO (Dnr 8.2-23003/2013) redan finns?
(IVO = Inspektionen för vård och omsorg)

http://minfil.org/s8dee4b8b3/IVOdnr8.2-23003-2013.pdf

Yttrande/Beslut från Nacka Kommun daterat 2013-11-18 rörande IVOs begäran att inkomma med handlingar.

http://minfil.org/Hff6e3bab9/yttrande131118.pdf
Senast redigerad av NoFuckingMercy 2013-12-21 kl. 06:13.
Citera
2013-12-22, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operatanten
Nej, Alice är inte dement.
Ni som påstår detta, har ni träffat Alice det senaste året?
Om inte stfu.

Jo, hon är dement. Min mor träffar henne (dom är gamla väninnor) 2-3 ggr per år och senast beklagade hon sej över att hon inte fått lunch när hon 1 timme innan precis fått lunch.
Hon frågade också min mor 5-6 ggr när hon kommit och varför hon inte hade fått någon glass, ganska charmigt iofs.

Du då, har du träffat Alice? Nä, trodde väl inte det, och ditt språkbruk visar att du inte heller någonsin gjort det, Alice skulle aldrig beblanda sej med dylikt patrask.
Citera
2013-12-23, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumptruck
Jo, hon är dement. Min mor träffar henne (dom är gamla väninnor) 2-3 ggr per år och senast beklagade hon sej över att hon inte fått lunch när hon 1 timme innan precis fått lunch.
Hon frågade också min mor 5-6 ggr när hon kommit och varför hon inte hade fått någon glass, ganska charmigt iofs.

Du då, har du träffat Alice? Nä, trodde väl inte det, och ditt språkbruk visar att du inte heller någonsin gjort det, Alice skulle aldrig beblanda sej med dylikt patrask.

Vem som helst kan påstå vad som helst, och du är inte trovärdig just för att du nämner lunch och glass, det som varit offentliga uppgifter, och framgått av intervjun med Alice.

Ingen i denna härva är trovärdig förrän oberoende granskning görs, och innan Alice själv hörs i domstolen.

Det är för stora ekonomiska värden som tagits ifrån Alice, och det kan inte försvaras. Att bli bestulen ligger inte i någons intresse oavsett vem man är och hur det är ställt med hälsan. För hur var det annars tänkt att de som orsakat Alice detta eländiga slut på livet, skulle försvara sig, när de ställs till svars?

Av vad som framgått ligger det usla relationer till grund för denna sak, den enda begripliga förklaringen till att plåga sin mamma med en förvaltare och isolering. Det liknar hämnd för en taskig barndom och saknad av något som de inbillar sig pengar löser. Eller så handlar saken om någon som kände sig berättigad till något, de inte fick, och inte kunde fixa själv på egen hand!

Men de pengar som förvaltas är Alice pengar och det är det saken handlar om, och inget annat. Allt annat är omskrivningar för att göra en sak som är ful, till att låta vacker!
Citera
2013-12-25, 16:08
Medlem
Undrar hur var Alice B. Julafton ? = ensam + inlåst ?
Eller om Titti och andra hennes barn var med henne ?
Tror att Alice barn tycker att hon är bara ett börda ; belastning för dom
Dom bara räknar hur mycket dom får efter hennes död
Citera
2013-12-25, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Undrar hur var Alice B. Julafton ? = ensam + inlåst ?
Eller om Titti och andra hennes barn var med henne ?
Tror att Alice barn tycker att hon är bara ett börda ; belastning för dom
Dom bara räknar hur mycket dom får efter hennes död
Det finns ingenting kvar att ta. Barnen (främst Titti) har redan egenhändigt plockat ut arvet i förskott. Alice sa ju själv att hon inte har en spänn att köpa glass för!
Citera
2013-12-27, 15:05
Medlem
Pekka-Ukkos avatar
Jag kollade på Birthday och där är hennes adress okänd! Det är ju inte klokt. Kan en förvaltare göra så? Jag tycker att hon är värsta skräcködlan! Jag är inte våldsam av mig men henne skulle jag kunna ge en riktig käftsmäll.

Jag tycker att detta är en skandal utan dess like, att två personer som Alice inte vill befatta sig med styr som maktgalna över hennes liv. Fy fan vilka onda människor det finns!

En ny lag kommer nästa år att folk ska folkbokföras där dom bor.
Citera
2013-12-28, 23:23
Medlem
Grandpas avatar
Med alla FÖR och EMOT behandlingen av vår kära Alice Babs
så kan vi väl alla enas om att hon är värd
ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR
där hon kan sjunga och vara glad,
ta emot dom vänner hon vill ha besök av och
äta den glass hon tycker om!
Citera
2013-12-29, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Med alla FÖR och EMOT behandlingen av vår kära Alice Babs
så kan vi väl alla enas om att hon är värd
ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR
där hon kan sjunga och vara glad,
ta emot dom vänner hon vill ha besök av och
äta den glass hon tycker om!

Ditt inlägg tyder på att attack och förtal går hem, om det sker i större omfattning och inbegriper folk, som folk och fä vill tro bra om. Typ Titti, Bodström och Arenbjörk.

Men är de så trovärdiga som de ger sken av efter det som framkommit?

Eller hur vidrigt kan det bli, med hjälp av rättsväsendet och ansvariga i en kommun?

För en sak är säker, det finns ingenstans att vända sig, för ett offer, när brott slinker igenom tingsrätterna!

Du skriver en liten vers som om det handlade om en debatt, och att det alltid finns två sidor. Det kan jag gå med på om man delar in saken i begreppen; sanning eller lögn. Det är alltid en primär omsorg om andras pengar, i dessa saker när folk avhänds egendom. En omsorg som visas genom att pengar har räknats i andras fickor!

I detta fall är det antingen eller; Sanning eller lögn, inte både och!

Du skriver som om det handlade om ett barn, och som borde få köpa så mycket glass hon vill, och du tycker att hon borde få besök. Men om det är så att Alice bara vill köpa glass, då är det ju ingen fara att arvet förslösas! Eller att behov för förvaltare föreligger i trivialiteter.

Är en person verkligen dement till den grad att man tar allt personen äger i beslag, är det egentligen inte nödvändigt, för personen är så väck att det blir inget större slöseri med pengar, oavsett var den demente personen befinner sig!

För det är enkelt, det är inte dyrt i la la land, var man än befinner sig.

Sanningen är att Alice vet vad hon vill trots sin höga ålder, och det Alice vill har andra tagit sig rätt att förhindra. Det framkom tydligt av intervjun.
Citera
2013-12-29, 13:55
Medlem
Grandpas avatar
Jag vill inte döda debatten men jag TYCKER att Alice är värd ett gott 2014.
Kanske alla skulle skicka ett vykort med GOTT NYTT ÅR så kanske vi får se en bild i tidningen där hon leende badar i vykort? (Önsketänkande!)
Jag står själv på Alice sida och ser gärna att sanningen kommer fram.
Alla som vill henne illa ska försvinna ur hennes liv!
Däremot så har jag lite svårt för att kasta ur mig saker som jag inte är säker på.
Lögner och förtal ska med sanning fördrivas!
Men då måste dom som hävdar sanningen också känna till sanningen!
Jag har ingen sanning!

Hennes adress för eventuella vykort:
Hildur Alice Babs Sjöblom
c/0 Arenbjörk
Högmovägen 31
15168 Södertälje

(Kan även användas till gratulationskort på 90-års dagen den 26:e januari!)
Citera
2013-12-29, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Jag vill inte döda debatten men jag TYCKER att Alice är värd ett gott 2014.
Kanske alla skulle skicka ett vykort med GOTT NYTT ÅR så kanske vi får se en bild i tidningen där hon leende badar i vykort? (Önsketänkande!)
Jag står själv på Alice sida och ser gärna att sanningen kommer fram.
Alla som vill henne illa ska försvinna ur hennes liv!
Däremot så har jag lite svårt för att kasta ur mig saker som jag inte är säker på.
Lögner och förtal ska med sanning fördrivas!
Men då måste dom som hävdar sanningen också känna till sanningen!
Jag har ingen sanning!

Hennes adress för eventuella vykort:
Hildur Alice Babs Sjöblom
c/0 Arenbjörk
Högmovägen 31
15168 Södertälje

(Kan även användas till gratulationskort på 90-års dagen den 26:e januari!)

Bra klargörande.

Det finns alltid en sanning, och ofta begravs sanningen med saker som låter som sanning, eller blir sanning för att vissa intressen driver saker som är omöjliga att bemöta.

I detta fall har Alice mycket emot sig, trovärdiga personer som påstår att hon är dement, personer som har hög trovärdighet, då barn i normalfallet inte tar allt föräldrar äger och anlitar förvaltare när en förälder får stroke.

Ännu värre är att de som agerat för att omhänderta Alice egendom, vet hur ritualen går till i Sverige, intygens förlovade land, där det intygas stup i kvarten utan eftertanke, men att intygen blir värdehandlingar för dunkla intressen. Ett intyg väger tungt i domstol, i brist på annat, och med detta intyg som uppvisades i domstol, var saken avgjord. Intyget och tomma ord om demens och påstådd omtanke räckte för att ersätta ena partens närvaro i saken: Alice.

Alice blev ersatt i tingsrätten av ett intyg och reducerad till ett intyg.
Alice fick inte göra sin röst hörd, för det finns konstig lagstiftning som bjuder in till att bara ta från andra människor, när man vill legalisera ett arvskifte av en levande person.

I tingsrätter döms det på lösa boliner, endast på det parterna framfört på huvudförhandlingen. Det de hade var folk som såg ut som folk flest med ett intyg i näven. De kom i domstolen för att få en dom. Endast ena parten var närvarande. En sak som löstes med ett intyg på demens!

Det finns inga detektiver eller folk som tänker själva i tingsrätterna! De går bara på det material parterna har, och Alice var inte närvarande, eftersom hon är dement!

Jag har sett liknade fall och detta är bara toppen på ett isberg, och detta fall visar hur svårt det är för äldre att hävda sina grundläggande rättigheter, när de får krafter som vet hur rättssystemet kan manipuleras till att göra allt de håller på med till att se ut som om det är lagligt.

Det som skedde i Nacka tingsrätt var att ena parten skaffade lagliga grunder, retroaktivt till ett agerande som var grundlöst/olagligt. Man legaliserade en stöld!
Citera
2013-12-29, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vem som helst kan påstå vad som helst, och du är inte trovärdig just för att du nämner lunch och glass, det som varit offentliga uppgifter, och framgått av intervjun med Alice.

Av vad som framgått ligger det usla relationer till grund för denna sak, den enda begripliga förklaringen till att plåga sin mamma med en förvaltare och isolering. Det liknar hämnd för en taskig barndom och saknad av något som de inbillar sig pengar löser.

Vad snackar du för skit, vad då offentliga uppgifter, om min mor besöker Alice så är det inte alls offentliga uppgifter. Om hon sedan frågar efter sin lunch flertalet gånger fast hon precis ätit lunch så visar det ju bara hur knasig hon blivit, hon minns ju inte vad hon gjort eller sagt för en timme sedan.

Du va mej en otroligt negativ och tjurig gubbe, jag förstår verkligen att inte Alice vill träffa dej, sura griniga gubbar som du stjäl bara energi, det är ju psykopatvarning och stalkervarning på dej.

Och att skriva att Titti med syskon skulle haft en taskig barndom är rent skitsnack och förtal, jag själv träffade dom ganska ofta i barndomen (genom min mor som hälsade på Alice då och då)och dom var hur normalt glada som vilken annan svensk unge som helst. Du försöker bara sprida lögner och skit om Alice och hennes barn, du borde skämmas, jävla skitgubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in