Citat:
Ursprungligen postat av
-=Magnus=-
Ursprungligen postat av Narkomat
Menar du att du har flera lägenheter som du inte hyr ut, som står tomma?
När kan du sälja av dessa? Flera ännu ej färdigbyggda lägenheter som du lagt handpenning på och förbundit dig att betala slutlikvid på allt medan du räknar med att priserna ska fortsätta ticka uppåt?
Hur resonerade du när du gjorde den kalkylen?
Det kanske spelar roll när man skriver det bindande avtalet?? Om man gör det ett år efter EJ-BINDANDE-BOKNING, och marknaden gått upp 13% under detta år, kanske risken inte är så svindlande idiot-hög som du försöker antyda?
Således, jag ligger mellan 10-17% plus på dessa i dagsläget, de ska säljas kommande 6 månaderna. Risken jag tagit är att marknaden fullständigt imploderar och faller -30% under de 6-9 månader mellan bindande avtal - försäljning. Då förlorar jag 1,2 miljoner på satsade 400.000, om marknaden är status quo kommande 6 månader tjänar jag 1,2 miljoner på satsade 400.000, jag tycker nog att oddsen är på min sida, ett plötsligt fall på -30% finns inte på kartan före juni 2014 medans chansen för status quo är ganska god anser jag.
Sammanfattningsvis ser det ut som jag gör 300% vinst på satsade pengar till väldigt låg risk. Att jag förlorar en administrativ bokningavgift på 5.000:- per lägenhet om man hoppar av bokning är småpotatis i sammanhanget.
.