2013-11-10, 19:39
Medlem
MasterBaits avatar
Falukorv = Äcklig men hyfsat smaklöst för att kunna proppa i sig ibland.

Spaghetti Carbonara = Äckligaste pastarätten.

Sushi = Trist, men ok nån gång ibland.

Pekinganka = Har ätit flera ggr både här, i Europa o i Kina. Ingen höjdare. Hyfsat gott men fruktansvärt överskattat.
Citera
2013-11-10, 22:05
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Falukorv = Äcklig men hyfsat smaklöst för att kunna proppa i sig ibland.

Spaghetti Carbonara = Äckligaste pastarätten.

Sushi = Trist, men ok nån gång ibland.

Pekinganka = Har ätit flera ggr både här, i Europa o i Kina. Ingen höjdare. Hyfsat gott men fruktansvärt överskattat.

Nja, personligen tycker jag falukorv får lite väl mycket skit ibland. Visst, det är knappast någon delikatessmat som man kan bjuda på vid fint besök. Men den fungerar utmärkt till snabba och enkla rätter. Själv tycker jag korv Stroganoff kan vara riktigt gott.

Sushi kan vara riktigt gott, men det kräver att råvarorna som används håller hög kvalité.

Jag håller däremot med lite om Carbonara, jag tycker det är gott, men det finns så många andra godare pastarätter.
Citera
2013-11-11, 21:44
Medlem
Havskräftor
Ostron
Risotto (på Aborioris)
Champagne
Lövbiff
Citera
2013-11-11, 22:20
Medlem
TheBITs avatar
Curry är riktigt överskattat. Fläskkött och kyckling toppar även dom. MÄRG får man inte glömma, tvi vale.
Citera
2013-11-12, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Havskräftor
Ostron
Risotto (på Aborioris)
Champagne
Lövbiff

Lövbiff? Det är väl inte speciellt högt skattat så hur kan det då vara överskattat?
Citera
2013-11-12, 20:00
Medlem
_Dante_s avatar
Kräftor!

Jobbiga att sitta o pilla med och smakar ofta likt de dylevande asätare de är!

Äter hellre räkor alla dagar i veckan!
Citera
2013-11-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Lövbiff? Det är väl inte speciellt högt skattat så hur kan det då vara överskattat?

Det säljs i drivor och det är tyvärr inte helt ovanligt att servera som "finmat", när svenskar skall få besök.
Citera
2013-12-21, 09:22
Medlem
Joltiss avatar
Bacon! Det verkar ju vara värsta grejen på Internet. Fettdrypande och salt, hu...
Likaså Nutella, söt smörja.
Läsk i allmänhet, speciellt cola. Sött och jävligt.
Citera
2013-12-21, 10:30
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joltis
Bacon! Det verkar ju vara värsta grejen på Internet. Fettdrypande och salt, hu...
Likaså Nutella, söt smörja.
Läsk i allmänhet, speciellt cola. Sött och jävligt.

Men bacon, jägarbacon (tjockare) speciellt år ju underbart. Och sidfläsk av alla sorter.

Men nutella, och även om du inte tog upp det messmör är märkliga produkter. Inte värt pengarna enligt mig.

Läsk är för barn, undantaget om man ska blanda till en grogg. Men även då är det tvivelaktigt om det tillför något. Fruktjuice är klart bättre.

Dock är jag fast på lipton ice tea om det är varmt ute. Fattar inte varför kallt te ska vara gott, men det är det tycker jag.

Lite roligt är att vi älskar kräftor, tex turkiska går åt. Men jag frågade om dom på en lokal restaurang där (Turkiet) och det visade sig att dom inte befattar sig med sånt (inte den restaurangen i alla fall). Tydligen ses det lite som att käka "avfallskvarnar" om jag fattade det rätt. Lite språkförbistringar rådde dock.
Citera
2015-06-09, 17:41
Medlem
Revbensspjäll. Bara ben....
Citera
2015-06-09, 17:48
Medlem
thewellovedones avatar
Lax! I synnerhet gravad lax.
Citera
2015-06-09, 20:20
Medlem
JoeDevolas avatar
Klockan 17:41 idag spårade den här tråden ur fullständigt!

Vit tryffel har jag aldrig smakat. Den svarta tryffeln har jag smakat rätt många gånger, utan att bli riktigt klok på hur den kan vara så populär. Kaviar och löjrom är gott, men även det är överskattat i mitt tycke.

Hummer är havets tråkmåns. Jag är evigt tacksam att det är strömmingen som är billig och hummern som är dyr och inte tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in