2013-12-20, 16:31
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Guldfisken Borgar såg ett gråblått överkast.
Tittar man på bilderna så ser man ett grått och ett blått täcke.
Mer än så kan man inte begära från en konstapel som inte är expert.
Vad har människan gjort för att benämnas som "guldfisk"?
Kan du upplysa en okunnig stackare om vad som ligger till grund för detta?
Citera
2013-12-20, 16:34
Medlem
MrsMagoos avatar
Så såg det ut då Fredrik hade bäddat fint i Marinas sovrum som då va låst och det andra svarta påslakanet va alltså i emballaget.
http://www.bild.me/bild.php?file=1771554Namnl_st-1.jpg

Är det samma slags rep som använts till emballaget?
http://www.bild.me/bild.php?file=9329506Namnl_st-3.jpg
Citera
2013-12-20, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jaha, okej.
Det har tidigare i tråden sagts att det var "överlagt mord".
"Det här har han planerat länge".
"Dumpningsplatsen var noga utvald".
"Han har rekognoserat".
Etc. etc.

Men visst,
ska vi då säga att det var dråp i hastigt mod?

Om man känner till trakten,
så vet man att om man svänger vänster, kommer man längre in i skogen.
Om man svänger höger, ökar bebyggelsen.
Vilket håll skulle du svängt åt, om du ville dumpa ett lik?

Det är också lite märkligt att han inte tänker klart längre, när han åker från BP.
Han som är så kallsinnig, och dessutom har ordnat till det med hasande presenningar, skottkärror på ramper, kluriga SMS-frågor osv.

Man kan nästan tro att det handlar om en helt annan person.

Det finns ju några mellanlägen mellan att ett brott planerats i ett halvår med alla detaljer, och ett oplanerat dråp i hastigt mod utan att något är planerat.

Jag tror att händelserna under dan den 27 är utlösande faktor. Kan tänka mig att han under en tid varit irriterad över sin situation, gå där som en dräng och bo på nåder och höra Marina tjata om att han ska flytta. Oönskad. Hon har pengar, hus, resor, familj, vänner - han har precis ingenting. Kan tänka mig att han kokar inombords under eftermiddan, kvällen och eldar upp sig till ursinne. Hon sabbar hans liv o förtjänar minsann att dö. Och det kan han ju tjäna ett par kronor på också. Så jag tror han tänker ut en plan där under kvällen. Han inväntar att hon ska gå o lägga sig och somna innan han sätter den i verket. Utifrån sina promenader i omgivningen känner han till svårtillgängliga vägar dit han kan ta kroppen, men han kanske inte vet exakt plats där han tänker dumpa den. Hade han planerat detta i månader hade han förstås sett ut en plats i förväg.

Så tror jag, därmed inte sagt att nån annan tror likadant. Du vet, vi är fler än en som tror Fidde är skyldig men vi kanske inte har exakt samma bild av hur det gick till. Så du får nog leva med att du kan få lite olika svar.

Ang hans kallblodighet - han är kallblodig när han skjuter henne, och packar in henne i en presenning som han kanske t o m gått och rotat fram medan hon sitter och chattar på kvällen .

Men nog stiger säkert adrenalinnivån även hos honom under ett sånt här förlopp. Helt oberörd är han nog inte. Om inte annat är han förstås nervös för egen del, det vore ju synd om honom om han till råga på allt ska åka in i fängelse när hans liv är så himla motigt och förstört pga Marina.
Citera
2013-12-20, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Så såg det ut då Fredrik hade bäddat fint i Marinas sovrum som då va låst och det andra svarta påslakanet va alltså i emballaget.

Lika vitt rep på första på väggen som på andra på snaran?
Citera
2013-12-20, 18:16
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Här menar jag att FS ljuger. Och den som ser det bör ta sig en funderare på vid hur många fler tillfällen FS ljuger, och varför han ljuger. Orsaken stavas s k u l d. F.ö. blev jag litet illamående av dina informativa inlägg igår. Och hoppas innerligt att familjen inte läser FS-kramarnas alster i denna tråd. Det går att bli illamående för mindre. M som prostituerad etc. (sagt av en person som säger sig högakta M@arina).
Nej, det kan inte direkt vara en höjdare för familjen att behöva ta del av. Nu tror jag
förstås att man nogsamt undviker att uppsöka tråden ifråga.
Man kan förresten påminna om existensen av följande:
Citat:
4 § Förtal av avliden skall medföra ansvar enligt 1 eller 2 §, om gärningen är sårande för de efterlevande eller den eljest, med beaktande av den tid som förflutit sedan den avlidne var i livet samt omständigheterna i övrigt, kan anses kränka den frid, som bör tillkomma den avlidne.
Citera
2013-12-20, 18:21
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Vi har den försvunna "filofaxen" också. Som var stor som en bordskalender och som syns uppslagen på polisens egna bilder tagna efter att den skulle ha försvunnit.

Åh, glömde frånvaron av likhundsmarkering. Döda kroppar börjar ju utsöndra doftämnen som avsätts på föremål som är i kontakt med kroppen. Att inget sådant fanns i rummet anses enligt resningsansökan bevisa att kroppen flyttas så fort att dådet måste ha varit förberett. Att doftämnena avsattes på madrasser o sängkläder som också avlägsnats - tja, man tänkte väl inte på det....
Har kroppen avlägsnats inom 20 minuter bildas ingen likdoft = välplanerat mord av FS
som sedan fraktade bort liket snabbt.
Citera
2013-12-20, 18:32
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Har kroppen avlägsnats inom 20 minuter bildas ingen likdoft = välplanerat mord av FS
som sedan fraktade bort liket snabbt.
Ibland har hundar en dålig dag, så jag skulle inte ta för givet att FS var så snabb, även fast det naturligtvis kan vara frågan om en kvarts verk med bortforslingen.
Senast redigerad av KluvenTunga 2013-12-20 kl. 18:41. Anledning: Nån tomte måste gått på julglöggen - 1.06?
Citera
2013-12-20, 18:34
Medlem
Grandiosos avatar
(FUP sidan 912):

"Emelie uppger på fråga att Fredrik plötsligt tryckte ner henne på sängen så att hon hamnade på rygg. Fredrik lade sig över henne och höll ena armen över hennes bröst och axlar. "Han höll samtidigt i armarna. Jag vet inte hur, men han lyckades fort, med andra armen, dra ner sina skinnbrallor och dra upp min kjol." Emelie uppger att hon själv blev så chockad att hon inte gjorde motstånd. "Jag var ju så nere. Jag ville inte, men kom inte loss heller."
Emelie uppger att det hela gjorde ont. "Fredrik är stor även där." Emelie uppger att Fredrik kom fort i henne. "Jag bara låg och gjorde inte så mycket motstånd. Skrek inte och sa inte nej heller. Blev så chockad. Det gick så fort"

Emelie uppger att hon blev rädd för Fredrik och hon förstod ingenting. "Jag berättade aldrig för någon vad som hade hänt." Emelie hade uppsökt MVC i Alingsås och blivit undersökt någon dag efteråt. Hon hade också tagit ett "dagen efter piller."
Citera
2013-12-20, 18:46
Medlem
Finlisas avatar
Skulle inte fs släppas idag? Har för mej att några få postare trodde det.
Citera
2013-12-20, 18:48
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Hänger det inte samma typ av rep i hennes rum? översta bilden...vid morgonrocken och piskan (?)
EDIT: tvåa på bollen
Citera
2013-12-20, 18:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Hänger det inte samma typ av rep i hennes rum? översta bilden...vid morgonrocken och piskan (?)
EDIT: tvåa på bollen
I så fall hade GM inga problem med att hitta repet.
Citera
2013-12-20, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Skulle inte fs släppas idag? Har för mej att några få postare trodde det.
Jo, det skulle köras stort race på häktningsförhandling idag enligt FS fanclub i tråden. Advokat Hansson skulle visa var skåpet ska stå och sätta press på åklagaren om smygmobiler och annat. FS skulle få fira jul hemma. Av detta blev intet. Advokat Hansson o hans klient medgav vidare häktning utan någon förhandling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in