2013-12-20, 15:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Kände du inte igen någonting då?
Nej
Vad är det för fläck vad är det för typ utav fläck då?
Ja det vet jag inte, inte en aning.
Vad får du det till då?
Ja det vet jag inte.
Känner du inte igen någonting här?
Nej, det gör jag inte.
Men vad upplever du vad det är för typ utav material i fläcken?
Va?
Vad är det för typ utav material i fläcken eller?
Vet inte jag ser inte vad det är för någonting jag ser att det är en fläck på någonting, men vad
det är för någonting har jag inte en aning om.

Det är blod.
Okej, ja det tycker inte jag att det ser ut som men.
Men det är blod, och det är ganska stort som du ser. Kan du gissa vart det blodet finns
någonstans?
Inte en aning.
Varför tror du att vi har fotograferat och hittat det?
Ja, jag vet inte.
Madrassen då? Känner du igen madrassen?
Vilken madrass?
Den som är …
… är det en madrass?
Ja
Okej, nej.
Det kallas för blodbesudling det här men jag skulle närmast vilja kalla det blodpöl om
jag får uttrycka det lite starkt det är väldigt mycket blod.
Förhör med Svensson, Leif Fredrik; 2011-03-31 09:16 diarienr: 1400-K126753-10
1020
(hostar) okej
Och madrassen har du aldrig sett?
Nej inte så ja … nej inte så.
Tänk efter en gång till Fredrik om du inte har sett det här någon gång tidigare.
Det har jag inte.
Det är alltså bild nummer 9 och nummer 10 som jag har visat för Fredrik och
advokaten. Så nu visar jag bild nummer 14 och bild nummer 15, känner du igen
någonting utav detta? Kommentera bild nummer 14 först, jag vill gärna att du har den
på bordet.

http://www.bild.me/bild.php?file=9986305Namnl_st-2.jpg
Citera
2013-12-20, 15:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det vet jag inte. Kanske finns fler modeller än just SAAB som det är så med dessutom, det har jag ingen koll på.
Vissa parkerar med växeln i senaste körriktning. Andra parkerar med växeln i nästkommande körriktning, så att man inte kör in i hinder i senaste körriktning om man råkar ha i kopplingen vid start. Lupon var parkerad med växeln i senaste körriktning, så det tyder på att siste föraren i båda bilarna inte var samma.
Citera
2013-12-20, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vissa parkerar med växeln i senaste körriktning. Andra parkerar med växeln i nästkommande körriktning, så att man inte kör in i hinder i senaste körriktning om man råkar ha i kopplingen vid start. Lupon var parkerad med växeln i senaste körriktning, så det tyder på att siste föraren i båda bilarna inte var samma.

Då måste det vara ett tecken på FS oskuld då, enligt MrsMagoo ?
Citera
2013-12-20, 15:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Kia tog fram foto nr. 7 och sade, "om det inte var en kvinna som körde bilen, så skulle
jag kunna tänka mej att det skulle kunna vara han, om han har håret uppsatt på det
viset"

Foto nr. 7 är Svensson, Fredrik
http://www.bild.me/bild.php?file=9337719Namnl_st-3.jpg

Intressant eftersom dom 10 i fotokonfrontationen är lika varandra allihop.
Så det va en fullträff av vittnet KH.
Citera
2013-12-20, 15:56
Medlem
Citat:

Det kan också vara så att föraren hade som vana att lägga i backen när bilen har parkerats. Det tyder på att siste föraren i båda bilarna var samma.
Citera
2013-12-20, 16:01
Bannlyst
Citat:
Varför skulle han medge det? Skuldfrågan är långt från klar. Nu har åklagaren hunnit ta ställning till bevisningen som advokaten presenterade 6 december.
Det här skrev du igår när jag tippade att advokaten medger häktning. Har du ringt Hansson och frågat varför han medgav det?
Citera
2013-12-20, 16:08
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej
Vad är det för fläck vad är det för typ utav fläck då?
Ja det vet jag inte, inte en aning.
Vad får du det till då?
Ja det vet jag inte.
Känner du inte igen någonting här?
Nej, det gör jag inte.
Men vad upplever du vad det är för typ utav material i fläcken?
Va?
Vad är det för typ utav material i fläcken eller?
Vet inte jag ser inte vad det är för någonting jag ser att det är en fläck på någonting, men vad
det är för någonting har jag inte en aning om.

Det är blod.
Okej, ja det tycker inte jag att det ser ut som men.
Men det är blod, och det är ganska stort som du ser. Kan du gissa vart det blodet finns
någonstans?
Inte en aning.
Varför tror du att vi har fotograferat och hittat det?
Ja, jag vet inte.
Madrassen då? Känner du igen madrassen?
Vilken madrass?
Den som är …
… är det en madrass?
Ja
Okej, nej.
Det kallas för blodbesudling det här men jag skulle närmast vilja kalla det blodpöl om
jag får uttrycka det lite starkt det är väldigt mycket blod.
Förhör med Svensson, Leif Fredrik; 2011-03-31 09:16 diarienr: 1400-K126753-10
1020
(hostar) okej
Och madrassen har du aldrig sett?
Nej inte så ja … nej inte så.
Tänk efter en gång till Fredrik om du inte har sett det här någon gång tidigare.
Det har jag inte.
Det är alltså bild nummer 9 och nummer 10 som jag har visat för Fredrik och
advokaten. Så nu visar jag bild nummer 14 och bild nummer 15, känner du igen
någonting utav detta? Kommentera bild nummer 14 först, jag vill gärna att du har den
på bordet.

Nog enda människan i världen med synen i behåll som inte fattar vad det är för slags fläck.
Den här otäckingens slingrande hit och dit, hans uppenbara ljugande och förnekande av
sin skuld, påminner i mångt och mycket om hur den riksbekante kinesinfluerade
hälsingelänningen MA betedde sig för att undkomma sitt mord på Linda Chen.
Fast så här ser det väl överlag ut i förhörsrummen när misstänkta mördare försöker
slingra sig undan.
Det är verkligen inget avundsvärt jobb att arbeta som förhörsledare och ställas inför
sånt pack gång efter annan. Allesammans har min fulla beundran onekligen.
Citera
2013-12-20, 16:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det här skrev du igår när jag tippade att advokaten medger häktning. Har du ringt Hansson och frågat varför han medgav det?
Nej,det har jag inte gjort.

Har du tagit ställning till om åklagaren begick tjänstefel när han diskade vittnet RJ?
Citera
2013-12-20, 16:10
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Här menar jag att FS ljuger. Och den som ser det bör ta sig en funderare på vid hur många fler tillfällen FS ljuger, och varför han ljuger. Orsaken stavas s k u l d. F.ö. blev jag litet illamående av dina informativa inlägg igår. Och hoppas innerligt att familjen inte läser FS-kramarnas alster i denna tråd. Det går att bli illamående för mindre. M som prostituerad etc. (sagt av en person som säger sig högakta M@arina).
Citera
2013-12-20, 16:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kia tog fram foto nr. 7 och sade, "om det inte var en kvinna som körde bilen, så skulle
jag kunna tänka mej att det skulle kunna vara han, om han har håret uppsatt på det
viset"

Foto nr. 7 är Svensson, Fredrik
http://www.bild.me/bild.php?file=9337719Namnl_st-3.jpg

Intressant eftersom dom 10 i fotokonfrontationen är lika varandra allihop.
Så det va en fullträff av vittnet KH.
Innan dess hade hon sagt att det var en kvinna. "Om det var en man, vilken av dessa var det då", frågade polisen och visade 10 foton av män, varav sex hade hår i ansiktet.
Citera
2013-12-20, 16:14
Medlem
MrsMagoos avatar
Kia fick se fotokollaget bestående av tio (10) fotografier av olika män med långt hår. Ett fotografi per A4-sida.

Kia tittade igenom bilderna och tog fram foto nr. 2 och 6 och sade att dessa påminner lite om den gående mannen.
Hon tog sedan fram foto nr. 7 och sade att även han är lite lik den gående mannen, " profilbilden känns lite bekant".
Efter en stund sade Kia att foto nr. 2 och 6 nog är de som är mest lika den gående mannen.
Hon menade att det var mycket svårt och förklarade att hon inte är säker på detta, men hon
tyckte att den gående mannen såg ut "något åt det här hållet".

viset"

Frågan är väl mer om Fredrik hade hår i ansiktet den 28 juli 2010 och inget annat.

http://www.bild.me/bild.php?file=3275000Namnl_st-1.jpg
Väldigt mycket olika färger på håret har han på denna bilden i alla fall, och hår i ansiktet.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-20 kl. 16:22.
Citera
2013-12-20, 16:15
Bannlyst
Citat:
Nej,det har jag inte gjort.

Har du tagit ställning till om åklagaren begick tjänstefel när han diskade vittnet RJ?
Det gör jag när det tas upp i rättegången har jag berättat. Det kan finnas flera felkällor, den största är du.
Tror du att Hansson tycker bevisningen räcker för fortsatt häktning, eller prioriterade han julklappsshopping?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in