2013-12-19, 18:01
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Ja, hoppas att det funkar för det är ett par grymma skor. Är de i vintage oak precis som de på GG:s hemsida?

Exakt - vintage oak, vilket ger än mer anledning att hålla tummarna...
Senast redigerad av hoodog 2013-12-19 kl. 18:04.
Citera
2013-12-20, 09:04
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Ajaj, det verkar verkligen bli på håret i det här fallet. I EG82 har jag nämligen UK 9, medan jag i 202/184/888 har UK 9,5. I Vass U/F har jag 43-43,5 och i C&J 337/348/325 har jag också UK 9. Generellt kan man säga att jag har rätt smala fötter så jag kan ofta gå ned i storlek med E-vidd, utan att det blir problem... Nåväl, jag får helt enkelt hålla tummarna! För, som sagt, det är ett riktigt par vackra basskor att ha i garderoben...

Egentligen en rätt ointressant diskussion, men har svårt att hitta något slags logik i EGs numrering av sina läster. C&J håller sig i vart fall inom ett rätt snävt område, medan EG uppenbarligen numrerar mellan 82 och 888 (eller om det senaste kanske ska ses som 88(8) som en variant av 82).
Citera
2013-12-20, 10:08
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Egentligen en rätt ointressant diskussion, men har svårt att hitta något slags logik i EGs numrering av sina läster. C&J håller sig i vart fall inom ett rätt snävt område, medan EG uppenbarligen numrerar mellan 82 och 888 (eller om det senaste kanske ska ses som 88(8) som en variant av 82).

Jo, men jag är rätt säker på att de som ligger bakom lästerna har något uttänkt system för namngivningen... Som jag förstår det utvecklades tex 82 och 888 ur 88 och 808, så där finns det säkert något form av tänk bakom.

Själv har jag ofta funderat på vad som ligger bakom G&G:s (till synes) oförklarliga lästnamn (TG73, DG70, MH71, GG06, KN14). Jag gissar på att de två bokstäverna står för upphovsmannen (tex "TG" = Tony Gaziano och "DG" = Dean Girling), medan siffrorna bara står för ett löpnummer av något slag. Men det är en ren gissning från min sida.
Citera
2013-12-20, 10:49
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Jo, men jag är rätt säker på att de som ligger bakom lästerna har något uttänkt system för namngivningen... Som jag förstår det utvecklades tex 82 och 888 ur 88 och 808, så där finns det säkert något form av tänk bakom.

Själv har jag ofta funderat på vad som ligger bakom G&G:s (till synes) oförklarliga lästnamn (TG73, DG70, MH71, GG06, KN14). Jag gissar på att de två bokstäverna står för upphovsmannen (tex "TG" = Tony Gaziano och "DG" = Dean Girling), medan siffrorna bara står för ett löpnummer av något slag. Men det är en ren gissning från min sida.

De andra kanske är misslyckade läster, vilket således innebär att TG73 har föregåtts av sjuttiotvå stycken mejselläster.
Citera
2013-12-20, 12:33
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:

Jag har läst exakt vad det stod för men orkar inte leta upp det, vi får väl vänta tills AlisterG svarar

Har iaf ett svagt minne av att TG73 är Tony Gaziano + födelseår, DG70 är Dean Girling + födelseår, GG06 är Gaziano Girling + året då företaget startade och KN14 är vägnamnet på en väg till Kettering.
Citera
2013-12-20, 12:39
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Jag har läst exakt vad det stod för men orkar inte leta upp det, vi får väl vänta tills AlisterG svarar

Har iaf ett svagt minne av att TG73 är Tony Gaziano + födelseår, DG70 är Dean Girling + födelseår, GG06 är Gaziano Girling + året då företaget startade och KN14 är vägnamnet på en väg till Kettering.

Ah, det borde man ju fattat själv.
Citera
2013-12-20, 12:52
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Ah, det borde man ju fattat själv.

Absolut. Den tog man ju direkt
Citera
2013-12-20, 13:45
Medlem
Någon som har erfarenhet från färgen espresso som är på C&J Hallam suede? Hur skiljer den sig mot t.ex. C&J:s dark brown suede?
Citera
2013-12-20, 15:02
Medlem
Kopparstadens avatar
Woohoo! Fick precis meddelande att mina EG Galway MTO är på ingående. Tyvärr är jag bortrest till efter jul så det blir inga bilder på en vecka
Citera
2013-12-20, 15:19
Medlem
zala's avatar
Citat:
Woohoo! Fick precis meddelande att mina EG Galway MTO är på ingående. Tyvärr är jag bortrest till efter jul så det blir inga bilder på en vecka
Vilka material har du valt?
Citera
2013-12-20, 16:06
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Vilka material har du valt?

Dark oak inklusive skaftet, dubbel dainite på läst 82.
Citera
2013-12-20, 16:08
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:

Förstår känslan. Fick just besked om att Fedex levererat mina Vass i museum calf till kontoret och jag har ingen möjlighet att hämta dem förrän efter jul. Blandade känslor 😄😣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in