2013-12-20, 20:41
Medlem
Rippless avatar
Smörjde in mina chelsea boots med neutral skokräm som bara vårdar. Efter några doser så har en vit hinna lagt sig över skorna. Hur löser jag detta?
Citera
2013-12-20, 21:12
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Smörjde in mina chelsea boots med neutral skokräm som bara vårdar. Efter några doser så har en vit hinna lagt sig över skorna. Hur löser jag detta?

Förmodligen har du lagt på för tjocka lager med kräm så prova att borsta dem ordentligt och om det inte hjälper så får du strippa dem på all kräm och börja om.
Senast redigerad av Kopparstaden 2013-12-20 kl. 21:42.
Citera
2013-12-20, 21:15
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Förmodligen har du lagt på för tjocka lager med kräm så prova att borsta dem ordentligt och om det hjälper så får du strippa dem på all kräm och börja om.

Strippa = ta bort med bensin?
Citera
2013-12-20, 21:23
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Strippa = ta bort med bensin?

Eller lädertvål/läderschampoo/lexol osv.
Citera
2013-12-21, 18:54
Medlem
Kopparstadens avatar
Köpte precis en julklapp till mig själv. Ett par svarta G&G Oxford på GG06...äger bara en svart oxford men den passar tyvärr inte särskilt bra med mitt höga insteg så jag har tänkt köpa en ny i över ett år men inte kunnat bestämma mig. Nu la Spoo på SF ut ett gäng G&G för 599 USD inkl skoträ och frakt så då kunde jag inte låta bli

Bilder på skon från G&Gs hemsida:
http://www.gazianogirling.com/collections/shoes/products/oxford
Senast redigerad av Kopparstaden 2013-12-21 kl. 19:09.
Citera
2013-12-21, 19:18
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Köpte precis en julklapp till mig själv. Ett par svarta G&G Oxford på GG06...äger bara en svart oxford men den passar tyvärr inte särskilt bra med mitt höga insteg så jag har tänkt köpa en ny i över ett år men inte kunnat bestämma mig. Nu la Spoo på SF ut ett gäng G&G för 599 USD inkl skoträ och frakt så då kunde jag inte låta bli

Schysst! Slipper du undan tull på dem är det ett riktigt kap (och så klart bra även då). Han hade bara ett par i min storlek (har F-vidd i G&G) och det var Antibes i vintage oak. Fina och så, men är inte överförtjust i loafers så bestämde mig för att hoppa.
Citera
2013-12-21, 19:46
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Schysst! Slipper du undan tull på dem är det ett riktigt kap (och så klart bra även då). Han hade bara ett par i min storlek (har F-vidd i G&G) och det var Antibes i vintage oak. Fina och så, men är inte överförtjust i loafers så bestämde mig för att hoppa.

Fanns ju rätt många i min strl men inga modeller/färger som jag kände för 100%. Hade gärna köpt Antibes om den var i mocka, loafers i läder känns lite "gubbigt" för min del. Rothschild och Hove är ju också fina men tycker de gör sig bättre i Vintage Oak än i Vintage Chestnut.

Känns iaf grymt roligt att jag fick tag på ett par oxfords äntligen. Dessa G&G och EG Chelsea är väl de två jag helst ville ha med kunde inte motivera mig att köpa dem med tanke på hur sällan jag använder svarta skor. Kanske blir oftare nu när jag får ett par som passar bra
Citera
2013-12-21, 19:50
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Woohoo! Fick precis meddelande att mina EG Galway MTO är på ingående. Tyvärr är jag bortrest till efter jul så det blir inga bilder på en vecka

Jag har väntat med spänning på de där hel-DOAK Galwaysen... De kommer bli helt fantastiska! Jag väntar mer stor spänning på bilder i tråden.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG

...och grattis till en riktigt fin julklapp! Nu blir det förhoppningsvis både du och jag som sportar GG06 i den här tråden - jag väntar fortfarande på mina Harrows...

Som svar på Alisters "fråga": Spoo skickar alltid sina grejer med fullständig tulldeklaration, så jag tror dessvärre du får budgetera med moms + tull på ditt pris. Men trots detta är det ändå ett bra köp!
Citera
2013-12-21, 20:22
Medlem
Kopparstadens avatar
[quote=hoodog|46694879]Jag har väntat med spänning på de där hel-DOAK Galwaysen... De kommer bli helt fantastiska! Jag väntar mer stor spänning på bilder i tråden.

...och grattis till en riktigt fin julklapp! Nu blir det förhoppningsvis både du och jag som sportar GG06 i den här tråden - jag väntar fortfarande på mina Harrows...
[/QUOTE

Ja, jäklar vad de dröjt. Har varit nära och kräva tillbaka pengarna flera gånger men hoppet är ju det sista som överger en. Tror också att de kommer att bli helt fantastiska

GG06 är det inte jättemånga som har verkar det som. De flesta som köper G&G dras ju till de mejslade lästerna. När jag får dessa så har jag skor på DG70, TG73, MH71 och GG06.
Citera
2013-12-22, 13:14
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Jag har väntat med spänning på de där hel-DOAK Galwaysen... De kommer bli helt fantastiska! Jag väntar mer stor spänning på bilder i tråden.

Som svar på Alisters "fråga": Spoo skickar alltid sina grejer med fullständig tulldeklaration, så jag tror dessvärre du får budgetera med moms + tull på ditt pris. Men trots detta är det ändå ett bra köp!

Momsen har jag förstås kläm på, men vad är tullsatsen?
Vad multiplicerar jag hans pris med för att få pris inkl tull och moms?
Är bra sugen på Hove...
Citera
2013-12-22, 13:25
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC
Momsen har jag förstås kläm på, men vad är tullsatsen?
Vad multiplicerar jag hans pris med för att få pris inkl tull och moms?
Är bra sugen på Hove...

Tullsatsen för skor är 7-17% men jag har ingen aning om vad som avgör vad det blir. Momsen betalas på hela beloppet. Om de använder 17% kostar skorna 5800 kr.
Citera
2013-12-22, 13:44
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Tullsatsen för skor är 7-17% men jag har ingen aning om vad som avgör vad det blir. Momsen betalas på hela beloppet. Om de använder 17% kostar skorna 5800 kr.

Tack.
Dit kom jag oxå via Tullverkets hemsida.
5 800kr är helt OK för G&G med trä förstås.
Lite orolig att jag egentligen borde ha F-vidd, men...
Går ju alltid att lästa ut något om behov uppstår.
Eller sälja vidare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in