2013-12-19, 18:22
Medlem
tjenare.knugens avatar
Hej!

Använder Multibit som min wallet, och undrar vilken fil det är jag ska ta backup på.
Har tagit backup på en fil som heter "multibit.key" och en som heter "multibit.wallet" och lagt upp dessa i Dropbox. Har jag gjort rätt?
Citera
2013-12-19, 20:07
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Vad skattar ni för vinst? Är det 30%?
Citera
2013-12-19, 20:52
Medlem
Tresbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose

Till vem har du tänkt att man ska betala skatt?
Citera
2013-12-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espelir
Jag försökte föra över BTC från dem till en annan adress i förrgår, vilket bara än sålänge har resulterat i att de inte finns kvar på mitt konto på Kapiton, och de har inte kommit fram på min mottagaradress. Skickade ett mail till dem samma dag efter det gått 7-8 timmar, men inget svar än.

Någon som varit i kontakt med dem den senaste veckan? Det postas ju inga nyheter på hemsidan och inga trades görs ju..

Det går inte att föra ut bitcoins, och uttag till bankkonto tar enligt uppgift från flera användare >10 dagar i nuläget, men jag har hört från folk jag känner som faktiskt fått ut SEK så nyligen som för en vecka sedan, så viss verksamhet finns fortfarande.

Enligt vad som skrivits på sajtens egen nyhetsfeed så jobbar dom ju vidare med problemen, men bara det faktum att de suttit på innestående medel i en månad utan att folk kunnat handa under de stora rasen gör ju att stora värden kan ha gått förlorade för kunderna, även om de i slutändan kommer igång igen.
Citera
2013-12-19, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tresb

Lämpligtvis till skattemyndigheten i det land där man är medborgare.
Citera
2013-12-19, 22:08
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:

Vad tänkte du på? Tänkte på om SKV har skattat folks vinster redan, då
kanske någon vet vad som blev över = )
Citera
2013-12-19, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
30% ska man skatta, ja, men har svårt att se hur dom ska kunna kontrollera att det är en vinst. Man kan ju lika gärna säga att man sålt bitcoins med förlust.
Citera
2013-12-19, 23:02
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj
30% ska man skatta, ja, men har svårt att se hur dom ska kunna kontrollera att det är en vinst. Man kan ju lika gärna säga att man sålt bitcoins med förlust.

Förutsatt att någon ö.h.t. frågar varifrån pengarna kommer, vilket lär vara liten risk så länge du inte tjänat enorma summor.
Citera
2013-12-19, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toe
Det går inte att föra ut bitcoins, och uttag till bankkonto tar enligt uppgift från flera användare >10 dagar i nuläget, men jag har hört från folk jag känner som faktiskt fått ut SEK så nyligen som för en vecka sedan, så viss verksamhet finns fortfarande.

Enligt vad som skrivits på sajtens egen nyhetsfeed så jobbar dom ju vidare med problemen, men bara det faktum att de suttit på innestående medel i en månad utan att folk kunnat handa under de stora rasen gör ju att stora värden kan ha gått förlorade för kunderna, även om de i slutändan kommer igång igen.

Ja jo, men frågan är ju vad de håller på med - att det krångar och att saker händer man inte hade planerat för kan jag absolut förstå, inget fel med det. Men jag har som sagt skickat en support-ticket till dem för två dagar sedan som de inte svarat på, och inte postat en nyhet på hemsidan på nästan 2 veckor.. Jag har alltså försökt föra över nästan 3 BTC från dem som inte finns på Kapiton men inte heller på mottagaradressen.

Om man bara fick något svar från dem eller nånting så man visste vad som händer så skulle jag vara lugnare.
Citera
2013-12-20, 00:25
Medlem
Är det inte lustigt att många av Bitcoinförespråkarna gnäller så mycket på att banker skapar nya pengar hela tiden samtidigt som bitcoin bygger på att det hela tiden skapas nya bitcoins? Visst sägs det att det bara ska göras runt 21 miljoner bitcoin till 2030 nångång men kan man verkligen lita på det när "Centralized BitFed" snart tagit över hela mining processen?
Citera
2013-12-20, 03:20
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Är det inte lustigt att många av Bitcoinförespråkarna gnäller så mycket på att banker skapar nya pengar hela tiden samtidigt som bitcoin bygger på att det hela tiden skapas nya bitcoins? Visst sägs det att det bara ska göras runt 21 miljoner bitcoin till 2030 nångång men kan man verkligen lita på det när "Centralized BitFed" snart tagit över hela mining processen?
Det kommer inte bli mer än 21 miljoner. Omöjligt.
Citera
2013-12-20, 05:04
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Bara en bubbla säger du?
http://i.imgur.com/Zkt07s7.png
Det är lite pinsamt när folk gör såhär. Det borde bara vara pinsamt för dig, men jag känner också av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in