2013-12-19, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Varför görs den då? Vem har nytta eller glädje av den? Vem finner informationen intressant?
Jag är rädd att jag inte kan förklara det för dig. Jag har försökt några gånger. Nu gör jag inte det fler gånger utan hoppas istället att du får en riktigt God Jul!
Citera
2013-12-19, 21:04
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag är rädd att jag inte kan förklara det för dig. Jag har försökt några gånger. Nu gör jag inte det fler gånger utan hoppas istället att du får en riktigt God Jul!
Du kan väl åtminstone hänvisa till ett inlägg där du skrivit?

God jul på dig!
Citera
2013-12-19, 21:07
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Jag är en enkel själ, så jag tyckte det var rätt kul, Precis som om man avslöjade att en moderat hånar reinfeldt eller att en kommunist vill stoppa invandring.
Hur som helst hoppas jag du också får en God Jul!

Tycker du verkligen att stora kvällstidningar ska börja hänga ut vanliga obetydliga privatpersoner, utan makt, som skriver lite strunt på forum och bloggar?

Jag förstår att det finns ett allmänintresse om t.ex Fredrik Reinfeldt skriver dumheter anonymt på Avpixlat, men en pensionerad docent utan politiska uppdrag?
Citera
2013-12-19, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Tycker du verkligen att stora kvällstidningar ska börja hänga ut vanliga obetydliga privatpersoner, utan makt, som skriver lite strunt på forum och bloggar?

Jag förstår att det finns ett allmänintresse om t.ex Fredrik Reinfeldt skriver dumheter anonymt på Avpixlat, men en pensionerad docent utan politiska uppdrag?
Jag vill inte vara otrevlig, men det korta svaret är ja.
Jag tycker det har ett allmänintresse, eftersom det de skriver är så grovt och allvarligt. Då får de stå för det också. Detta har jag förklarat att jag tycker rätt många gånger nu och jag kommer inte att ändrar mig oavsett hur många gånger jag får frågan.
Citera
2013-12-19, 21:20
Bannlyst
Citat:
Jag tycker det har ett allmänintresse, eftersom det de skriver är så grovt och allvarligt. Då får de stå för det också. Detta har jag förklarat att jag tycker rätt många gånger nu och jag kommer inte att ändrar mig oavsett hur många gånger jag får frågan.
Är du för yttrandefrihet?
Citera
2013-12-19, 21:32
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Jag är en enkel själ, så jag tyckte det var rätt kul, Precis som om man avslöjade att en moderat hånar reinfeldt eller att en kommunist vill stoppa invandring.
Hur som helst hoppas jag du också får en God Jul!

Hm.

Betraktar man det ur mitt perspektiv finner jag det anmärkningsvärt att en grupp vänsterextremister använder Expressen som "nyttig idiot" och propaganda-apparat är och samtidigt hänga ut privatpersoner som just "kul"; ungefär lika anmärkningsvärt att mordbrännar-AFA-Hübinette är sakkunnig hos Ullenflams (utan att någon inom media tar en funderare över lämpligheten i detta faktum) och att media (möjligen något undantag) vinklar helgens knivincident som att nazister knivskar istället för knivskar-s.

Jag, personligen, finner allt ovanstående ovärdigt en demokrati. Men jag är ju en simpel sekulär paleoliberal som värnar yttrandefrihet. Och dessutom tycker att (med all respekt till din trosuppfattning) påven har festlig mössa

(Det sistnämnda tjänar som exempel för att visa precis vad jag uppskattar - jag kan än så länge fälla en ovanstående kommentar utan att förtjäna uthängning - anser nog de flesta...)

Du får ha ett Gott Nytt dessutom
Citera
2013-12-19, 21:36
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:

Grovt och allvarligt? Vars drar du gränsen för det? Är det grovt och allvarligt att kalla nån för kopparödla?
Citera
2013-12-19, 21:46
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Det här måste då betyda att svensk media är rädda för vanliga kommentatorskrivares opinionsbildande effekt, på sikt. För de skulle väl annars inte bry sig om sådana här (i mina ögon) helt obetydliga skribenter?

Det är ju en sak om en politiker avslöjas med att hyckla med sina åsikter. Det kan man ju förstå att det har ett nyhetsvärde. Men en random skribent som skriver lite strunt på kommentorsfält på bloggar? Vem trodde att denna person skulle ha ett nyhetsvärde (för en tidning) i klass med en grov brottsling?
Citera
2013-12-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Varför görs den då? Vem har nytta eller glädje av den? Vem finner informationen intressant?

Lär väl inte vara någon tvekan. Ingen finner informationen intressant, eftersom det är givet att en del uttrycker sig starkt när de är anonyma, speciellt sd-människor, men en del myser av det uppföljande våldet.
Kriminella mot kriminella om du frågar mig. Statligt understött våld. Äckligt land, Sverige.
Citera
2013-12-19, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Är du för yttrandefrihet?
Ja.
Citera
2013-12-19, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Hm.

Betraktar man det ur mitt perspektiv finner jag det anmärkningsvärt att en grupp vänsterextremister använder Expressen som "nyttig idiot" och propaganda-apparat är och samtidigt hänga ut privatpersoner som just "kul"; ungefär lika anmärkningsvärt att mordbrännar-AFA-Hübinette är sakkunnig hos Ullenflams (utan att någon inom media tar en funderare över lämpligheten i detta faktum) och att media (möjligen något undantag) vinklar helgens knivincident som att nazister knivskar istället för knivskar-s.

Jag, personligen, finner allt ovanstående ovärdigt en demokrati. Men jag är ju en simpel sekulär paleoliberal som värnar yttrandefrihet. Och dessutom tycker att (med all respekt till din trosuppfattning) påven har festlig mössa

(Det sistnämnda tjänar som exempel för att visa precis vad jag uppskattar - jag kan än så länge fälla en ovanstående kommentar utan att förtjäna uthängning - anser nog de flesta...)

Du får ha ett Gott Nytt dessutom
Som jag har skrivit några gånger: Är nyheten sann och relevant är avsändaren ointressant. Jag har publicerat nyheter som såväl morddömda som nazister tipsat mig om.
Jag tycker att det som publicerades var betydligt grövre än att påven har en festlig mössa (vilket han för övrigt har !)
Det jag tycker är märkligt med Kärrtorp är väl dels att nazister framställs som extremt mycket farligare än AFA. Den enda gång jag fått stenar kastade på mig och en brandsläckare tömd i ansiktet var när AFA gav sig på journalisterna. Kan därför rent empiriskt säga att stenarna är lika hårda oavsett om det är någon med vänsterideologi som kastar den. Att merparten av politiskt våld är från vänstersidan tål att lyftas fram mer.
Citera
2013-12-19, 22:10
Medlem
Citat:
Ja.

Är du för anonyma val?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto