Citat:
Ursprungligen postat av
Niggers
Förvisso! Men det bruka bli bråk när kommunister är inblandade.Vad media glömmer är ju att de flesta som jobba med Expo är brottslingar.
Men kan hålla med om, SMR val av angrips objekt väl väldig illa valt. Nu börja media tjuta att nazismen är på frammarsch, bara för vi skall glömma samhället riktiga problem med kriminella invandrarungdomar och islamister.
För att använda ett slitet uttryck:
Citat:
Två fel gör inte ett rätt!
Du har ett argumentationsproblem av typen att påpeka ett problem hos motståndarens ståndpunkt i stället för att bemöta ett problem hos den egna. Exempel: Jag klandrar dig för att ha våldtagit din flickvän, du svarar, det finns invandrare som våldtagit tio gånger så många flickvänner. Det du gör är att du grinar och gråter i din polemik, och då är det inte speciellt tjusigt att du anklagar media för att vara griniga. Det är som att kasta sten i glashus.
Jag tror däremot inte nazisterna, eller för den delen de extrema vänsterligisterna är på frammarsch. Snarare har det uppstått ett vakuum nu när Sverigedemokraterna allt tydligare tar avstånd från nazisterna, samma sak kommer hända när vänsterpartiet tar avstånd från sina entusiaster.
Då är det fullt naturligt att det uppstår ett behov av nya typer av
kontaktytor. Antalet engagerade kommer inte öka nämnvärt på någons sida, allra minst om Sverigedemokraterna skulle få reellt inflytande för sitt tankegods vid en fortsatt ev. borgerlig minoritetsregering.
Jag tror också att det finns mediautrymme för både spännande reportage om SMR och AFA/RF:s osämja och tydliga faktablänkare om invandrares överrepresentation i brottslighet och dess konsekvenser. SMR gör dock ingen som helst nytta för att få till stånd en saklig och öppen debatt i den senare frågan, snarare tvärt om.