2013-12-19, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Den "tysta" majoriteten? Ni är så totalt överägda på alla fria medier att ni tvingas åsiktsregistrera och bomba svenskarnas hem. Du verkar uppenbarligen tro att människor bara älzkar! era trasdockekommunistgrupper bestående av negrer, araber och transor.

Jag tror ingenting. Jag bara kikar lite på hur verkligheten faktiskt ser ut, vilka rörelser människor tenderar att stödja. Nu är det 13 000 + personer som klickat på attending på nya demonstrationen i Kärrtorp. När hade ni senast så många intresserade av att komma på en nazzedemo? Och hur gick det med skrämseltaktiken? Ni skulle få folk att sluta demonstrera "för svenskfientlighet". Men resultatet tycks ha blivit det motsatta. Och fjollan Hagberg sitter häktad över jul med sina två sopor till polare.

Jag vet inte hur ni ser på det men just nu verkar det inte gå jättebra för er. Milt uttryckt...
Citera
2013-12-19, 18:02
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Jag tror ingenting. Jag bara kikar lite på hur verkligheten faktiskt ser ut, vilka rörelser människor tenderar att stödja. Nu är det 13 000 + personer som klickat på attending på nya demonstrationen i Kärrtorp. När hade ni senast så många intresserade av att komma på en nazzedemo? Och hur gick det med skrämseltaktiken? Ni skulle få folk att sluta demonstrera "för svenskfientlighet". Men resultatet tycks ha blivit det motsatta. Och fjollan Hagberg sitter häktad över jul med sina två sopor till polare.

Jag vet inte hur ni ser på det men just nu verkar det inte gå jättebra för er. Milt uttryckt...

Det är ingen som påstått att det är lätt att motarbeta systemet. Hur verkligheten ser ut är nog alla nationalister mycket medvetna om. Hård kamp mot en större fiende med makt och pengar. "Fjollan" Hagberg hade ätit upp dig till frukost, mer hårdföra män får man leta i historieböckerna efter!

Se händelsen från en annan synvinkeln: Det demonstreras för att du ska krossas, du ska bort från gatorna och du ska huggas med kniv för det du tror på. Är det konstigt att detta händer? Naturligtvis så kommer det en reaktion förr eller senare. Rakryggade svenskar reagerar på sådana angrepp mot ens existens.

Förhoppningsvis kommer fler känna till SMR, fler läsa om händelserna, se hyckleriet och att fler ansluta sig. Det är dock mycket möjligt att fler kommer engagera sig i fiendens läger, men de har det svårt att skola lika hängivna kämpar.

Medias rapportering är förövrigt ett sånt fruktansvärt hyckleri. Vilka jäkla äckliga förljugna människor, har svårt att förstå hur de kan leva med sig själva.
Senast redigerad av wehrmacht 2013-12-19 kl. 18:06.
Citera
2013-12-19, 18:05
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Blir det någon motdemonstration på Söndag?
Citera
2013-12-19, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken

Det får vi hoppas. Med Löfvén och x antal andra politiker på plats så lär det bli en strykfest för er del. Och typ döden för er rörelse...
Citera
2013-12-19, 18:24
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Det får vi hoppas. Med Löfvén och x antal andra politiker på plats så lär det bli en strykfest för er del. Och typ döden för er rörelse...

Våran rörelse kommer aldrig nånsin dö så länge som välfärden och jobben går åt helvete pga. massinvandringen och flyktingtsunamin.

Men den dagen kommer att komma då Rödingarna vaknar ur sin zombiedvala, men det kanske redan är för sent då tyvärr.
Citera
2013-12-19, 18:44
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken

Tror att de blandar sig med demonstrationen och angriper inifrån. En käftsmäll på Lövdén från en meddemonstrant skulle vara rätt oväntat.
Citera
2013-12-19, 18:46
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:

Hahaha, ett gäng fjuniga miljöpartister har "klickat attending" på Facebook, men halledudanedå. Det som anordnas nu är ett spektakel utan dess like och visar precis hur jävla schizofrent och rubbat det här landet är. Arabiska feministiska separatistrasister, shariagalningar, beväpnade trotskister, folkpartister och pacifistiska Lilla Aktuellt-bildade svennebananer ska gå ut tillsammans och lyssna på Tomas Ledin. Lycka till med den "rörelsen". Vi hatade nazister är verkligen avundsjuka på denna härliga folkfest, präglad av omutbara principer och samsyn. Man får väl hoppas att dom här dårarna inte börjar prata med varandra bara. Känns det inte lite pinsamt för er kommunistiska revolutionärer att vara homies med Ullenhag och det kapitalistliberala etablissemanget? Det har aldrig slagit dig varför killarna från Motståndsrörelsen fängslas medan ni får hållas?
Citera
2013-12-19, 18:47
Medlem
polisbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Förvisso! Men det bruka bli bråk när kommunister är inblandade.Vad media glömmer är ju att de flesta som jobba med Expo är brottslingar.

Men kan hålla med om, SMR val av angrips objekt väl väldig illa valt. Nu börja media tjuta att nazismen är på frammarsch, bara för vi skall glömma samhället riktiga problem med kriminella invandrarungdomar och islamister.

För att använda ett slitet uttryck:
Citat:
Två fel gör inte ett rätt!

Du har ett argumentationsproblem av typen att påpeka ett problem hos motståndarens ståndpunkt i stället för att bemöta ett problem hos den egna. Exempel: Jag klandrar dig för att ha våldtagit din flickvän, du svarar, det finns invandrare som våldtagit tio gånger så många flickvänner. Det du gör är att du grinar och gråter i din polemik, och då är det inte speciellt tjusigt att du anklagar media för att vara griniga. Det är som att kasta sten i glashus.

Jag tror däremot inte nazisterna, eller för den delen de extrema vänsterligisterna är på frammarsch. Snarare har det uppstått ett vakuum nu när Sverigedemokraterna allt tydligare tar avstånd från nazisterna, samma sak kommer hända när vänsterpartiet tar avstånd från sina entusiaster.

Då är det fullt naturligt att det uppstår ett behov av nya typer av kontaktytor. Antalet engagerade kommer inte öka nämnvärt på någons sida, allra minst om Sverigedemokraterna skulle få reellt inflytande för sitt tankegods vid en fortsatt ev. borgerlig minoritetsregering.

Jag tror också att det finns mediautrymme för både spännande reportage om SMR och AFA/RF:s osämja och tydliga faktablänkare om invandrares överrepresentation i brottslighet och dess konsekvenser. SMR gör dock ingen som helst nytta för att få till stånd en saklig och öppen debatt i den senare frågan, snarare tvärt om.
Citera
2013-12-19, 18:49
Medlem
Citat:

Erat skitsnack är inte värt ett piss sålänge de mest extrema vänstersekterna har hela etablissemanget i ryggen. Fårsvenssons följer fårmedia, och som nån sade tidigare i tråden de vanliga svenskar som inte är hipsters som ser ut som my vingren och bara drömmer och chicka innejobb på expo eller brajluktande punkardrägg med punghårsdreads som klickat att de kommer är godhetsknarkande solsidan-personer som följer med strömmen likt en död fisk. Det finns ju en heeeeel del utav samtliga de här grupperna i stockholm om man säger så.

Vad tror du SvP, SMR och realisten.se skulle kunna åstadkomma om dom hade den politiska och ekonomiska uppbackning ni hade och man bara såg er som nån minisekt på yttre vänsterkanten?

Det är som era husgudar säger: "Ni är inte Jason"
ni vet inte hur det känns.
Citera
2013-12-19, 18:57
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratakasta
Jag tror att alla människor kan lyckas om de verkligen kämpar för det, fattig eller rik. Det råkar bara vara enklare för rika, men jag tycker inte man ska tvinga A göra det lättare för B

Alltså föds A med bättre vilkor än B. Och det är bara tur/otur. Den idén ställer inte jag upp på.
Citera
2013-12-19, 19:04
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisbrickan
För att använda ett slitet uttryck:

Du har ett argumentationsproblem av typen att påpeka ett problem hos motståndarens ståndpunkt i stället för att bemöta ett problem hos den egna. Exempel: Jag klandrar dig för att ha våldtagit din flickvän, du svarar, det finns invandrare som våldtagit tio gånger så många flickvänner. Det du gör är att du grinar och gråter i din polemik, och då är det inte speciellt tjusigt att du anklagar media för att vara griniga. Det är som att kasta sten i glashus.

Jag tror däremot inte nazisterna, eller för den delen de extrema vänsterligisterna är på frammarsch. Snarare har det uppstått ett vakuum nu när Sverigedemokraterna allt tydligare tar avstånd från nazisterna, samma sak kommer hända när vänsterpartiet tar avstånd från sina entusiaster.

Då är det fullt naturligt att det uppstår ett behov av nya typer av kontaktytor. Antalet engagerade kommer inte öka nämnvärt på någons sida, allra minst om Sverigedemokraterna skulle få reellt inflytande för sitt tankegods vid en fortsatt ev. borgerlig minoritetsregering.

Jag tror också att det finns mediautrymme för både spännande reportage om SMR och AFA/RF:s osämja och tydliga faktablänkare om invandrares överrepresentation i brottslighet och dess konsekvenser. SMR gör dock ingen som helst nytta för att få till stånd en saklig och öppen debatt i den senare frågan, snarare tvärt om.

En intressant och bra analys. Jag tror inte heller att nazismen egentligen ökat i Sverige. Faktum är att vi nu ser resultatet av hur SD blir ett alltmer parlamentariskt och sansat parti. Inte för att jag för den skull någonsin kommer att sympatisera med dem.

Det är för övrigt väldigt glädjande att se hur stark den folkliga reaktionen blir mot händelser av typen Kärrtorp. Det går på tvärs mot bilden av svensken som passiv och trött.
Uppenbart finns ett oerhört starkt folkligt motstånd mot allt vad nazism heter. Kanske kan det ge några av SMR-aktivisterna en tankeställare? Jag hoppas det. Många av dem är mycket unga och var sannolikt socialt marginaliserade redan långt innan de gick med i SMR.
Citera
2013-12-19, 19:23
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Hahaha, ett gäng fjuniga miljöpartister har "klickat attending" på Facebook, men halledudanedå. Det som anordnas nu är ett spektakel utan dess like och visar precis hur jävla schizofrent och rubbat det här landet är. Arabiska feministiska separatistrasister, shariagalningar, beväpnade trotskister, folkpartister och pacifistiska Lilla Aktuellt-bildade svennebananer ska gå ut tillsammans och lyssna på Tomas Ledin. Lycka till med den "rörelsen". Vi hatade nazister är verkligen avundsjuka på denna härliga folkfest, präglad av omutbara principer och samsyn. Man får väl hoppas att dom här dårarna inte börjar prata med varandra bara. Känns det inte lite pinsamt för er kommunistiska revolutionärer att vara homies med Ullenhag och det kapitalistliberala etablissemanget? Det har aldrig slagit dig varför killarna från Motståndsrörelsen fängslas medan ni får hållas?

Vilka är "ni"? Om du åsyftar de som var vid demonstrationen i kärrtorp så är det än en gång otroligt självklart för alla utom ni inskränkta, puckade och i 99 % av omvärldens ögon fullständigt världsfrånvända neandertalare varför ni sitter häktade och inte Eva, 35, kärrtorpsbo och förskolelärare med två barn. Men eftersom du verkar ha svårigheter att förstå så skall jag förklara det för dig väldigt enkelt:

I Sverige är det enligt lag förbjudet att med våld attackera någon annan individ, om det inte är direkt självförsvar, vilket det knappast är i lagens mening att storma en fredlig demonstration. Altså skall individer som bryter mot lagen behandlas enligt de rättsliga priciper vi har, dvs. häktning, åtal osv.
Svårare än så är det inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in