2013-12-19, 14:28
Medlem
Domen som blir i tingsrätten kommer väl egentligen inte spela någon roll utan detta lär ju komma upp i hovrätten. Antingen om det är åklagaren som tar det dit eller advokaterna.
Citera
2013-12-19, 14:29
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novami
"O*kar L*din: Tommy Nilsson menar att det inte räcker att konstatera att det är konstigt att 37-åringens jacka inte har hittats. Han menar att någon, tack vare den stora uppmärksamheten, kan ha tagit sig in i klientens lägenhet och stulit dessa.
14:11, 19 December 2013
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5737507

Advokaten har ju inte mycke att komma med...
Hur skulle någon kunna veta vilken jacka man skulle stjäla i lägenheten i jönköping?
Hade den personen tillgång till övervakningsbilderna?
Att sedan åka tillbaka och elda upp den i Grästorp, och att sedan inte avslöja brandplatsen förrän flera dagar senare, verkar aningens långsökt.
Vem vet, allt är möjligt.
Men där tycker jag frasen rimliga tvivel, kan appliceras
Citera
2013-12-19, 14:30
Medlem
Går det så mycket fortare att åka i sol jämfört med regn??
Snacka om att gripa efter halmstrå .....
Citera
2013-12-19, 14:32
Medlem
En fråga,hade inte DB eller FH försökt nå AJ men AJ hade inte svarat och det var vid den tidpunkt som vittnen skall ha hört skrik och dunsar? Hmmm har dom tagit upp det över huvud taget i rättegången eller har jag missat något? För jag menar,bara det säger ju en hel del. Är du rädd och vill bort och dessutom inte är upptagen med något annat så lär du ju svara.....
Citera
2013-12-19, 14:32
Medlem
Fyfan om det hade varit mitt barn som hade mördats av idioten och dennes advokat sa följande till mig i slutpläderingen.
"Nilsson avslutar med att vända sig till målsägarbiträdena:
- Både jag och min klient förstår den sorg de anhöriga har. Men det blir lite konstigt när man sitter på den här sidan, och det kan verka som om man struntar blankt i vad som har hänt. Så är det inte, vi förstår, men vi ber om förståelse för hur det är att sitta på den här sidan."
Citera
2013-12-19, 14:34
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Går det så mycket fortare att åka i sol jämfört med regn??
Snacka om att gripa efter halmstrå .....

Hoppas på fällande men känns osäkert..
Citera
2013-12-19, 14:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Domen som blir i tingsrätten kommer väl egentligen inte spela någon roll utan detta lär ju komma upp i hovrätten. Antingen om det är åklagaren som tar det dit eller advokaterna.
Det är inte säkert att åklagaren överklagar en friande dom mot Bill eller Bull.
Citera
2013-12-19, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossadeq
Fyfan om det hade varit mitt barn som hade mördats av idioten och dennes advokat sa följande till mig i slutpläderingen.
"Nilsson avslutar med att vända sig till målsägarbiträdena:
- Både jag och min klient förstår den sorg de anhöriga har. Men det blir lite konstigt när man sitter på den här sidan, och det kan verka som om man struntar blankt i vad som har hänt. Så är det inte, vi förstår, men vi ber om förståelse för hur det är att sitta på den här sidan."
Håller med dig hur faan kan tycka att anhöriga ska sätta sig in i tre grisars
Situation som har ett register med brott som få!!!!!
Citera
2013-12-19, 14:37
Medlem
Orsas avatar
Det är häpnadsväckande hur oinitierad DBs försvarsadvokat verkar vara. Är han en av alla dessa dåliga advokater som vill tjäna så mycket pengar som möjligt genom att ha många mål samtidigt och bara ägna vart och ett förstrött intresse.
Citera
2013-12-19, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novami
Eller hur! Sen att brandplatsen skulle KUNNA vara kontaminerad, va menar han då? Dom har ju inte säkrat några DND precis, menar han att någopn lite snabbt skulle kunna inhandla samma kläder som AJ´s och sedan elda upp dom för att sätta dit AJ?

Sanorlikt inte!! Inte heller att samtliga kläder blivit stulna av alla åtalade vid samma tid, helt befängt, men försöka går ju...
Exakt. Skit samma hur mycket kontamineringar det kan finnas där. Snarare skulle det kunnat ha vara negativt för åklagarsidan eftersom fel människor hade kunnat åka dit och städa upp. Vilket tack och lov inte hände, resterna av exakt likadana kläder som AJ setts i under morddagen fanns kvar och hur mycket TN än vill försöka framställa det som att det är tomtar och troll som gjort en brasa känns det inte särskilt sannolikt. Ungefär som samtliga andra förklaringar de åtalade kommit med...
Citera
2013-12-19, 14:49
Medlem
ThordOlavssons avatar
31 åringens försvarare säger att sällskapet kom fram 0100-0115. Det är helt orimligt med tanke på att man bara var minuter från platsen vid sista samtalet.
Citera
2013-12-19, 14:49
Medlem
Får känslan av att FH & DBs advokater indirekt säger att AJ gjort allt det här på egen hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in