2013-12-14, 01:25
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Det fanns ett matchande örngott i Id*s lgh
Ja, men notera FUP s. 1005
Citat:
Låg i den mittersta garderoben i barnrummet.
Föreställ er att påslakanet också låg i samma garderob, att GM går in till det sovande barnet och hämtar det påslakan som den döda mamman ska fraktas bort i.
Citera
2013-12-14, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Ja, men notera FUP s. 1005

Föreställ er att påslakanet också låg i samma garderob, att GM går in till det sovande barnet och hämtar det påslakan som den döda mamman ska fraktas bort i.
Jag har för mig att det var det som låg i hennes säng som användes
Citera
2013-12-14, 01:52
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Jag har för mig att det var det som låg i hennes säng som användes
Ja, jag vet att det saknades påslakan i sängen, men jag ville peka på ett alternativ. Jag vet inte hur andra gör, men själv bäddar jag med matchande örngott, det är ju så det är tänkt.
Citera
2013-12-14, 02:01
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
En sak jag funderat en smula över är varför denna "vurm" för AJ? Han har, om jag minns och förstått rätt, oftast umgåtts med märkbart yngre klientel. Har väl levt på gamla meriter efter somaliemisshandeln? I mina, och några övriga bekantas ögon har han aldrig utmärkt sig. Tönt, ja, men inte någon som ingivit någon slags respekt eller liknande. Ingen generell våldsverkare som folk gått omvägar om de mött eller liknande. Han har piskat på en del ungar och brudar förvisso, men det har väl många gjort.
En kille med ganska påtagliga mindervärdskomplex, så vitt jag kunnat förstå. Ingen "slagskämpe" av rang och definitivt inte någon filur med mystiska, mörka kontakter i den undre världen och suspekta, dolda kontrarevolutionära högerfraktioner som vissa (han själv?) velat ha det till.
Någon som vet mer, och inte bara tror?

Vad menar du med "vurm"? Överdriven entusiasm?
Citera
2013-12-14, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
på vilkert foto menade du?
Det ska ha fattas 16-18 tänder :/

Kolla youtube. Till minne av Ida.
Citera
2013-12-14, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
Tycker snarare att vi ska vända på steken och låta de misstänkta ta fram vad dom saknas för att bevisa sin oskuld. Typ AJs försvunna mobil, AJs försvunna mcjacka, AJs försvunna mchjälm, AJs försvunna skor, AJs försvunna tröja, sen det som de 2 bitchpojkarna saknar också

Redan när de stängde av mobilerna så förstörde de din chans att bevisa sin oskuld
Hängigt , lås in dem

Sen alla lögner , oj oj, bara en dån sak
Lögnare ger vi inte mycket för

Sen all misshandel på tjejer och barn, sånt höjer ju misstanken ordentligt
Loser och mes som han är , då är det som de flesta skriver, han uträttar inget själv, han ärver flockdjur som gillar att visa sin makt och förtrycka "vänner" och framförallt tjejer, minsta motsättning så blir det stryk. Sådan historik gillar vi inte

Mc stulen !!?? Ha ? Då får han bevisa hur man skulle lyckas sno den, då den var låst och hur stor sannolikheten är, packning trasig ? Den fungerade perfekt, nej lås in den ynkliga lögnaren

Det finns inte många halmstrån som pekar åt att morot är oskyldig, inte ett enda och få tycker jag morot ska bevisa detta, inte bara flumma om att det skulle kunna va en kvinna som utfört dådet, är det TB han vill sätta dit ?? Snart säger de väl att det kan lika gärna vara en svävande alien som har gjort alltihop och hävdar att åklagare ska bevisa motsatsen, helt patetiskt

Håller absolut med. Det är för mycket lögner här för att dom ska uppfattas som trovärdiga öh taget. Det är helt sjukt. Precis som pappans målsägandebiträde sade till AJ; Måste ha blivit en dyr helg för dig med tanke på alla saker som du fått stulna och blivit av med.... väldigt lägligt då att alla dessa "stulna" saker passar in i mönstret av att vara bevismaterial i mordåtalet.... Lås in den ynkliga lögnaren och låt honom aldrig mer komma ut.
Citera
2013-12-14, 07:22
Medlem
Har dom gjort någon sinnesundersökning på AJ? Börjar mer och mer tro att AJ faktiskt är allvarligt sjuk. Jag följde tt elas rapportering från rättegången och läser att när blodbildsanalytikern berättar om att analysen visar på att I*a legat ner på golvet och GM stått över henne och utdelat slag eller sparkar tills hon dött....samt dom visar bilder med blod osv. och AJ visar inte ett tecken på varken sinnesrörelse obehag eller annat. Han verkar helt oberörd. Hur sjutton är man funtad då???? jag som läser detta blir helt skakad av att se och tänka att den lilla tösen, man är faktiskt en liten tös när man är 23 Hon var en mycket ung mamma, har legat på golvet o ch varit helt hjälplös när svinet sparkat och slagit henne till döds. Den som är skyldig till det här, ett j-la kryp är han. Nej, det var en komplimang en ryggradslös mask skulle aldrig göra såhär....

HELT offatbart att dominte visar tecken på obehag medlidande eller andra känslor öh taget. Utan kan sitta där kallt och tycka att det hela är "lite lättsamt". Jag hoppas verkligen dom får straff som dom ska uppfatta som allt annat än "lite lättsamt" så att dom förstår allvaret i vad dom faktiskt har gjort. Det här är det allvarligaste, grövsta brottet man kan tänka sig. Straffet skall också spegla detta. Jag hoppas tingsrätten tar sitt ansvar och inte låter dom snacka och ljuga sig ur detta nu!
Citera
2013-12-14, 07:52
Medlem
Bottenmetes avatar
Hans mor kanske har gjort en egen utvärdering på morot, hon ska tydligen jobba på avdelning 47 på NÄL
Citera
2013-12-14, 08:09
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justina21
Har dom gjort någon sinnesundersökning på AJ? Börjar mer och mer tro att AJ faktiskt är allvarligt sjuk. Jag följde tt elas rapportering från rättegången och läser att när blodbildsanalytikern berättar om att analysen visar på att I*a legat ner på golvet och GM stått över henne och utdelat slag eller sparkar tills hon dött....samt dom visar bilder med blod osv. och AJ visar inte ett tecken på varken sinnesrörelse obehag eller annat. Han verkar helt oberörd. Hur sjutton är man funtad då???? jag som läser detta blir helt skakad av att se och tänka att den lilla tösen, man är faktiskt en liten tös när man är 23 Hon var en mycket ung mamma, har legat på golvet o ch varit helt hjälplös när svinet sparkat och slagit henne till döds. Den som är skyldig till det här, ett j-la kryp är han. Nej, det var en komplimang en ryggradslös mask skulle aldrig göra såhär....

HELT offatbart att dominte visar tecken på obehag medlidande eller andra känslor öh taget. Utan kan sitta där kallt och tycka att det hela är "lite lättsamt". Jag hoppas verkligen dom får straff som dom ska uppfatta som allt annat än "lite lättsamt" så att dom förstår allvaret i vad dom faktiskt har gjort. Det här är det allvarligaste, grövsta brottet man kan tänka sig. Straffet skall också spegla detta. Jag hoppas tingsrätten tar sitt ansvar och inte låter dom snacka och ljuga sig ur detta nu!

Ingen av de åtalade har visat några känslor så vitt jag bevittnat. Igår tycktes dock DB inte vilja se åt blodbilderna. För övrigt har de inte yttrat mkt känslor. FH kändes rätt uppgiven i slutet av sitt förhör, han sa något i stil med " ja men se vart detta har tagit mig, jag hade hellre föredragit ett slagsmål.." när målsägarbiträdet frågade honom om varför han inte frågat AJ vad intingningen handlade om den där natten vid mötesplatsen. Hon tyckte det var förundransvärt att han åkt hela vägen mitt i natten och sen inte varit frågande om vad hela "expeditionen" handlade om
Citera
2013-12-14, 08:09
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Jag tycker det säger allt,det var hennes, och då skall det inte finnas
spår från DB och FH på det.Nu vet jag inte hur noga man undersökt
och letat dna,hittar inte det i fup.
Kanske det var detta (dvs. risk/oro för ev. DNA-fynd?) som fick AJ att berätta om att de hade en sexuell relation? Han tillstod deras kk sent har jag för mig? Någon som minns när? (tror ej det stod i FUP?)
Citera
2013-12-14, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bottenmete
Hans mor kanske har gjort en egen utvärdering på morot, hon ska tydligen jobba på avdelning 47 på NÄL

ja, hade ju varit intressant vad hennes "utvärdering" av morot hade varit. Att han ärvt offerkoftan av sin far?
Citera
2013-12-14, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Ingen av de åtalade har visat några känslor så vitt jag bevittnat. Igår tycktes dock DB inte vilja se åt blodbilderna. För övrigt har de inte yttrat mkt känslor. FH kändes rätt uppgiven i slutet av sitt förhör, han sa något i stil med " ja men se vart detta har tagit mig, jag hade hellre föredragit ett slagsmål.." när målsägarbiträdet frågade honom om varför han inte frågat AJ vad intingningen handlade om den där natten vid mötesplatsen. Hon tyckte det var förundransvärt att han åkt hela vägen mitt i natten och sen inte varit frågande om vad hela "expeditionen" handlade om

jaha...tack för infot. Var Du på rättegången?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in