2013-12-19, 12:15
Medlem
De återvänder till en del.

Sist så började jag argumentera mot dem De fick slut på argument men återvände några veckor senare. Den gången med en 5-åring vid deras sida. Kan tänka mig att de har filat lite på argumenten eller någonting (De väckte mig när jag sov, så jag hann inte öppna i tid och diskutera med dem innan de hade hunnit lämna dörren)

Vid närmare eftertanke så är jag högst tveksam till om Datainspektionen skulle gilla detta. Fast det beror på vilken typ av data de samlar in. Om de bara skriver "Redan besökt" eller "Gör återbesök" så borde det vara okej.
Senast redigerad av 3. 2013-12-19 kl. 12:20.
Citera
2013-12-19, 12:27
Medlem
jennierodriguezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
De återvänder till en del.

Sist så började jag argumentera mot dem De fick slut på argument men återvände några veckor senare. Den gången med en 5-åring vid deras sida. Kan tänka mig att de har filat lite på argumenten eller någonting (De väckte mig när jag sov, så jag hann inte öppna i tid och diskutera med dem innan de hade hunnit lämna dörren)

Vid närmare eftertanke så är jag högst tveksam till om Datainspektionen skulle gilla detta. Fast det beror på vilken typ av data de samlar in. Om de bara skriver "Redan besökt" eller "Gör återbesök" så borde det vara okej.

men varför försöka tusen gånger hos någon som "har en annan religion"? skriver dom inte upp det, för dom knackade inte på hos mina grannar som har Muhammed i efternamn, :O jag har också ett utländskt efternamn..
Citera
2013-12-19, 12:35
Medlem
Mr.Effes avatar
Kom till mig idag med, men ja öppna inte.

en kärring och en gubbe..

Orkar inte..

Borde inte Rusta dra in pengar till dem, Jehovas sitter ju i styrelsen..

De knackar oftast inte på hos folk med utländsk bakgrund pga av islam tro.
Senast redigerad av Mr.Effe 2013-12-19 kl. 12:37.
Citera
2013-12-19, 12:41
Medlem
jennierodriguezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Effe
Kom till mig idag med, men ja öppna inte.

en kärring och en gubbe..

Orkar inte..

Borde inte Rusta dra in pengar till dem, Jehovas sitter ju i styrelsen..

De knackar oftast inte på hos folk med utländsk bakgrund pga av islam tro.

men hur vet dom att jag inte har utländskt bakgrund då? trots att jag har utländskt efternamn?
blir trött för jag har sagt till dom hundra ggr att jag inte är intresserad osv. men dom fattar ju inte....
Citera
2013-12-19, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jennierodriguez

men varför försöka tusen gånger hos någon som "har en annan religion"? skriver dom inte upp det, för dom knackade inte på hos mina grannar som har Muhammed i efternamn, :O jag har också ett utländskt efternamn..
Det spelar självfallet ingen roll.
Citera
2013-12-19, 12:47
Medlem
Mr.Effes avatar
Citat:
men hur vet dom att jag inte har utländskt bakgrund då? trots att jag har utländskt efternamn?
blir trött för jag har sagt till dom hundra ggr att jag inte är intresserad osv. men dom fattar ju inte....

Har du ett svenne namn med liknande, men utländsk efternamn så kanske de hoppas på det bästa..

Dock heter du konstigt förnamn med så bör dom ju avböja, det gör dem här..
Citera
2013-12-19, 12:51
Medlem
jennierodriguezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Effe
Har du ett svenne namn med liknande, men utländsk efternamn så kanske de hoppas på det bästa..

Dock heter du konstigt förnamn med så bör dom ju avböja, det gör dem här..

för jag har sagt att jag är "katolik", passar bäst med mitt namn, men varför tjata på någon som har en helt annan religion. dom hade ju inte accepterat att jag kom till dom och knackade varje vecka och tjata om islam, buddhism eller någon annan religion.
Citera
2013-12-19, 12:55
Medlem
Citat:
Nu va jehovas här hos mig igen, och delar ut sina jävla vaktornet papper. och varje gång säger jag att jag inte är intresserad och har "en annan religion".
och varje gång jag stänger dörren, så kollar jag ut genom det lilla hålet i dörren, och dom kollar på mitt namn på dörren och antecknar även min lgh nummer. varje gång? varför?

Så det sprider det till nästa som ska ut och vandra, så kan de plinga på din dörr.
Citera
2013-12-19, 13:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Hela poängen med metoden är ju att möta rätt person vid exakt rätt tid. Då måste de helt enkelt återkomma. Förhoppningen är alltså att du vid en viss tidpunkt kanske är lite deprimerad eller har en troskris etc...och då hoppar de på dig som hungriga vargar med färdigbakade argument som du förhoppningsvis inte genomskådar.
Citera
2013-12-19, 13:07
Medlem
Norrbottenss avatar
Jag undrar starkt om jag ligger på någon "svart lista" eller liknande... Det är nog närmare 10 år snart sedan jag hade ett JV knackandes på min dörr.

Helt klart vet de vem jag är, men jag tror inte att jag gjort eller sagt något som skulle få dem att "svartlista" mig.

Det kanske räcker med att man vet lite om JV för att de ska förstå att det inte är någon idé?
Kanske förstår de att om man har ingående information om hur kåtbockarna till äldste behandlar sina kvinnliga medlemmar så är det svårt att lura över dem/mig med den klassiska lovebombningen.

OM de väl knackar på här en vacker dag, så hoppas jag innerligt att de gör det en dag då jag är på mitt absolut vackraste humör. Jag kan verkligen inte garantera deras säkerhet annars... Seriöst.
Citera
2013-12-19, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Som vanligt haglar fördomarna mot Jehovas vittnen.
Tillhör du Jehovas Vittnen?

Då kanske du skulle kunna förklara det här med anteckningarna och återbesöken istället?
Citera
2013-12-19, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Tillhör du Jehovas Vittnen?

Då kanske du skulle kunna förklara det här med anteckningarna och återbesöken istället?

Ja jag är ett Jehovas vittne.

Ni är lite komiska, först vill ni inte prata med Jehovas vittnen, sedan sprider ni falska rykten och antaganden, och sedan vill ni att ett Jehovas vittne förklarar för sig.

Varför är ni så rädda för att prata med Jehovas vittnen? Varför inte fråga dessa frågor nästa gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in