2013-12-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ringarna kan ha hamnat där när mor eller far eller vem det nu var som hjälpte KJ att röja i lägenheten tog ner draperiet, det är nog den enklaste förklaringen. Ringarna lades där för att användas när ett nytt draperi ska hängas upp. Dock märkligt att mamma inte hänger dit ett nytt ganska omgående efter storstädningen tycker jag.

Var hittar du att det fanns smör i toaletten? Det fanns margarinförpackningar i badrummet, men inte i toaletten vad jag har förstått. Om det fanns margarin på fler ställen än i badrumsskåpet så bör det ha varit i KJ avgasrör, pup!

Menade badrummet, var inte så detaljerad, sry.
Fanns ju på golvet på badrummet, bregott paket, och i badrumsskåpet, men han antydde ju att han tappat bort nyckeln till de skåpet..
Citera
2013-12-18, 18:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Vad spelar det för roll när de stängde eller att de åkte hem "tidigt"?
De skulle äta en middag, när man ätit klart så har man.
Alla har inte behov att supa skallen i bitar och stänga baren för att sedan gå på tandköttet hem.

Det var en uppvaktningsmiddag, inte en vanligt fylla buken på snabbast tid middag, dessutom lördagskväll. Endast två öl drack de per man. Jag finner det uppseendeväckande att restaurangbesöket var avklarat på så kort tid, var de stressade eller?

Det spelar en jäkla stor roll om de inte betedde sig normalt, och så som jag ser på den här kvällen så var det inte normalt, icke! Känns som att MB och AN helt plötsligt fick bråttom hem, verkar som om de var stressade.

MB bjöd(Källa FUP), och han dristade sig inte att bjuda de nygifta på en extra fin upplevelse, en smarrig fördrink, drink, vin, champagne, kaffe, konjak m.m., nej, det blev en standardmeny över ett par öl, Norrlands guld kanske man kan förmoda.
Citera
2013-12-18, 18:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det handlade inte om att supa skallen i bitar. Det handlade om att sitta i lugn och ro, äta, prata och ha trevligt när man firar sin dotters/styvdotters bröllop. Det handlade inte heller om att slänga i sig maten, åka hem och titta på TV.

Tack Q, kunde bevisligen inte sagt det bättre själv. Jag finner det märkligt att man stressar igenom en bröllopsuppvaktning en lördagskväll som om vore en formell plikt.
Citera
2013-12-18, 18:52
Medlem
Citat:
Observera nu att det jag skrev var ett tankeexperiment, det som sägs här i form av meddelanden är fiktion. Men jag tror faktiskt att MB kände till KJ, han ingick i VB innersta krets och har dessutom varit föremål för efterforskning inom familjen B. Någon gång har VB säkert nämnt KJ, helt normalt tycker jag.
Det vore mycket märkligt om inte MB kände till KJ redan för ett år sedan. Detta gör dock inte MB skyldig till någonting. Finns det något som styrker att familjen B har efterforskat på KJ?
Citera
2013-12-18, 18:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Det vore mycket märkligt om inte MB kände till KJ redan för ett år sedan. Detta gör dock inte MB skyldig till någonting. Finns det något som styrker att familjen B har efterforskat på KJ?

Ja, i FUP hittar du information som säger att både MB och TL var involverade i efterforskningen om vem som hade meddelat sig med AN via Facebook med en profilbild på KJ. Det är lögn och förbannad sådan, att MB inte kände till KJ innan VB försvann, det är min bestämda uppfattning.

EDIT;Allt det här ljugandet gör ju att man inte kan släppa huset B bara sådär tycker jag. Finns inget konkret som talar för att de har med mordet att göra, men varför lögnar de om de inte har med saken att göra eller vet något som varken vi eller polisen borde få veta, svårt att förstå.
Senast redigerad av OY 2013-12-18 kl. 18:58.
Citera
2013-12-18, 18:58
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Det handlade inte om att supa skallen i bitar. Det handlade om att sitta i lugn och ro, äta, prata och ha trevligt när man firar sin dotters/styvdotters bröllop. Det handlade inte heller om att slänga i sig maten, åka hem och titta på TV.

Ok, de åt: RENFILÈ: Med rödvinsås och timjansrostad potatis 295,- x4
samt 6 öl på 4 personer.

Jag har svårt att se någon sitta längre än 1 ½ timme med den tallriken och max 2 öl.
Vi vet ingenting om parens förhållande till varandra, det kanske bara var ett pliktskyldigt firande.
Någon/några var trötta, kanske skulle iväg tidigt nästa dag. Finns många anledningar.

Per & Mickes är ingen "krog" det är ett kök, jag fattar det som om det inte var nån rajtantajtan krog som det är drag på utan en liten pitoresk krog där man äter fin mat, gärna förbokat och gärna typ sällskap som bokar för intima middagar.

Finns absolut inget misstänkt i något de förehaft sig denna kväll.
Endast hjärnspöken hos vissa "kriminalare".
Senast redigerad av Mack-Bolan 2013-12-18 kl. 19:02.
Citera
2013-12-18, 19:00
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ja, i FUP hittar du information som säger att både MB och TL var involverade i efterforskningen om vem som hade meddelat sig med AN via Facebook med en profilbild på KJ. Det är lögn och förbannad sådan, att MB inte kände till KJ innan VB försvann, det är min bestämda uppfattning.

EDIT;Allt det här ljugandet gör ju att man inte kan släppa huset B bara sådär tycker jag. Finns inget konkret som talar för att de har med mordet att göra, men varför lögnar de om de inte har med saken att göra eller vet något som varken vi eller polisen borde få veta, svårt att förstå.

Det är ingen som vet vem som skickade Facebook meddelandet, en del tror VB en del tror KJ, kan vara nån annan också.
Citera
2013-12-18, 19:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
samt 6 öl på 4 personer.

Jag har svårt att se någon sitta längre än 1 ½ timme med den tallriken och max 2 öl.
Vi vet ingenting om parens förhållande till varandra, det kanske bara var en pliktskyldigt firande.
Någon/några var trötta, kanske skulle iväg tidigt nästa dag. Finns många anledningar.

Per & Mickes är ingen "krog" det är ett kök, jag fattar det som om det inte var nån rajtantajtan krog som det är drag på utan en liten pitoresk krog där man äter fin mat, gärna förbokat och gärna typ sällskap som bokar för intima middagar.

Här har vi ett par som har gjort något av det största man kan göra här i livet, gifta sig, det slarvas förbi över ett par öl en lördagskväll. Är du totalt blåst som inte ser det onormala i att värden inte bjöd på något extra, han var inte med vid huvuduppvaktningen, nu hade han sitt tillfälle att yttra sin glädje, det gjorde han med knappt ett par öl per person, inget finare att dricka. Lägg av, du verkar vara född i en jordkula utan vare sig rinnande vatten eller någon form av kultur och tradition.
Citera
2013-12-18, 19:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
samt 6 öl på 4 personer.

Vi vet ingenting om parens förhållande till varandra, det kanske bara var en pliktskyldigt firande.

Jo, vi vet att två par var gifta och att kvinnorna var mor och dotter. Detta var knappast en pliktskyldig middag. Även om man siter på en liten pittoresk krog och äter fin mat så brukar en bröllopsuppvaktning ta mer än 1,5 timme, varav 0,5 timme är väntan på maten.
Citera
2013-12-18, 19:05
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Det var en uppvaktningsmiddag, inte en vanligt fylla buken på snabbast tid middag, dessutom lördagskväll. Endast två öl drack de per man. Jag finner det uppseendeväckande att restaurangbesöket var avklarat på så kort tid, var de stressade eller?

Det spelar en jäkla stor roll om de inte betedde sig normalt, och så som jag ser på den här kvällen så var det inte normalt, icke! Känns som att MB och AN helt plötsligt fick bråttom hem, verkar som om de var stressade.

MB bjöd(Källa FUP), och han dristade sig inte att bjuda de nygifta på en extra fin upplevelse, en smarrig fördrink, drink, vin, champagne, kaffe, konjak m.m., nej, det blev en standardmeny över ett par öl, Norrlands guld kanske man kan förmoda.

Du vet inget om hur förhållandet ser ut mellan de 4:a.
Kanske bara ett pliktskyldigt bjudande på middag pga giftemålet.
Alla är inte festglada, så enkelt är det.
Pga av detta måste det då vara misstänkt och ha med ett styckmord att göra.
Citera
2013-12-18, 19:06
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Jo, vi vet att två par var gifta och att kvinnorna var mor och dotter. Detta var knappast en pliktskyldig middag. Även om man siter på en liten pittoresk krog och äter fin mat så brukar en bröllopsuppvaktning ta mer än 1,5 timme, varav 0,5 timme är väntan på maten.

Vet du hur det ser ut i familjen? Antagligen inte.

EDIT: AN var väl med på det riktiga firande vid giftemålet.
Nu var det MB som bjöd, alltså inte far till AN:s dotter som gift sig.
MB "ville" bjuda på en middag för att fira.
AN fick påminna MB att det var den kvällen de skulle "fira".

Jag ser verkligen hur de sett fram mot denna begivenhet.

Pliktskyldigt-JA, Misstänkt-NEJ.
Senast redigerad av Mack-Bolan 2013-12-18 kl. 19:11.
Citera
2013-12-18, 19:09
Medlem
Citat:
Det tror jag att du har helt rätt i. Återigen, AN kanske skrev INTE vid liv! för att hon redan hade tillgång SMS informationen. Antingen var det hon som svarade på VB mobil SMS eller så fick hon väl reda på det via MB. Oavsett vilket så förändrar detta ingenting och gör inte dem skyldiga till någonting förutom att de, om det är sant att de hade tillgång till SMS info, hade kunnat förhindra ett mord. Handen på hjärtat, vem vill befatta sig med någon som just begått ett mord, ett styckmord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in