2013-12-18, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Vet MB vem KJ är?, Det verkar som om MB vet vem KJ är.

Du vet väl om att det resonemang du hänvisar till är fiction, ett antaget scenario?
Citera
2013-12-18, 18:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Vet MB vem KJ är?, Det verkar som om MB vet vem KJ är.

Observera nu att det jag skrev var ett tankeexperiment, det som sägs här i form av meddelanden är fiktion. Men jag tror faktiskt att MB kände till KJ, han ingick i VB innersta krets och har dessutom varit föremål för efterforskning inom familjen B. Någon gång har VB säkert nämnt KJ, helt normalt tycker jag.
Citera
2013-12-18, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför var de så kort tid på restaurangen? AN säger att de stängde tidigt.

Det tolkar jag som att de har öppet så länge de har gäster, inte fan kör man någon på porten så tidigt en lördagskväll?

Kanske hade MB och AN en förevändning att åka hem snart efter det att MB konverserat med VB. Sa kanske till de nygifta att någon av dem mådde dåligt eller liknande. En restaurang stänger inte vid 21:30 en lördag, inte ens i Boden, svårt att tro det.

Inget konstigt tror jag, de var själva ute och åt på resurang. Om ingen jobbade på deras egen resturang var den stängd.
Citera
2013-12-18, 18:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Inget konstigt tror jag, de var själva ute och åt på resurang. Om ingen jobbade på deras egen resturang var den stängd.

Nu har du missförstått din satans idiot. Den restaurang som jag avser är den som MB och AN var på den aktuella kvällen. Det räcker med att titta på menyn så förstår man att det inte är en vanlig lunchsylta, de stängde knappast vid 21:30 en lördagskväll. Dessutom hade de gäster, man har öppet så länge ätande gäster konsumerar. Bullshit att P&M stängde tidigt den här lördagen säger jag.

EDIT;Rättare sagt, man har öppet så länge serveringstillståndet medger och efterfrågan. Så det är bull när AN säger att de stängde tidigt. För böveln, de var ju där, då kan de inte stänga, dessutom bokat sedan tisdagen.
Senast redigerad av OY 2013-12-18 kl. 18:22.
Citera
2013-12-18, 18:21
Medlem
Citat:
Nu har du missförstått din satans idiot.

OK, jag förstår
Citera
2013-12-18, 18:28
Medlem
ME077s avatar
Citat:
FUP s.858

Vem är det här, SW*DNICKI B*RG, C*RL A SEBAS?

En person som bedöms vara en person i VB innersta krets. 7 kontakter via mobil mellan 2013-02-11 – 2013-05-09.

Vet bara att han (Sebasti*n Be*g) läste teknisk fysik på LTU.
Citera
2013-12-18, 18:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Vet bara att han (Sebasti*n Be*g) läste teknisk fysik på LTU.

Så det kan inte vara AB som avses, finns ett A som mellannamn här.
Citera
2013-12-18, 18:36
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Nu har du missförstått din satans idiot. Den restaurang som jag avser är den som MB och AN var på den aktuella kvällen. Det räcker med att titta på menyn så förstår man att det inte är en vanlig lunchsylta, de stängde knappast vid 21:30 en lördagskväll. Dessutom hade de gäster, man har öppet så länge ätande gäster konsumerar. Bullshit att P&M stängde tidigt den här lördagen säger jag.

EDIT;Rättare sagt, man har öppet så länge serveringstillståndet medger och efterfrågan. Så det är bull när AN säger att de stängde tidigt. För böveln, de var ju där, då kan de inte stänga, dessutom bokat sedan tisdagen.

Vad spelar det för roll när de stängde eller att de åkte hem "tidigt"?
De skulle äta en middag, när man ätit klart så har man.
Alla har inte behov att supa skallen i bitar och stänga baren för att sedan gå på tandköttet hem.
Citera
2013-12-18, 18:38
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Så det kan inte vara AB som avses, finns ett A som mellannamn här.

Nope.
http://www.ratsit.se/19910701-Carl_Alexander_Sebastian_Swidnicki_Berg_Lulea/y3IY9Wxov24Wo5D4BKP8lt0LXRsSkEB4wG6QXE4uW7Q
Citera
2013-12-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Tror du på fullaste allvar att om nu KJ tagit ner draperiet, att han skulle samla ihop ringarna och lägga dem prydligt på skåpet? Då har du inte förstått dig på hans psykologiska profil.

personer med AS gillar det prydligt, om dom hade legat överallt så tror jag att polisen skulle fatta, och det vill han väl ändå inte, tror nog att KJ kan dölja spår. har han ju bevisat
Citera
2013-12-18, 18:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Vad spelar det för roll när de stängde eller att de åkte hem "tidigt"?
De skulle äta en middag, när man ätit klart så har man.
Alla har inte behov att supa skallen i bitar och stänga baren för att sedan gå på tandköttet hem.
Det handlade inte om att supa skallen i bitar. Det handlade om att sitta i lugn och ro, äta, prata och ha trevligt när man firar sin dotters/styvdotters bröllop. Det handlade inte heller om att slänga i sig maten, åka hem och titta på TV.
Citera
2013-12-18, 18:41
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Må vara så, men det jag tycker är intressant är att MB säger att han inte läste sms från VB under restaurangbesöket, han bläddrade snabbt förbi och raderade. Han säger att han läste sms:en senare på kvällen trots att de var raderade. Och när läste han det som han sedan minns och berättar för polisen, de var ju raderade. Fullkomligt motsägelsefulla uppgifter tycker jag.

EDIT;Jag tror inte att MB har med mordet att göra, men nästintill fullkomligt övertygad om att både han och AN vet något av vikt som de har underlåtit att berätta.

Märkligt då att alla problem MB/AN haft med VB, och som tycktes eskalera och göra MB/AN smått vansinniga under mars-april, oförklarligt och som genom ett trollslag bara löste sig självt utan att dom så mycket som behövde lyfta ett finger .. Du menar, ibland bara händer det ? Tror du själv på det här ? Jag gör inte det ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in