2013-12-18, 14:27
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
För det första verkar det som om MB haft fler än en älskarinna och för det andra kan han väl haft behov av ytterligare en mobiltelefon, utan abonnemang, för andra typer av samtal än bara sexsamtal som han inte ville skulle kunna spåras till honom. Så ja, jag tror att Berg hade en 'mobbe' till, det är mer sannolikt än motsatsen. Är mobilen som polisen undersökt knuten till abonnemang, eller är det en kontantmobbe ?
Men då skulle han väl ha använt mobil nummer två även till SMS-konversationer med VB? Han kan väl knappast ha tänkt att "det där andra är så brännbart så jag måste ha en särskild telefon till det, men flirten med VB gör det ju inte så mycket om någon råkar se".
Citera
2013-12-18, 14:40
Medlem
Citat:
Hur skulle polisen kunna se det ? Mamman ? Är bekant med några unga damer i VB:s ålder och visst har de mer än en mobbe. Visserligen en som är rätt ny, men också en väl fungerande som ersattes av den nyinköpta, och den är ju inte slängd utan finns som reserv. Jag tror alltså att både VB, KJ och MB haft tillgång till mer än en mobiltelefon. Att någon slänger sin gamla mobbe när en ny iphone inköpts stämmer inte. Ringde runt och kollade med några och samtliga bekräftar att dom har den gamla fungerande kvar. En "bra att ha i reserv"- mobbe. Så är det.
Även om VB haft en gammal och avlagd mobil så besvarar det ju inte frågan varför hon skulle haft två mobiler. Det förklarar inte heller deras täta kontakt med deras "vanliga" mobiler t.o.m. samma kväll hon försvann. Jag uppskattar att man presenterar hypoteser men de flesta som gör det accepterar när hypotesen havererar och söker nya vinklingar i stället för att på ett maniskt sätt försvara hypotesen utifrån att man tror slaviskt på den. Din hypotes bygger på att MB stämde träff med VB. Enda rimliga sättet är via mobil. Det framkommer att det är i princip uteslutet för då skulle MB aldrig vågat behålla sin mobil. Då hittar vi på att MB måste haft ytterligare en "hemlig" mobil som han bara använde i nödfall för meddelanden som ingen skulle kunna se men dit räknas inte SMS med älskarinnan. Sen skulle även VB haft ytterligare en mobil, för det är inte motbevisat och det som inte är motbevisat går att använda i hypotesen. VB skulle alltså tagit med sin extra mobil till KJ som ingen annan vet hon har och som hon uppenbarligen inte använt till kommunikation med någon annan än MB för då borde det rimligen ha kommit fram, för att hypotetiskt sätt skulle hon rent teoretiskt kunna förvänta sig att MB, som brukar ha kontakt med henne på hennes vanliga mobil när de hade kontakt eller bestämde sexträffar, skulle kontakta henne på det hemliga numret och den hemliga mobilen..? Det för att bevisa en från början påhittad teori om att MB stämt träff?
Citera
2013-12-18, 14:41
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men då skulle han väl ha använt mobil nummer två även till SMS-konversationer med VB? Han kan väl knappast ha tänkt att "det där andra är så brännbart så jag måste ha en särskild telefon till det, men flirten med VB gör det ju inte så mycket om någon råkar se".

Vi har fem eller sex, kanske fler, olika mobiltelefoner, en del fungerar och har kontantkort i dem som det kan vara någon hundring på fortfarande. De ligger i en låda i köket med laddarna därtill. Så ja, jag tror MB hade minst en till mobiltelefon, kanske två tre till, som den genomsnittliga familjen i Sverige med andra ord.

Jag tror även VB hade en eller två telefoner till, kanske till och med med cash kvar på sina respektive kontantkort.

Om jag tror någon använde någon annan telefon i hemliga kontakter med varandra?

Inte ett dugg.
Citera
2013-12-18, 14:43
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Även om VB haft en gammal och avlagd mobil så besvarar det ju inte frågan varför hon skulle haft två mobiler. Det förklarar inte heller deras täta kontakt med deras "vanliga" mobiler t.o.m. samma kväll hon försvann. Jag uppskattar att man presenterar hypoteser men de flesta som gör det accepterar när hypotesen havererar och söker nya vinklingar i stället för att på ett maniskt sätt försvara hypotesen utifrån att man tror slaviskt på den. Din hypotes bygger på att MB stämde träff med VB. Enda rimliga sättet är via mobil. Det framkommer att det är i princip uteslutet för då skulle MB aldrig vågat behålla sin mobil. Då hittar vi på att MB måste haft ytterligare en "hemlig" mobil som han bara använde i nödfall för meddelanden som ingen skulle kunna se men dit räknas inte SMS med älskarinnan. Sen skulle även VB haft ytterligare en mobil, för det är inte motbevisat och det som inte är motbevisat går att använda i hypotesen. VB skulle alltså tagit med sin extra mobil till KJ som ingen annan vet hon har och som hon uppenbarligen inte använt till kommunikation med någon annan än MB för då borde det rimligen ha kommit fram, för att hypotetiskt sätt skulle hon rent teoretiskt kunna förvänta sig att MB, som brukar ha kontakt med henne på hennes vanliga mobil när de hade kontakt eller bestämde sexträffar, skulle kontakta henne på det hemliga numret och den hemliga mobilen..? Det för att bevisa en från början påhittad teori om att MB stämt träff?

Jag väntar på "fler mobiltelefoner-motivet", "att lägga dimridåer." Därför användes de vanliga telefonerna i många av kontakterna. De som inte handlade om BDSM. För DET vore katastrof om det blev känt.
Citera
2013-12-18, 14:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Hur, och vid vilka tillfällen man använt sina mobiler känner jag inte till, men att man haft tillgång till fler än en mobil är jag ju rätt övertygad om.
Citera
2013-12-18, 14:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Resonemanget utgår ifrån att MB/AN visste att VB svävade i livsfara. Hur kunde dom veta det ? Vilken grund hade dom att utgå ifrån ? Vem visste dom utgjorde hotet mot VB:s liv den här kvällen ? KJ ? Hur visste MB/AN att det var just han ?

Nä'ru jäkelberg, jag köper inte ditt logiska och sannolika resonemang ens till kraftigt nedsatt pris, det haltar betänkligt. Visste MB/AN att VB befann sig i livsfara under lördagkvällen så har de mer än bara ett finger med i spelet att VB hamnade i en situation som slutade med att hon mördades, och då handlar det inte om underlåtenhet att ingripa.

MB fick ett antal sms av Wass(VB) under lördagskvällen som han också besvarade. Den vägen kan MB ha fått klart för sig var VB befann sig och att hon svävade i livsfara. Inget konstigt med det, jag har redogjort för det här i tidigare inlägg.

Jag har också visat att MB säger att när han såg att han fick sms från VB så bläddrade han snabbt förbi och raderade dem. MB säger också att han inte såg sms från VB förrän på kvällen, det är ju märkligt om han dels besvarade dem under restaurangbesöket, men även att de var raderade. Han svarade på sådant han inte läst men även raderat? AN säger att allt sms:ande skedde helt öppet, och hon vet bl a att S*efan sms:ade.

Nej, jag tror inte att MB/AN har med mordet att göra, men jag tror att de visste eller räknade ut att VB sista tid var kommen.

MB minns att VB skrev tre(?) gånger på rad, svara, svara, svara, och att något sms handlade om att hon var irriterad på någon, uppfattningen var att det var VB mor som hon var irriterad på.

Om han snabbt bläddrade förbi de här budskapen och sedan raderade, hur kunde han sedan se de här meddelandena först på kvällen, han ha ju dessutom svarat VB under restaurangbesöket eller i taxin.
Citera
2013-12-18, 14:53
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Hur, och vid vilka tillfällen man använt sina mobiler känner jag inte till, men att man haft tillgång till fler än en mobil är jag ju rätt övertygad om.
Jo, det har framgått att du är övertygad om det men det är lite svårt att se vitsen med det med tanke på argumenten flera av oss har lagt fram. Kan du inte försöka bemöta våra argument istället för att bara skriva att du är övertygad?
Citera
2013-12-18, 14:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Egentligen är det ganska enkelt att begripa att varken VB eller MB hade x-tra telefoner.

Då hade du inte kunnat läsa VB:s desperata/hotfulla meddelanden på Facebook till MB.
Det hade hon skött via den tfn:en och MB hade inte behövt radera VB:s sms i sin officiella.

Lägg ner erat konspirationssnack nu, låt MB och AN få vara i fred då de inte har nånting med detta mord att göra.

Försök istället lösa var styckningsplatsen är, ev. medhjälpare till KJ, var ryggsäcken o mordvapnet VB:s händer och tfn, kläder och böcker finns etc.

Har MB och AN ingenting med det här att göra - fine, då behöver dom inte oroa sig. Men är dom inblandade så ryker dom, det törs jag lova.
Citera
2013-12-18, 14:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillewe
Men gud, polisen lär väl se att han svarar, man kan inte spekulera så, alltså vill du att MB ska fällas och KJ gå fri? Vad grundar du i det, och hur ser du på KJ egentligen? väldigt nyfiken på att veta.

MB skrev förövrigt att han jobbar. remember?

Ja, han säger att han skrev det, men han säger också att han snabbt bläddrade förbi sms.en från VB och raderade dem, hur ska han ha det, vilken av uppgifterna är sann, vilken är lögn?

Nej, polisen kunde inte se vad han svarade.
Citera
2013-12-18, 14:59
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
MB fick ett antal sms av Wass(VB) under lördagskvällen som han också besvarade. Den vägen kan MB ha fått klart för sig var VB befann sig och att hon svävade i livsfara. Inget konstigt med det, jag har redogjort för det här i tidigare inlägg.

Jag har också visat att MB säger att när han såg att han fick sms från VB så bläddrade han snabbt förbi och raderade dem. MB säger också att han inte såg sms från VB förrän på kvällen, det är ju märkligt om han dels besvarade dem under restaurangbesöket, men även att de var raderade. Han svarade på sådant han inte läst men även raderat? AN säger att allt sms:ande skedde helt öppet, och hon vet bl a att S*efan sms:ade.

Nej, jag tror inte att MB/AN har med mordet att göra, men jag tror att de visste eller räknade ut att VB sista tid var kommen.

MB minns att VB skrev tre(?) gånger på rad, svara, svara, svara, och att något sms handlade om att hon var irriterad på någon, uppfattningen var att det var VB mor som hon var irriterad på.

Om han snabbt bläddrade förbi de här budskapen och sedan raderade, hur kunde han sedan se de här meddelandena först på kvällen, han ha ju dessutom svarat VB under restaurangbesöket eller i taxin.

Det är väl ett MB-påstående och inte bekräftat av någon utomstående ?
Citera
2013-12-18, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Styckningsplatsen var troligen ovanpå duschdraperiet inne i badrummet så den går nog inte att hitta och jag gissar att hon ströps/förlorade medvetandet i den "försvunna sängen". Inte helt ovanligt med blås/tarmtömning vid medvetslöshet och min gissning är att det hade varit svårförklarligt med VB:s urin på madrassen. Min hypotes om styckningen bygger på att styckning oftast är föranledd av transportbehov, problemet med att bära ut en hel människokropp utan att någon i omgivningen reagerar skall inte underskattas, både p.g.a. tyngden men även volymen. Ryggsäck med händer, böcker, mobil, och vapen ligger mest troligt djupt nedsänkt i vatten och torde aldrig återfinnas om KJ inte berättar var polisen skall leta.
Not. apropå de saknade händerna så hade KJ rätt mycket ärr på bägge handlederna, märkligt sammanträffande.

Eller så har han spräckt upp madrassen, rullat in VB i duschdraperiet, och knöt ner henne i sängen och burit ut den och frakta den till nått fort för att sedan stycka henne där.
Citera
2013-12-18, 15:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det är väl ett MB-påstående och inte bekräftat av någon utomstående ?

Må vara så, men det jag tycker är intressant är att MB säger att han inte läste sms från VB under restaurangbesöket, han bläddrade snabbt förbi och raderade. Han säger att han läste sms:en senare på kvällen trots att de var raderade. Och när läste han det som han sedan minns och berättar för polisen, de var ju raderade. Fullkomligt motsägelsefulla uppgifter tycker jag.

EDIT;Jag tror inte att MB har med mordet att göra, men nästintill fullkomligt övertygad om att både han och AN vet något av vikt som de har underlåtit att berätta.
Senast redigerad av OY 2013-12-18 kl. 15:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in