Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Resonemanget utgår ifrån att MB/AN visste att VB svävade i livsfara. Hur kunde dom veta det ? Vilken grund hade dom att utgå ifrån ? Vem visste dom utgjorde hotet mot VB:s liv den här kvällen ? KJ ? Hur visste MB/AN att det var just han ?
Nä'ru jäkelberg, jag köper inte ditt logiska och sannolika resonemang ens till kraftigt nedsatt pris, det haltar betänkligt. Visste MB/AN att VB befann sig i livsfara under lördagkvällen så har de mer än bara ett finger med i spelet att VB hamnade i en situation som slutade med att hon mördades, och då handlar det inte om underlåtenhet att ingripa.
MB fick ett antal sms av Wass(VB) under lördagskvällen som han också besvarade. Den vägen kan MB ha fått klart för sig var VB befann sig och att hon svävade i livsfara. Inget konstigt med det, jag har redogjort för det här i tidigare inlägg.
Jag har också visat att MB säger att när han såg att han fick sms från VB så bläddrade han snabbt förbi och raderade dem. MB säger också att han inte såg sms från VB förrän på kvällen, det är ju märkligt om han dels besvarade dem under restaurangbesöket, men även att de var raderade. Han svarade på sådant han inte läst men även raderat? AN säger att allt sms:ande skedde helt öppet, och hon vet bl a att S*efan sms:ade.
Nej, jag tror inte att MB/AN har med mordet att göra, men jag tror att de visste eller räknade ut att VB sista tid var kommen.
MB minns att VB skrev tre(?) gånger på rad, svara, svara, svara, och att något sms handlade om att hon var irriterad på någon, uppfattningen var att det var VB mor som hon var irriterad på.
Om han snabbt bläddrade förbi de här budskapen och sedan raderade, hur kunde han sedan se de här meddelandena först på kvällen, han ha ju dessutom svarat VB under restaurangbesöket eller i taxin.