Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Varför är du övertygad om att FH och DB är skyldiga? Magkänsla?
Människor misstänkliggör oftast pga
gängse normbild av en kriminell person. Tror jag.
"
Det är klart det är det där tatuerade helvetet från landet med begränsad världsuppfattning som varit inblandad" vilket gör att jag rättfärdigar mina egna fördomar om det visar sig jag hade rätt. "
Ja, vad var det jag sade", "
Sådana människor borde utrotas" m.m. (läs. asylsökande m.fl.) så detta fall kan väl anses "moraliskt" och snart även polisiärt helt avslutat. Alla "vet" det är dessa tre individer som varit inblandade i olika grad.
Det är möjligt, kanske till och med troligt att denna, om än interna, gemenskap och dess överenskommelser, kommer vidhålla förfarande och färdvägar från aktuell incident-natt och bli dömda mot sitt nekande och de kommer ha olika "hållhakar" på varandra på obestämd framtid.
Vad jag tror är att någon av dessa, förr eller senare, kommer glappa. Om mina egna fördomar stämmer kommer han som genomgått GP-operation vara den första att på endera sätt sladdra, när han sätts på fri fot. De kanske kniper första året, kanske andra året, men förr eller senare kommer det fram. Om inget "oförutsett" händer.
Ordet "oförutsett" lämnar jag helt öppen och fri för tolkning.