2013-12-18, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, de häktades efter att AJ släpptes.

Alltså poängen är att dom blev häktade för att ha skyddat AJ som redan var fri.
Citera
2013-12-18, 11:34
Bannlyst
Citat:
Jag kan inte styrka hypotesen, men jag ser inget som motsäger den. När såg vittnet bilen? Hur ljuger DB?

Jag kan tänka mig att FH hjälpte AJ, eftersom hans armband hittades vid bilen. Men AJ kan också ha hämtat någon förtrogen med Volvon, och som hjälpte honom med kroppen.

DB säger att han tog en annan väg visavi vittnet.
DB beläggs där med en lögn.

Allt annat förblir hypoteser eftersom ingen har sett AJ komma tillbaka till BP efter 2-5h och börja städa.
Med en medhjälpare.
Citera
2013-12-18, 12:04
Medlem
Vilka satt anhållna när klädbranden var? Var det någon eller alla? För om alla är inne så måste ju någon fjärde person gjort branden, alternativ någon sitter anhållen och då kan man utesluta någon kanske som inte var med och äldade kläder i alla fall
Citera
2013-12-18, 12:06
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Vilka satt anhållna när klädbranden var? Var det någon eller alla? För om alla är inne så måste ju någon fjärde person gjort branden, alternativ någon sitter anhållen och då kan man utesluta någon kanske som inte var med och äldade kläder i alla fall

Har inte läst någonstans att klädbranden har någon fastställd tidpunkt. Men detta har väl med sannolikhet skett innan någon husrannsakan ägt rum. Har inte dessa datum i huvet tyvärr.
Citera
2013-12-18, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Var ett tag sedan jag läste fup nu men det står väl ingenting om vilken tidpunkt dom eldat? Det kan väl ha hänt när som helst tror jag.

Förresten:
Citat:
Det hettade till under mordrättegångens fjärde dag, när åklagaren bad den mordmisstänkte att visa sina tatueringar för ett vittne. "36-åringen" vägrade, och till slut fick domaren ingripa – mot åklagaren.
Om ett vittne sett en tatuerad man prata i telefon, borde det inte varit blod på armar? Han kan ju haft tröja på sig när han slog ihjäl henne men..
Citera
2013-12-18, 12:11
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Var ett tag sedan jag läste fup nu men det står väl ingenting om vilken tidpunkt dom eldat? Det kan väl ha hänt när som helst tror jag.

Förresten:

Om ett vittne sett en tatuerad man prata i telefon, borde det inte varit blod på armar? Han kan ju haft tröja på sig när han slog ihjäl henne men..

Jag tänker att han haft niketröjan under brottet och därför behövde den eldas upp. Kanske hade han redan mckläderna på sig också, iaf byxorna, eftersom han skulle åka och möta DB, det hade dom ju redan bestämt.
Citera
2013-12-18, 12:22
Medlem
Citat:

Förresten:

Eller så lever hon fortfarande. Varför skulle han annars gå ut och ringa.
Citera
2013-12-18, 12:27
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Jag ser inget som motsäger DB:s historia i domstolen. Han och FH hämtade AJ för att sedan gå och lägga sig. Därefter kan AJ ha stulit Volvon medan DB sov och tillsammans med någon annan hämtat kroppen, dumpat den och bränt bilen.

Känns som en väldigt omständig lösning då AJ:s MC fanns vid lght.
Varför då först åka iväg för att sedan komma tillbaka.

Nej jag är säker på att bill o bull körde I*a i Volvon, AJ följde efter med MC:n.
Citera
2013-12-18, 12:28
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Eller så lever hon fortfarande. Varför skulle han annars gå ut och ringa.

Han var skraj för ex:et skulle komma, så han gömde sig i buskarna och ringde.
Citera
2013-12-18, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Minns jag helt tokigt eller var inte PT i Götene när allting hände? I så fall borde han inte varit orolig att han skulle kommit dit så snabbt. Är väl i så fall om AJ var rädd att han hade skickat dit några vänner.
Jag trodde att rättegången skulle fortsätta idag?!

Edit: Ja, han kan ju använt sin Niketröja när mordet skedde och därför tog han av sig den. Det vore så skönt om dom öppnade sig och berättade precis. Det kommer väl tyvärr aldrig hända.
Citera
2013-12-18, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan

Nja han gick ju in efter samtalet. Det va då grannen såg honom. Men okey han ville möjligen rädda dörren. På tal om dörr. Har för mig att jag läste i FUP att lägenhetsdörren saknade fingeravtryck.
Citera
2013-12-18, 13:08
Medlem
Citat:
Minns jag helt tokigt eller var inte PT i Götene när allting hände? I så fall borde han inte varit orolig att han skulle kommit dit så snabbt. Är väl i så fall om AJ var rädd att han hade skickat dit några vänner.
Jag trodde att rättegången skulle fortsätta idag?!

Edit: Ja, han kan ju använt sin Niketröja när mordet skedde och därför tog han av sig den. Det vore så skönt om dom öppnade sig och berättade precis. Det kommer väl tyvärr aldrig hända.

AJ kunde ju inte veta var PT befann sig vid telefonsamtalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in