Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Goat
Låginkomsttagare.
Dvs, de som drabbats hårdast av mångkulturen.. Hade du förväntat dig direktörer eller?
Med "drabbas av mångkulturen" menas att man växer upp i en våldsam, rå omgivning.
Självklart blir man då formad därefter.
Det är som i fängelse, antingen blir man homobitch och alla kåta galningars sexslav("antirasist")
Eller så anpassar man sig och spelar efter de regler som är uppsatta(nationalist).
Nej, det hade jag knappast. Det var precis den här typen av folk jag fördomsfullt föreställde mig.
Nazisterna är alltså ursäktade på grund av att de formats av sin omgivning? Medan blattarna är som de är på grund av gener? Jag anar en inkonsekvens i tankemönstret. Det är även ett märkligt att så starkt avsky en grupp människor och deras påstådda beteende att sedan själv bete sig som svin. Jag tvivlar starkt på att skuldsatta vandaler var vad Adolf hade i åtanke när han talade om übermensch.
Anmärkningen om att de var låginkomsttagare var inte menat som ett hån, jag är själv låginkomsttagare. Kombinationen låginkomsttagare och/eller kriminell brukar dock inte skvallra om några större intellektuella förmågor. Människor med mer innanför pannbenet väljer andra sätt att förbättra sin situation och påverka sin omvärld.
Citat:
Ursprungligen postat av
weazl30
Och om DN gör samma analys av de gripna RF/AFA så kommer det att se likadant ut.. Kanske lite lägre inkomst
Det jag menar är att dessa människor är av samma skrot och korn och det är tillfälligheten som avgör vilket läger de hamnar i. Precis som huliganer så söker man en ursäkt som rättfärdigar det egna våldsutövandet.
Tragiskt att vi i samhället inte hinner med att hjälpa dessa människor i tidig ålder..
Det tror jag säkert. Jag har lika lite för alla människor som stödjer totalitära idéer, oavsett om de påstår sig vara vänster eller höger. Om de dessutom slåss i annat än självförsvar så är de inget annat än sorgliga drägg.
Flera av killarna använder nog sin politiska hemvist dels som en ursäkt för att få utlopp för sina aggressionsproblem, dels för att finna en gemenskap i ett rörigt liv. Och ja, i grunden är de nog väldigt synd om dem.
Edit: Efter att ha spanat igenom de länkade dokumenten så stod de ju ganska klart att de anhållna inte alls är från särskilt hårda platser. Den postort som huserade flest av de unga gentlemännen var humoristiskt nog ett område som består av nio av Stockholms kommuns tio rikaste stadsdelar... Bromma!